Geef Me Alles Popsong

Chielio

Stamgast
Lid sinds
5 februari 2004
Berichten
456
Locatie
Rottahdamn
Beste forummers,

Deze track is een eigengeschreven popsong nederlandstalig. De gehele productie is met homerecording middelen tot stand gekomen. Heb zelf cubase 5 gebruikt voor de productie.

Drums ingespeeld door Pim Dros (Mackie onyx Firewire)
Bass door Guus Bakker (Avalon DI op Mbox)
Gitaren door Niels van der Steenhoven (DI en Cubase)
Keyboards en Vocals door Chielio mijzelf (GAP pre 73 met SE 3300, fender rhodes 54, nord stage met neo ventilator, Pads en strings Korg Kronos, Steven Slate drumsamples kick snare tom, Stylus voor shakers en tambourine, Amplitube 3 als ampsim voor de gitaar DI sporen, interne tuning voor wat kleine vocal pitches)
Eindmix/Master door Guido Aalbers.

Hoop dat deze track mee mag doen in de contest!

Met vriendelijke groetjes van Chielio.
 

Attachments

  • GeefMeAlles_Chiel_Reedijk.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 168
Uuuuh.. Er zit een synth in toch?

Succes!
 
klinkt lekker, en een leuk popliedje wat goed in elkaar zit, maar de gits staan iets te hard in de mix naar mijn smaak. drukt de zang een beetje te ver naar achter. er mag in mijn beleving wat meer laag over het geheel (120 hz en lager)
 
Leuk idee! Fijn poppy liedje wel. Ik sluit me verder aan bij de feedback van Sympho, ik mis een heel stuk laag. De vocal (overigens prima gezongen!) komt nu ook wat dun over, het timbre is natuurlijk al wat aan de hoge kant, dus in je mix zou je daar wat meer rekening mee kunnen houden. Misschien kunen jullie nog wat ruimte maken voor een aardige solo.
 
Klinkt prima en luistert fijn weg. Ik vind de zangstem prima passen in de sfeerzetting van het liedje.
 
Gelikte productie! Nou nog Marco strikken en je staat zo in de top 40. Wel een een bijzondere tekst voor een liefdesliedje: geef mij alles ipv ik geef jou alles haha

Is toch volledig van deze tijd niet dan? :D
 
Erg goed, maar wel een laag Synth Forum gehalte, wat mij betreft. De synth verdrinkt ook nogal in de gitaren, denk ik te horen. Ik zou de drums wat harder zetten (of de rest zachter, wat waarschijnlijk beter werkt). En zeker iets doen met EQ'en van de afzonderlijke partijen. Ik denk niet dat er te weinig laag is, maar er is vooral te veel hoog. Ik vond verder de zang erg goed en het liedje heeft zeker hitpotentie (wat ik een goed ding vind). Vooral doorgaan met je band.
 
Bedankt voor alle reacties, ben het er mee eens dat het geen typisch synthforum gehalte track is. Er zit een Ivory piano, Korg Kronos strings en pad en Nord Orgel door Neo Ventilator en een Rhodes 54 in, de basistrack is idd meer drums en gitaren.

Vind het leuk om te horen dat over het algemeen de zang gewaardeerd wordt, dat is een stukje waar ik me persoonlijk het meest onzeker over voel .. Is een comp uit 4 takes op een maandagmiddag thuis.

Alle kritiek op de mix neem ik mee in de mastering, heb vocal up en down mixen .. De mix kan ik niet meer overdoen, en blijft een leerproces voor volgende producties. Deels smaak en deels goede punten van kritiek gehoord, iedereen bedankt voor de input!

Het zou te gek zijn als Borsato de song zou uitvoeren, hij mag contact met me opnemen .. Ik zeg geen nee hahahaha .. Ik sta open voor artiesten en schrijfsessies, dat is wat ik het liefste doe!
 
Leuke, professioneel klinkende song! Zou zeker een hitje kunnen worden.

De naam van de gitarist (Niels van der Steenhoven) komt me trouwens erg bekend voor. Werkt hij niet samen met Thijs van Leer & co in de nieuwe bezetting van Focus?

Groet,
Hans
 
Helaas geen stem van mij.
Goede productie en leuk gemaakt,dat wel.
Maar ik ben geen liefhebber van het genre en vind het niet dermate uitblinken dan ik me daar overheen kan zetten.

succes en groeten,
 
mooi hoor :okdan:, begin piano noten deden me even aan Muse denken
 
Ben bang dat ik me bij Matthew ga aansluiten. Leuk popnummertje met wat gebrekkige productie. Ben totaal geen liefhebber van nederlandse popliedjes van dit kaliber, en hoewel het voor het genre wel OK is, is het allemaal wel erg clichematig en braafjes.
 
ik vind het fijn, de vocals klinken nogal "jong" wat ik erg grappig vind, wat mij betreft een beetje brutaler maken, ook qua effecten, minder galm, misschien een beetje oversturing op de stem. Verder een zegen, in dit contest weer eens een liedje liedje te horen. Veel geluk!
 
Back
Top