Death of Dawn - Sign of Life

Scrape

Ouwe rot
Lid sinds
5 juli 2012
Berichten
1.319
Locatie
Groningen
Mijn eerste track op dit forum en meteen ook de eerste nieuwe track sinds enkele jaren die online staat. Vandaar de titel: Sign of Life. :eureka:
 

Attachments

  • Death of Dawn - Sign of Life.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 149
Ik moest in het begin even wennen aan het hoog in het intro. Je percussie geeft de boel een lekker slepend karakter en je hebt je er volgens mij lekker op kunnen uitleven :). Mix vind ik niet geweldig maar de variatie in je track vind ik echt heel goed gedaan. Mooie afwisseling zonder de richting te verliezen. :okdan:
 
Ik kan me wel aansluiten bij dr van Lansberg. Iets in de mix (het hoog denk ik) is een beetje te veel voor mijn oren. Je percussiegeluiden en ritmes vindt ik wel heel OK. De strings in het begin zou ik vervangen door een ander geluid.. deze zijn wat te HPF voor mij.. te veel hoog en te weinig body denk ik. Verderop in de mix klinken ze wel beter.

Het nummer zelf vindt ik goed! ff beetje sleutelen aan de (wat topzware) mix en bob is your uncle!
 
Bedankt voor de tips over de mix. Ik moet nog wennen aan aan mijn studiomonitoren dus het is goed om te weten dat ik met het hoog rekening moet houden. Welke frequentie(s) is/zijn volgens jullie te veel aanwezig?
 
Vindt de percussie wel vet klinken beetje spooky... Voor de rest mis ik iets van richting ergens waar het naartoe gaat. Tis erg vet met die drums maar rond 4:20 stoppen ze om dan weer bij 5 te beginnen. Had het echt tof gevonen als het langzaam naar een hoogte punt zou toe werken. Nu kabbeld het maar voort.
 
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Vindt het wel fascinerend nummer. Als het een "onzin" nummer is wordt het in ieder geval goed verkocht. Vind de sound van het stuk wat dun.
 
Percussie erg vet! Ik zou de break wat meer variatie geven met wat (tempo)delays en filtersweeps en misschien wat langer oprekken. Voor de rest prima trackie!
 
Heerlijk met die sounds. Mis nog alleen iets tonaals, al is het minimaal.

Het hoog dat te veel zou zijn volgens sommigen is volgens mij teveel stereo width, het klinkt alsof ie helemaal voluit staat. Meer naar het midden trekken zal waarschijnlijk voldoende zijn.
 
Je hebt gelijk, de stereo spread van dat geluid aan het begin stond op 100%. Bedankt voor de tip, het klinkt inderdaad mooier als ik die terug draai naar zo'n 60-70%.

Ik merk daarnaast dat er door compressie op dit geluid wat meer hoog in is gekomen.

Al doende leert men!
 
Back
Top