Richie Summers "Is she Robotic"

Ik heb net je inzending van vorig jaar nog even beluisterd en kan eigenlijk mijn comments van toen rechtstreeks hierin plakken :), hoewel de mix minder leeg is, eigenlijk wel lekker clean zoals ik het prettig vind. Catchy, herkenbaar. Klein beetje aan je accent werken nog ;).
 
Ik vind dit nummer goed uitgekozen, een van je beste producties en nogmaals mijn commentaar dat je de mix goed weet te pakken!
 
een nummer wat op de achtergrond aanstaat en je voorzichtig onbewust mee loop te neuriën, leuk!
 
als je dit met een 808, een sh101, juno en jupiter maakt en door een smeuige tafel gooit heb je een dijk van een sound. Ik vind het nummer te gek, heel tof zo'n inzending en iemand die deze stijl en tijdperk begrijpt maar je wil dit in een soort michael jackson thriller sound horen, smeuig en dik.
Of haal het door een manley heen, het kan veel dikker dit maar doet niks af aan de track zelf, top gedaan!
 
Geinig, goede vocoder techniek!
 
als je dit met een 808, een sh101, juno en jupiter maakt en door een smeuige tafel gooit heb je een dijk van een sound. Ik vind het nummer te gek, heel tof zo'n inzending en iemand die deze stijl en tijdperk begrijpt maar je wil dit in een soort michael jackson thriller sound horen, smeuig en dik.
Of haal het door een manley heen, het kan veel dikker dit maar doet niks af aan de track zelf, top gedaan!


Hey Devon, het is met een 808 en een Juno 106 gemaakt hoor. Inderdaad de sound mag misschien wat dikker, maar het nummer is niet gemasterd en ik ben Bruce Swedien niet hé;)

Allen bedankt voor de comments, ik ga de rest hier ééns checken.
 
het zegt al heel wat dat ik dat dan niet hoor haha maar denk dat dat een kwestie van mix en keuzes is. ik ben misschien iemand die het er allemaal wat meer bovenop legt maar je hebt natuurlijk ook ruimte moeten maken voor de vocals. een wat in yur face mix zou deze track zeer goed doen. ik vind de track verder te gek, goed gemaakt!
 
als je dit met een 808, een sh101, juno en jupiter maakt en door een smeuige tafel gooit heb je een dijk van een sound. Ik vind het nummer te gek, heel tof zo'n inzending en iemand die deze stijl en tijdperk begrijpt maar je wil dit in een soort michael jackson thriller sound horen, smeuig en dik.
Of haal het door een manley heen, het kan veel dikker dit maar doet niks af aan de track zelf, top gedaan!

het zegt al heel wat dat ik dat dan niet hoor haha maar denk dat dat een kwestie van mix en keuzes is. ik ben misschien iemand die het er allemaal wat meer bovenop legt maar je hebt natuurlijk ook ruimte moeten maken voor de vocals. een wat in yur face mix zou deze track zeer goed doen. ik vind de track verder te gek, goed gemaakt!


Mja, ik ben zelf redelijk content van de mix.
Ik heb getracht alles mooi op zen plaats te krijgen, je moet men nummer van vorig jaar maar eens checken, dat werd met een drumstation gemaakt....
 
de mix is ook heel erg een keuze, je hebt het wel zo gemixt dat je geen lastige factoren hoort of iets wat extra de aandacht trekt, balans is er zeker wel. ik zou alleen de strings wat duidelijker en voller uit laten komen in het mid en hoog. ik heb het nog een keer goed geluisterd op wat meer volume
 
Riky-D boogies down to the boogie down Bronx ;)
 
Ik hou niet van het soort muziek, wel van de sound! (welke vocoder?) Ik vind Human Boy een stuk beter. Daar weet je me meer te pakken, vooral in het stuk waar human boy word gezongen. Ik hoor wel degelijk dat dit met de "echte" apparaten is gemaakt, maar dat kan ook komen omdat ik het al weet.. ;)
Zet binnenkort je soundcloud lijst eens aan onder het solderen. Je muziek stoort me namelijk helemaal niet, en het is dus misschien gewoon een kwestie van wennen.
 
Ik hou niet van het soort muziek, wel van de sound! (welke vocoder?) Ik vind Human Boy een stuk beter. Daar weet je me meer te pakken, vooral in het stuk waar human boy word gezongen. Ik hoor wel degelijk dat dit met de "echte" apparaten is gemaakt, maar dat kan ook komen omdat ik het al weet.. ;)
Zet binnenkort je soundcloud lijst eens aan onder het solderen. Je muziek stoort me namelijk helemaal niet, en het is dus misschien gewoon een kwestie van wennen.


Hey pwm

Bedankt voor je reactie, het is de roland svc 350, met een juno 106 er door.
Ja in Human Boy zit meer emotie denk ik, maar de mix is dan weer een pak minder.

grtrz
 
het is de roland svc 350, met een juno 106 er door.
Ja in Human Boy zit meer emotie denk ik, maar de mix is dan weer een pak minder.

Ah, dacht ik het niet.. (wel dus.. :)) Vet ding is dat! Minder geschikt voor percussie geluiden maar daar gebruik je hem dan ook niet voor...

Met je mix-mening ben ik het niet helemaal eens. Deze klinkt idd strakker maar mist dan weer een randje, voor mij misschien iets te strak.
 
Erg leuk Riky-D! Ik hou wel van dit soort funky zaken! Moeten we veel meer van hebben! Ik zou alleen het bas nog wat meer naar voren brengen..

erg fijne track!
 
Back
Top