Heliophile - The Silence

Nog een reaktie mijnerzijds. Bij de eerste te veel drank en dan vind ik alles veel beter. Nog een keer aandachtig naar geluisterd. Het refrein staat als een huis. Wel een beetje bijzondere opbouw. Knalt er gelijk in met een refrein maar dan wordt de luisteraar gelijk het bos ingestuurd met een instrumentaal stukje. Gelijk naar het couplet lijkt me en dan gauw weer terug naar het refrein en dan later een bridge. Tekstueel vind ik het niet bijzonder, dit nummer verdient een betere tekst, liefst niet over kerstmis. Drumsound is te dun voor dit nummer.
 
Mooi nummer met prima zang en teksten. De melodie in combinatie met de stem hebben zeker iets weg van een christelijk nummer zoals rdilago verwoordt. Fijn naar geluisterd! :okdan:
 
Niet geheel mijn ding , wel mooi gedaan.... zou persoonlijk andere effecten ter ondersteuning van het vocale gedeelte gebruiken. muziek is goed gecomponeerd.
 
Iets met de vocalen. Mocht net iets meer blenden. Staan volgens mij simpelweg iets te hard. De backing vocals komen te veel mee naar voren met de main vocal. Daarbij hoor je net nog dat het niet door een Engelsman is gezongen. Op enkele plaatsen is het ook net niet. De vrouw op het eind die erbij komt maakt het wel compleet.

Erg vervelend die kleine details, omdat het wel perfectie nadert.

Ach ja.....
 
Niet mijn smaak, maar puik gedaan. Kan me vinden in de eerdere kritieken, mix mag ook nog wel iets beter, heb het idee dat er beetje veel compressie op alles zit.

Maar.. Vind het wel een track met radio-potentie qua arrangement, ik zou er zeker nog verder aan werken!

-edit-

Hmm.. Ik wil op deze track stemmen, maar dat werkt niet??
 
Back
Top