Raphael Acohen - De Heilsgeschiedenis

Arrefatsjaaltjes en aardrijkskundeleraren daargelaten denkik dat dit muzikaal gezien wel goed in elkaar zit. Goede spanning en goede sounds. Maar wel een beetje overcompressed denk ik.. maar ok dat moet nowadays he?
 
Ik vind het hilarisch om eerlijk te zijn. "op dit altaar wil ik mijn liefdesvocht plengen" Hoe verzin je het. Nog zo 1: "hijgt als een cavia met astma". Ik vind het ook wel iets calvinistisch hebben omdat je toch steeds bijbelse elementen erbij haalt. Sex en hel en verdoemenis. Dit lied gaat naar m'n itunes bibliotheek!!!!
 
Muzikaal een dijk van een track. De tekst en associaties die het bij mij oproept vind ik dan weer over the top.
 
Heel erg mooi gedaan, mooie mix, veel commentaar over het Nederlands maar dat is een smaakdingetje, doet mij wel een beetje denken aan het oudere werk van Andreas Kramer.....

Zou wel iets een snellere non vocale versie willen horen (die gaat dan meteen mee in de platentas) :okdan:
 
Die mix zit wel echt rete strak in elkaar ey.. poe poe. +1!
 
De muziek is fantastisch!
De combinatie met spoken word is origineel maar pakt niet zo goed uit. Misschien is een rapper een idee?

Een rapper? Are you serious? Niet alles hoeft verneukt te worden door een idioot met een mic.. goeie rappers zitten niet in NL :duivels:

Ik blijf hem uber vet vinden. Staat nu op PA. Die lead gaat als een slijptol door je oren.. maar dat zal vooral komen omdat ik het niet zo heel nou neem met alle rode lampjes op de amps :D Ik heb het nu wel over 105dBA, met pieken naar 107. Ik zou het rond de 2k iets dippen om het wat aangenamer te maken, maar dit zou ook door de mp3 kunnen komen...

Mag ik de WAV?
 
Back
Top