Shock Modulator - The Journey

Pitch Black

Sound design is fun.
Lid sinds
11 november 2011
Berichten
253
Locatie
In de studio
Shock Modulator - The journey,

Dit is mijn hardstyle track gemaakt met fl-studio 10.
Bijna alle sounds zijn zelf gemaakt behalve een aantal in de intro, clock sound zelfgemaakt (tik tak) melodyen etc etc..

Er zit geen outro in omdat ie anders te lang en te groot werd voor deze contest..

Enjoy
 

Attachments

  • Shock Modulator - The Journey (Without outro).mp3
    9,6 MB · Bekeken: 140
Geen commentaar?

Geen commentaar?

Haha nog steeds geen commentaar, das balen..
Ik hoor graag commentaar over mijn tracks!
 
Tis niet mijn stijl, maar moet wel een commentje vanaf kunnen want volgens mij zijn de sounds goed, zitten goede breaks in met sound FX. Denk dat het binnen het genre een prima track is. Kan denk ik alleen nog wat ge-limit worden of niet? Klinkt nog wat zacht vergeleken met andere tracks... en das wel raar voor hardstyle ;)
 
Oke zeer bedankt, het volume is wat lager dat klopt. Alle geluiden zitten rond de -6db alleen de master zit veel lager, dat moet nog wat hoger, zodat het in balans is voor de mastering..
Verder is er al veel veranderd nu, want ik vond dat intro niks geen wow ofzo verder is de qlimax best goed. Ik heb nog wat moeite met de bouw van tracks maar ik begin er al veel meer inzicht in te krijgen dus ik verwacht over een aantal maanden een complete release.
Ik zit elke dag voor de computer en ik zoek heel veel op op internet over muziek dus dat moet wel goed komen.. :-p
 
Die kick heeft totaal geen body.. is dat opzettelijk? Hij klinkt een beetje als een zielig plopje. Met termen als 'Pitch Black' en 'Shock Modulator' verwacht ik wel wat heftigers.

Verder zijn het alle 'hardcore' clichees op een hoopje.. speech sampletje, supersawtje, opbouwtje, breakje en al die andere dingen die we al 30956720 keer eerder hebben gehoord. Ik denk dat ik deze journey ff oversla ;)
 
Je bedoelt toch wel deze: http://soundcloud.com/psycho-art/shock-modulator-the-journey? Dit is de eerste goeie track die ik gemaakt heb, echt maanden over gedaan en is maar wat je smaak is, ik vindt ut super vet klinken precies zoals ik bedoelt heb, alles zo raw mogelijk en simpel mogelijk en met genoeg fx, bouw = --> intro, verse1, anti climax achtig, simpele rammer, verse2, double qlimax, simpele rammer, outro, zeker stamp waardig en een dikke bass echt zo een holle whum kick & bass maar, wat voor sound system heb je? en welke kick bedoelde gij, die (stamp) kick? Maargoed er ken eq op en dan is ie zo anders, maar ik ken een pro en die vond de track wel nice alleen hij had het over de afmixing en mastering.. Goed luisteren dan hoor je meerder geluiden in de (stamp) kick zitten.. Ik luister heel veel hardcore en maak ook hardcore, ik vindt het moelijker om hardcore te maken.. Hardcore is echt een hele andere stijl en daar zit ook veel meer distortion in..
En gij dan laat is wa van jou horen dan zal ik jou is gaan beoordelen..? Is kieken wade gij er van bakt..
Hardstyle of hardcore dan wel te verstaan want die ''do something'' is niks aan..
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb inderdaad ook ff naar de nieuwe mix geluisterd, en hoewel alles daar iets meer body lijkt te hebben is het nog verre van vet te noemen. Die kick heeft geen dynamiek, er zit geen laag in en hij klinkt hol op een verkeerde manier.

Misschien ligt het aan de muziekstijl, maar voor iets wat zogezegd hardstyle moet zijn duurt het forever voordat er iets gebeurt, en als er dan wat gebeurt dan is't voor even en niet echt vet..

Als je bijvoorbeeld hier naar luisterd:



Dan hoor je dat er wel dezelfde elementen in zitten, maar dat alles vetter en voller klinkt. Is een kwestie van goed mixen en goede geluiden gebruiken.

Het lijkt me trouwens wel leuk om een stukje hardstyle te maken.. just for fun, maar dan wil ik ook een stukje funk van jou horen ;)
 
Ok voor de grap een klein stukje gemaakt.. Ik weet niet of het aan alle normen van hardstyle voldoet, maar kijk maar wat je er van vindt :)
 

Attachments

  • HCtje.mp3
    2 MB · Bekeken: 147
TS Dit lijkt meer op een achtergrond muziekje voor een Noord koreaanse promotievideo
 
Hahaha die Raphie :P Ik sluit mij trouwens aan bij payt.. En ik haat het om te zeggen maar wat payt net gepost heeft klinkt al beter dan waar jij maanden over hebt gedaan. No offense.
 
Okee, maarja ik heb maar een logitech geluids systeem en jullie hebben van die flat speaker systems ofnie? Wat bedoel je met de body? Welke frequenties zijn dat dan, want ik had de track geexporteerd naar 32 bit en dan in een nieuw project dit:
Eq2 voor de cut dan een compressor dan een multiband compressor en dan nog een eq2 om te boosten, ik had de mid feqenties iets naar beneden gezet, misschien niet zo'n goed idee om dat naar beneden te zetten..
En wat bedoel je precies met dynamiek?
 
Het is duidelijk dat jij je helemaal niet hebt verdiept in de basis van muziek. Ga eens wat lezen op internet en wat filmpjes/tutorials bekijken op YouTube dan zal je heel veel duidelijk worden wat je verkeerd doet.. Je track heeft zeker potentie maar de geluiden zijn gewoon té mager, doe er je voordeel mee..
 
logitech geluidssysteem? Dat verklaart veel denk ik. Koop een paar fatsoenlijke monitors, om te beginnen, anders hoor je echt niet wat je doet. Hoeft niet duur te zijn.. ik heb een paar KRK rokit 6jes voor 300 euro gekocht (2e hands), en die voldoen prima voor mijn doeleinden.. en ik heb ook ff geen geld voor beter.

Verder is het inderdaad veel over muziek leren. Om een goede mix te maken heb je oor voor detail nodig. Het in elkaar zetten van een track is 1 kant van het verhaal, maar het goed laten klinken hoort er ook bij... en daarin ben ik ook nog lerende, maar ik merk wel dat mijn mixen steeds beter gaan klinken.

Je zou kunnen beginnen met een zooi video's van deze pagina te bekijken.. ik heb daar veel aan gehad:

http://www.gearslutz.com/board/video-vault/191111-video-vault.html

Veel plezier en succes :)
 
Monitoren is idd een must voor producer, er gaat een wereld voor je open..

En goede tip payt, staat veel nuttige info tussen.
 
Bedankt voor de tips allemaal, ik stel het zeer op prijs.. Dit is misschien niet de juiste thread achja.. Maar die monitoren zit er voorlopig nie in met mijn 30 euro leefgeld per week haha bewindvoerder heh dan hedde da..

Ik ben van plan nog een opleiding ict te gaan doen, verschillende cussussen daarnaast en cussussen audio engineering, daarnaast nog een zelfstudie in de audio engineering en production.. Het w8ten is op het uwv..
Zijn er boeken aan te raden?
 
Zoals mensen hierboven al aangaven, kijk op youtube tutorials. Het is wél veel "research", 1 van de 10 tutorials is goed, de rest is best oké of shit.

De gouden tip: de kunst om muziek te maken is GOED kunnen luisteren, met veel aandacht, oor voor detail en vooral met plezier. Een track "in the making" voel je jezelf goed gaan, of voel je niet. Gebeurt het eerst, is leuk om door te gaan. Gewoon het tweede (spreek uit ervaring), is beter loslaten (je begint een track en toch werkt niet, moet je laten en een andere gaan doen).

Verder een monitor-set of een goede koptelefoon is best belangrijk.

Hoop dat helpt :)
 
Back
Top