Opening - PietjePieter

PietjePieter

pieterend lid
Lid sinds
31 december 2006
Berichten
1.632
Locatie
Thuis
Zo nou wilde toch graag mee doen met da Contest. Maar heb eigenlijk alleen maar dingen waar nog volop aan gewerkt moet worden. Mijn agenda vertelde me echter dat het volgende week zondag al einde opstuur periode is en dat ik tot die tijd volgepland zit...

Dus dan hier maar een nummertje dat, ben ik bang, enigzins uit de toom valt.
Het is niet een opzichzelf staand nummer maar onderdeel van een groter project. Daarom beetje raar einde enzo. Ook is het nog zeker niet af qua mix enzo. Maar ach denk pleur hem er gewoon op, krijg ik waarschijnlijk gelijk wel commentaar over wat beter kan:okdan:

Benieuwd naar de reacties!

en dan nu :koffie:
 

Attachments

  • overture.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 158
Dit is inderdaad wel wat anders,maar dan wel in de positieve zin wat mij betreft. Zit erg goed in elkaar en spreekt tot de verbeelding. De mix moet denk ik wel een beetje aan gewerkt worden idd.

echt goede opbouw... ik zou denk ik alleen eeen beetje uitkijken met dat FM geluidje misschien kan je daar beter een echte bel/triangel van maken, want ik kreeg er een beetje een soudblaster-gevoel bij.

Verder echt fijn nummer :)
 
Ik vind hem nice man. heel muzikaal. op sommige punten vindt ik het basgeluid er niet helemaal bij passen overigens. soort van ehh, bas met randjes is het (weet de benaming er niet voor haha) maar een rondere bass zou er mijns inziens beter bij passen denk ik. En die fm sound zeker vervangen. doet echt af aan het geheel.

maar nogmaals, heel muzikaal!

edit: waar haal je de strings ed eigenlijk uit?
 
Laatst gewijzigd:
Qua compositie steekt dit boven elke inzending uit. Ik vind persoonlijk dat je te veel thema's in het stuk gebruikt. Sommige thema's zijn zo mooi, die verdienen het om nogmaals gehoord te worden. Nu is het een aaneenschakeling van thema's haast zonder onderscheid in hoofd en bijzaken.
 
Ik vind hem nice man. heel muzikaal. op sommige punten vindt ik het basgeluid er niet helemaal bij passen overigens. soort van ehh, bas met randjes is het (weet de benaming er niet voor haha) maar een rondere bass zou er mijns inziens beter bij passen denk ik. En die fm sound zeker vervangen. doet echt af aan het geheel.

maar nogmaals, heel muzikaal!

edit: waar haal je de strings ed eigenlijk uit?

Hee tanx man, bas met randje vindt ik dan weer lekker drijgend maar zoals eerder gezecht et is nog niet gemixed enzo. De orgestralen dingen komen uit Quatem leaps Synphonic orchestras en mn roland xv3080 met orchest kaartje. de synth dingen in de intro komen uit mn doepfer modulairtje en hele lage kick uit de vermona drm1 mkII.

Qua compositie steekt dit boven elke inzending uit. Ik vind persoonlijk dat je te veel thema's in het stuk gebruikt. Sommige thema's zijn zo mooi, die verdienen het om nogmaals gehoord te worden. Nu is het een aaneenschakeling van thema's haast zonder onderscheid in hoofd en bijzaken.

Dank je wel voor et commentaar! er zitten inderdaad heel veel thema's in. Maar dit nummer is de opening voor een instrumentaal concept album wat ik aant maken ben. De thema's komen elders op het album weer terug. Zij het wel vaak in een wat andere vorm.
Dit nummer is ook eigenlijk niet geschikt voor een contest zoals deze. Omdat het onderdeel is van een groter geheel. Maar het was het enigste wat ik zo had liggen om mee te doen. De uitijndelijke versie zal ook niet deze zijn.

Zo nu eten, hoop van de week even tijd te hebben om wat andere nummers in de contest te luisteren en eventueel te commentaren:koffie:

Tanx:okdan:
 
Zo zeg... zit goed in elkaar... :okdan:

Muzikaal gezien is dit echt totaal wat anders idd in vergelijking met andere inzendingen. Synth-phonische klassiek??? Muzikaal gezien briljant!! Heel knap gemaakt. :halleluja

Moet zeggen dat dit er beter ingaat dan de Heavy metal die ik aleens van je beluisterd heb, waar ik niet mee wil zeggen dat ik dat muzikaal gezien minder vond... meer een smaakkwestie ;)
 
Synth-phonische klassiek --- die moet ik onthouden :D

Maar bedankt! En tja dit is ook de minst onwaarschijnlijke plaats natuurlijk om metal muziekjes te dumpen. Ik heb trouwens wel veel plezier met die metal, gewoon lekker ragge met vrienden, beirtje erbij super chill :)

Dit is idd wat heel anders. het leuke van dit soort dingen vindt ik dat je veel vrijer ben in wat je doet. Bij nummers schrijven voor de band moet ik altijd in mn achterhooft houden dat we het ook moeten kunnen spelen live enzo. Hierbij kan ik gewoon helemaal los op harmonieen en partijen, omdat het toch niet live uitgevoerd hoeft te worden.

Maar tanx voor de reactie!
 
succes !
 
Wow ja wat kan je zeggen.........
Een soort mini-opera, er komen heel veel stijlen langskomen.
Je kan duidelijk horen dat er veel zorg aan is besteedt, pet je af hoor !

mijn stem heb je !
 
Toch wel benieuwd naar de complete versie van dit werk ook. Mijn stem voor deze mooie overture :halleluja
 
Back
Top