9000 Knobs - In sound we thrust - Orignal mix

Trens

Stamgast
Lid sinds
4 augustus 2010
Berichten
122
Locatie
Gent
MODERATOR : Dit is mijn 2 de versie van mijn deelname, ik had een url bijgevoegd, dit is dus niet geldig.
Ditmaal met een bijlage .


Dag beste muzikanten en knoppendraaiers,

hierbij doe ik mee aan mijn eerste wedstrijd.
Ik ben Bram , 22 jaar , geboren en wonende in Gent.
Ik maak al 10 jaar muziek in mijn bescheiden home studio en ben sinds 2 jaar beginnen live te spelen.
( ableton , apc 40, launchpad )
Nu 2012 is aangekomen wil ik mijn muziekcarreire een duwtje in de rug geven en mijzelf publiek maken.

Bij deze proberen we eens mee te doen en te kijken waar ik nu eigenlijk sta en wat mensen van mijn werk vinden ... Here goes nothing :):peukie:

In Sound we thrust is een electronisch nummer, een mix tussen minimal en electro.
Ik wou het niet te plat maken, er mag best wel wat dynamiek in een nummer zitten !
De track bouwt progressief op , met hier en daar een break, om uiteindelijk in de laatste break alles even open te trekken en te zweven.

Heel het nummer is live gesequenced ( scenes triggeren via apc ) en met de launchpad trigger ik dummy clips en extra fx samples .
De meeste synths komen uit de NOVATION NOVA, deze zijn opgenomen en worden als audio tracks afgespeeld. De stabs komen uit Gladiator, een softsynth om live met de cutoff, release en andere parameters te spelen. Op de master staat een fx rack ( delay, reverb , beat repeat , pitch shift, ... om nog dat extra tikkeltje human touch te geven tijdens het spelen.
Ook supergaaf om te doen :)


Ik weet dat de master niet super zit, ik heb het op M AUDIO monitors gemaakt , maar de akkoestiek van mijn studio is echt niet ok.
Ik denk dat er wat teveel sub en zit en het geheel wel eens clipt.
Schiet mij hier niet op af aub, het is en blijft een vak apart , dat masteren :)

Ik hoop dat jullie even de tijd nemen om mijn nummer te beluisteren,
het zou leuk zijn om wat reacties te krijgen :halleluja

Groetjes uit Gent,

Bram
 

Attachments

  • 9000 Knobs - In sound we thrust.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 178
Gaaf, maar...

Gaaf, maar...

Klinkt erg goed. Maar ik vraag me af wat de bedoeling is van deze contest.
Ook al is dit strak en goed, maar wat speel je zelf en wat doen de machines?

Ik heb toch het idee dat het seq gehalte erg hoog is bij veel inzendingen.

Echt alles zelf spelen is toch iets anders...



vrgr Martin:)
 
Ja, ik begrijp het hele misverstand met ' live ' spelen.
Het is natuurlijk niet hetzelfde als een 5 koppige live band die elk zijn instrument bespeelt ..

In deze track heb ik voorgeprogrammeerde scenes, ( intro , buildup drop, ... )

Deze bepalen dus in grote maten de progressie van de track op zich.
Maar ik kan scenes zolang laten spelen als ik wil , samen met andere loops en synths ( die idd wel al voorgeprogrammeerd zijn ).
Sommige synthparameters zijn via makros verbonden aan midi knoppen op de apc en de launchpad.
Een deel synth is dus audio , een ander deel komt dus uit vsts die ik dan live wat tweak ( cutoff ,release , ... )
Zelf kies ik dan wanneer ik wil doorgaan naar een volgende scene.
Samen met dummy clips en extra samples ( sweeps, noises , chrashes, ....) en een master fx rack komt er dus een hoop live gedoe aan te pas.
Heel soms speel ik met een midi controller extra noten aan, maar niet in deze track.

Het is een hele klus om alles te arrange, dat er weinig tijd overblijft om een instrument vast te pakken en er bij te spelen.

Maar dit werkt best prettig :engel:

Bedankt om te luisteren !
 
Graag gedaan

Graag gedaan

Ik bedoel eigenlijk niet dat er meerdere muzikanten moeten spelen, maar het inspelen van
bas loops drum etc wordt mi te veel met de automaat gedaan.
Op die basis heeft ieder al gauw een track.
Maar misschien hoort dit er gewoon bij. Ik bedoel meer de muziek van bv Johan Timman destijds.
Of Vangelis, prima vista spelen en daar wat van maken.
Kan heel mooi met meersporen audioopnames. bv met Adobe Audition oid.
 
ik ben het eens met azzjemenou. de basis is lekker. Maar er mist nog iets dat er uit springt.
 
Ik vind hem wel OK. De geluiden zijn leuk, maar ik vind hem wel wat "droog". Er mag nog wel een dikke synth melody over die je live op een keyboard speelt of zo. Ik vind sequenced geluidjes altijd wel leuk, maar je moet een basis zien te vinden tussen sequenced en live gespeelde geluiden anders is het zo robotic. Gebruik weinig quantising!

Ga zo door, ben benieuwd naar je volgende song!
 
je bent meer aan het clipjes/phrases DJ'en heeft weinig met produceren van doen.
 
ok, laat ik het anders zeggen, ik vind het niks, het klinkt als loopje aan loopje uit, er zit geen hook in.
 
Ook al zit er veel werk in, werk is geen synoniem voor muziek maken.

Omdat de contest geen eisen stelt aan dat gene wat wordt ingeleverd, maakt het
dus niet uit hoe je iets doet of maakt. Alles mag, zolang het maar
met synths of vergelijkbaar aanverwant spul is gemaakt.
Met cubase en MC808 achtige machines kun je vanalles maken. Dat kan
zoals je zegt ook twee maanden kosten. Maar dat zegt nog niets over het feit of iemand werkelijk toetsen kan spelen. Maar zoals gezegd: er zijn geen criteria gesteld, dus alles mag.....:frons:
 
Hmmm, oké... De mix klinkt erg gesatureerd, distorted. Ook als je dat bedoelde, klinkt iets te hard. Ik mis gevoel en melodie.

Maargoed, iedereen zijn stijl, blijf vooral doorgaan!
 
best goed,
sommige geluiden klinken wel vrij 'scherp' maar dat kan aan mijn laptopspeakers liggen.

en betreft sommige mensen hun kijk op wat producen is en moet zijn : niks van aantrekken en gewoon uw ding doen

eveneens groeten uit gent terug
 
Ik heb er gefascineerd naar zitten luisteren, en vind het wel een lekker nummer.. heeft wel een beetje dat tunnel-gevoel wat ik van Eat Static zo lekekr vind.. alleen denkik dat het wel iets minder gefragmentreerd kan. Het is iets te veel stop en go, zeg maar, af en toe is het best lekker om de groove er een tijdje in te laten, en dan is een break ook veel effectiever.

Ik vind dat je wel veel uit je Nova haalt.. het is ook een erg leuke en flexibele synth, ik heb hem zelf ook gehgad, maar heb hem uiteindelijk toch maar verkocht om een Little Phatty te kunnen bekostigen.

Ik had ook een beetje mijn twijfels bij dat sirene soundje.. dat is iets te handsup/ibiza voor me.. lol.

Toch wel een tof nummer met een fijne groove.
 
lekker nummer hoor.. snap niet wat die ouden lullen lopen te zaniken:D. dit is modern. vooral het machinegeweer
 
haha !
Demax dat iedereen eerlijk is
. Hier heb ik nou echt wat aan !!!!:okdan:

Ik denk dat ik teveel rondzooi in het clipgedoe in ableton, ik besef dat ik minder en minder tijd besteed aan het arrangeren .

Bedankt voor jullie eerlijke reacties , al hoop ik dat ik niemand boos gemaakt hebt ! :kont:

Succes aan alle deelnemers ! Haha !
 
Prima nummer. Ik neem aan dat het bedoelt is als dansmuziek en daarom zou het nog wel wat minimaler kunnen. Er gebeurt nog te veel. Op die manier wordt het ook overzichtelijk.
 
Hey ik vind hem wel vet hoor, lekkere groove, heb hem helemaal afgeluisterd.... en dat doe ik niet vaak. mag misschien wel 2-3 bpm minder
 
Back
Top