Musicworld - Number Two

Nou het gaat niet zozeer om een hook.. Zelf maak ik ook muziek waar geen duidelijke hook of hoofdmelodie in zit. Maar het moet voor mij wel voelen als een eenheid, een geheel, een entiteit die op eigen benen kan staan zeg maar. Bij dit nummer mis ik dat een ebetje.. het begint, heeft weinig opbouw, en dan kabbelt het een tijdje door, en dan stopt het ineens weer.

Maar ik zat inderdaad wel te denken dat het goede achtergrondmuziek zou zijn voor op TV.. ik kan me er wel een voice-over bij voorstellen bij misschien een commercial of zo..
 
Msichien een beetje met een vintage sausje..... maar dat is tegenwoordig toch weer helemaal in ????
Ik vind het een lekker nummer, en dat van die hook... ja het natuurlijk ook wel een kwestie van hoe commercieel wil je zijn.
Er wordt in ieder geval een hele mooie sfeer met dit nummer neergezet
 
Andere invalshoek

Andere invalshoek

Bedankt voor deze leuke reactie. En inderdaad, ik ben nog van de analoge jaren met grote mengtafels en 24 sporen decks, prachtig. helemaal mooi als dit de mode weer wordt.

vrgr:D:okdan:
 
Je hoort de muzikaliteit door de hele track. Klinkt goed. Puntje van kritiek is wel dat er weinig opbouw en dynamiek in het arrangement zit. Alle instrumenten hoor je allemaal tegelijk door de hele track. Maar kon me toch de hele track boeien...
 
Daar heb ik iets aan..

Daar heb ik iets aan..

Bedankt voor de reactie, idd ik speel met stemmen zo divers mogelijk maar wel passend.
Ik houd bv erg van Bach. Heel veel muziek is gebaseerd op de zijne.
Maar ik zal ook eens iets anders gaan maken voor de volgende keer.
Het hoeft niet altijd zo vol gearrangeerd te zijn.

Bedankt!:D
 
Er zit idd geen super hook in maar de geluiden maken alles goed!

Het klinkt ook "zelfgemaakt" en goed gespeeld, niet dat ik iets tegen sequencers heb (ik gebruik ze zelf) maar in sommige "muziek" stromen (ie trens) heb ik altijd het idee dat alles zo static is.
 
Laatst gewijzigd:
Zelf gemaakt.

Zelf gemaakt.

Bedankt Storm, ook voor je stem. Het is zelf gemaakt . Sequenzers nee, alleen adobe adition= digitale bandrecorder. Verdere mixing analoog en opgenomen met een cassettedeck. Nu weer terugezet in mp3. Dat kon ik toen nog niet.
Dus: met weinig toch iets leuks.:)
 
Back
Top