Ultra the Smooth Crusader - Jiggawhut

roelant

Stamgast
Lid sinds
21 augustus 2005
Berichten
146
Locatie
NH
Hierbij mijn bijdrage voor het contest van dit jaar. Eerst keer dat ik mee doe.

Mixen heb ik zo goed als mogelijk mijn best op gedaan. Maar ik zal er meteen bij zeggen, dat ik dit niet kan, heb daar echt geen verstand van. Wat dat betreft ben ik beter in het muziek maken zelf. Er zitten overigens in het vocoder gedeelte een schoonheidsfoutje, welke ik er niet uit krijg...

Kheb trouwens al aardig wat goeie tracks gehoord! Een favo zit er dan ook al wel bij.

Anyway, check it out, en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
 

Attachments

  • Ultra the Smooth Crusader - Jiggawhut.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 166
Ik vind het sfeertje wel goed! Die synthbass klinkt lekker rauw. Goede opbouw in het middenstuk. De stukken met de acoustische drums erin lijken niet zo strak gespeeld, misschien kan de track nog wat quantizing gebruiken.
 
geweldig!!!

geweldig!!!

Zelf ingespeeld zo te horen. Heel apart ritme, En neen,niet quantiseren! Laat het natuurlijk en authentiek zijn. Eerste track die ik hoor waarbij iets "echts" wordt gedaan. I want more!!!1:halleluja:okdan:

vrgr Martin
 
Hoi allemaal, bedankt voor de replys. De drums zijn niet sec zelf ingespeeld. Het is van een drumloop die ik gesampled heb, en gechopped en geflipped heb. Ik heb hier en daar mijn twijfels over het verloop van de drums, omdat ze hier en daar toch wat houterig klinken. (misschien te langzaam? i dont know) De rest is zelf ingespeeld. Synths + gitaar

Ik denk dat het geheel een hoop heeft aan een goede mix.

bedankt voor de leuke replies!
 
Mix klinkt prima hier, maar ik ben ook geen experet.. lol. ik kamp ook altijd met mijn mixen. Ik zou alleen ff kijken naar de lead die er bij 2:03 in komt.. ik vind het een beetje een koude square wave.. misschien kan je iets meer expressie in dat geluid brengen. Ook de baslijn komt wat onevenwichtig over kwa frequentiesterktes, als je begrijpt wat ik bedoel.

Vind het een sterk nummer.
 
kheb de lead nog niet onder de loep gelegd, hij klinkt in principe goed in mijn oren, maar ik ga er even aandachtiger naar luisteren. De baslijn is het net niet helemaal he! kheb lopen tweaken, dit was het beste wat ik ermee kon. Hij komt uit ableton, misschien kan ik wat met een moog kloten, of even meer tweaken in ableton.

dank je voor je commentaar
 
Back
Top