Bazhar - Trackie

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Tijdje geleden dat ik mee heb gedaan maar hier is er dan weer eentje.
Op de koptelefoon gemaakt dus misschien ook maar beter afluisteren via de koptelefoon :D

:mega:
 

Attachments

  • Trackie.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 170
Wooow Vet......:okdan:

Op de speakers gaan doen dude.......weer es wat anders dan standaard house :verkoght:
 
:) okee dan! :okdan:
 
@ cream.....mag ik m inladen, onderhanden nemen en dan weer reposten ?
 
Ok nais :okdan:

Hier mijn interpretatie van hoe ik vind dat het zou moeten klinken. Ff rekening houden dat het met mp3 is gedaan, dus eigenlijk een no-go. Desondanks toch erg leuk om te doen. Versie 2 is eea ge-dubt en ge- gated.

Verders kan ik de wavjes niet laden 37 mb pstk......MP3 5 mb, dusss. Ben benieuwd hoe t zal klinken dat degradatie op, degradatie :erm:
 

Attachments

  • WAZ Interpretatie TREKKIE versie -1.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 157
  • WAZ Interpretatie TREKKIE versie - 2.mp3
    5 MB · Bekeken: 158
Aha ik begrijp waar je heen wilt.
Er valt bij mij misschien nog wat te halen in mastering/mixen Het verschil is vrij groot.
Al vind ik wel dat jouw versies op mijn koptelefoon lijken te clippen/distorten. Kan dat kloppen?
Ik kan ze trouwens nog niet luisteren via speakers...Heb een goed setje dynaudio's staan maar niet de juiste kabels....:frons:


En nu ben ik uiteraard benieuwd wat je ermee gedaan hebt :)
 
Bij het mixen valt er zeker nog wat te halen. Heb geen clippen of distorten in bad way gehoord.

Das wel jammer zeg wel de speakers maar geen kabels.

Maar standaard eq, , compressen limiten en gaten

3 sporen van gemaakt....1 rechts de ander links gepant eea gefilterd en heel zacht op bepaalde momenten mee laten lopen. Als je heel goed luistert dan hoor je mij af en toe reverb toevoegen en weglaten.

Als je hem te hard vind kan je m 1 a 2 db zachter zetten. Heb m niet genormalized naar -1. Zou eigenlijk een ruimte moeten hebben waar ik de speakers op volume kan zetten. Maakt namelijk verschil of je iets aanpast op volume of eigenlijk te zacht, mja buren he!

Maar ik vind het een vette track :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ik begin toch te merken dat een 250Hz dip vaak wonderen doet.
Moet toch eens een keer van het mixen meer werk maken.
Bedankt iig voor je bijdrage! Werkt altijd wel verfrissend
 
Ik begin toch te merken dat een 250Hz dip vaak wonderen doet.

I dunno doe alles op gehoor......

Moet toch eens een keer van het mixen meer werk maken.
je mix is niet slecht hoor.....

Bedankt iig voor je bijdrage! Werkt altijd wel verfrissend
Same here, ook bedankt voor het mogen spelen. Leer er namelijk ook van :okdan:
 
lijken te clippen/distorten.

Zo klinkt et hier ook inderdaad. vind eigenlijk de orginele mix fijner dan de WAZ mix.
De WAZ mix voelt erg intensief om te luisteren. (Gok door compressie) waardoor je oren een beetje moe worden.
Ben wel overtuigd van de mix skills.. maar denk dat je het toch een hele andere kant op moet gooien. (En zeker niet overmixen)

Heb je toevallig de audio tracks ergens? dan wil ik ook wel ff een poging tot mixen doen.

Maar verder heerlijke track!!! erg orgineel!
 
Zo klinkt et hier ook inderdaad.
Wellicht dat je afluistering fout weergeeft of eea niet aan kan ?

Heb nog een X geluisterd.....zowel op speakers als op koptelefoon hoor ik no klipping....of distortion in a bad way.

Heb ff 2 overduidelijke klipping/ distorted opgenomen. Versie 1= +6 db kan nog, versie 2 is overduidelijk wat ik noem , klipping/ distorted.....dusssssss. Waarschuwing: volume zacht zetten
 

Attachments

  • Clipping1 +6 db.mp3
    840,5 KB · Bekeken: 165
  • Clipping 2.mp3
    840,5 KB · Bekeken: 165
Laatst gewijzigd:
Hey dit is leuk! Weer eens een originele sound op SF, en dat is nou net wat het allemaal leuk maakt :)

De WAZ mix vind ik ook een beetje te veel van het goede. De originele mix kan wel wat voller gemaakt worden, maar het moet ook weer geen 'moderne' pannekoekmix worden (plat als een dubbeltje, geen/weinig dynamiek).
 
maar het moet ook weer geen 'moderne' pannekoekmix worden (plat als een dubbeltje, geen/weinig dynamiek).
Zo plat is het nog niet, pannekoek is best lekker hoor ghehe :o::P

Maar ff serieus, zat gister een artikel te lezen over muziek en de verwachte loudness, compressie, dynamiek.

Pro> contra

Zo wordt er bijv. in klassiek muziek ook gecopressed, ondanks dat men(sen) het niet verwacht(en). Leuk artikel was dat.

Hou wel van hard, duidelijk, monotoon geluid.

8o)

Hey dit is leuk! Weer eens een originele sound op SF, en dat is nou net wat het allemaal leuk maakt
Helemaal mee eens daarom moet Ts wat meer aandacht aan zn pareltje besteden :)
 
Back
Top