Casque d'or - Bouffon

divinio

Starting Up...
Lid sinds
4 Maart 2004
Berichten
1.333
Locatie
Chiang Mai
Van uit het verre Thailand mijn inzending voor dit jaar :)

Het muziek maken is blijkbaar een grote verslaving want zelf hier heb ik er nood aan en ben ik er meer mee bezig dan ik verwacht had in dit prachtige land.

Helaas nog steeds niet voldoende naar mijn zin en dus heb ik niet zo veel progressie gemaakt sinds mijn inzending van vorig jaar héhé. Maar uren plezier, dat wel :okdan:

Maar ik doe toch maar weer gezellig mee want ik hoor graag de ongezouten reacties uit de (verre) lage landen want ik steek er altijd wel iets van op. Mijn inzending is alweer geen uptempo maar daarin maak ik nog te veel fouten naar mijn zin. En dit is ook gewoon het nummer dat ik deze week gemaakt heb en dus kies ik hier voor.

De uitdaging voor mij is dat ik hier geen studio materiaal meer heb. Werk gewoon in the box op een MBP en cheesy speakers en de stem is opgenomen met de iphone. Maar zo blijf ik lekker mobiel in dit land en dat is het belangrijkste voor mij.

Divinio
 

Attachments

  • BouffonSF.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 163
Het begint erg veel belovend met een goed uitgebalanceerde beat en goede geluidjes. Dan blijft het een beetje (te) lang statisch, maar dan komt na een tijdje de break, die op zich wel leuk is. Het ritme van de stabs vind ik wel veel te standaard, daar zou ik iets funkiers/spannenders van maken denk ik.

Maar ok. het nummer zoals het staat is een lekker relaxed iets.. soort van iets wat ik al cruisend door een fijn landschap zou draaien (en daar heb je er genoeg van Thailand denk ik).
 
Bedankt voor de reacties. Ik kan me terug vinden in de commentaren. Ik heb vorige week veel geluisterd naar Gui Boratto en Paul Kalkbrenner (album Self) en het nummer gaat wel meer hun kant uit maar natuurlijk behaal ik niet hun niveau.
Ik wou er nog graag een gitaar bij zetten in de trent van Boratto's nummer This Is not the end. Maar dat lukte voor geen meter.
Hoe maak je stringgeluider dikker zonder dat ze het nummer overheersen?
 
Strings kopieeren van 3 verschillende mono tracks.
1 rechts 1 links en 1 in t midden.. de track in het midden uit fase zetten
en evt een phaser erop. doubler (Waves) kan ook mooi klinken.
Maar dat fase trucje moet genoeg zijn
En idd ff layeren
Vette track verder!
 
Bedankt voor de adviezen en reacties.
Ik ga er de komende dagen zeker mee aan de slag.
Layeren enz dus.

asjemenou wat bedoel je met priemende strings dan?
de ene zegt dat ze mager zijn en jij komt nu met priemend.... enlighten me please :eureka:
 
Beste Void Pointer, jij bent de winnaar van de WTF!-prijs

So what?

Relax man. Je roept bijna moord en brand.

Na 8 maten verzuipt het ritme onder de andere sounds en in het Booka Shade nummer gaat het helemaal om het ritme en wat er rond gebeurt. In mijn track helemaal niet. Het is hoogst een ondersteuning van de andere sounds.

Ik sta verre van het sterrenstatus van beide heren en mijn inzending is absoluut geen poging om hiermee de contest te winnen. Ik ben nuchter genoeg om te weten waar ik sta en het gaat mij meer om de andere sounds van mijn track.

Op een nachtelijke busrit door Thailand kwam dit nummer langs op mijn koptelefoon en ik wou best zo een ritme voor mijn track die ik de dag ervoor had gemaakt. De dag erna leek het inderdaad zo iets te zijn wat ik wou en dit heb ik er dan onder gezet.

This is work in progress man. Als ik uberhaupt de ambitie had om hier een afgewerkt nummer van te maken (en de contest te winnen) zou ik het ook nooit zo gebruiken.

Sommige mensen zijn op dit forum om dingen te leren. En dit nummer lijkt in geen honderd jaar op een Booka Shade nummer. Dus ga ik me schamen? Al zeker niet voor jou nee

"mai pen rai" zeggen ze hier
 
Nou, je hebt in elk geval je ongezouten reactie uit de verre lage landen te pakken :).

Ik vind vrije interpretaties prima kunnen op een forum. In een contest wellicht een ietsie pietsie minder. Volgende keer idd wel even de credits erbij.
 
die hadden er zeker bij moeten staan maar zoek er geen dingen achter die er niet zijn.
als je dingen in hun perspectief bekijkt is dit een slag in het water. we zitten op een forum

maar mocht er toch iemand van wakker liggen dan mag die alsnog de sample-politie bellen
 
Ik denk een soort "gaaf".

Ik vind je track wel OK, wat ik zou doen voor je strings is idd layeren. Maar ik zou met de linkerhand akkoorden spelen en met je rechter een leuke melody verzinnen (gewoon over de scale lopen). Dan kan je altijd nog de root note van de chords nog lager of heel hoog toevoegen in sommige delen - dat add weer wat variatie. En multi tracken natuurlijk, ik kan dat ook niet uit de losse pols spelen hoor :)
 
Back
Top