Beatzofbucket - Undestined love song

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
De titel zegt het al.. Een liedje over liefde... compleet met zang dus.

Ooit onstaan als een experiment met een aantal synthesizer-geluidskaarten voor de computer.. helaas dus geen analoge klanken...

Synthese: Korg Oasys PCI, Yamaha SW1000xg + PLG-an150, Terratec EWS64xl
Drums: Korg Oasys PCI, Yamaha SW1000xg (lo-fi snare)

Opgenomen in Sonar 8
 

Attachments

  • Undestined love song.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 157
Inderdaad een erg lekker nummer, hoewel het af en toe wel een beetje het gevoel van zo'n synth-demo song heeft.. misschien komt dat door dat heldere EP-piano geluidje wat er in zit tezamen met het soort anrrangement. De zang klinkt wel goed trouwens.

Toch vind ik het geheel een beetje als een demo klinken, alsof de hele backing track uit 1 rompler komt.. je kent dat geluid wel.. en dan een hele zooi geluiden door dezelfde galm heen, en dan zit je net een tandje van Pro geluid af.

Toch vind ik de song als geheel goed.. misschien even goed uitwerken en mixen, en dan ben je er :)
 
Bedankt voor de reacties.. maar vooral voor de tips en opmerkzaamheid natuurlijk. Al vrees ik dat nog een edit maken voor de contest weinig zin meer zal hebben.
Maar... ga er iig wel wat mee doen...
Had em eerder dit jaar aleens gepost.. ook wat edits gedaan maar nooit echt kritiek puntjes als aanmerking gekregen. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=143767
Heb onlangs dus het introotje erbij gemaakt maar hoor nu zelf ook dat het aan het eind, en vooral na de snare-roll een beetje inzakt (wat te leeg is).

Het klinken "a-la Rompler" klopt wel.. de EP komt uit een GM XG geluidskaart, ook wat andere geluiden zijn sample-based.
Vond zelf dat Whitney Houston-achtige EPtje wel lekker 80's.. maargoed da's een smaakkwestie natuurlijk.
Ben wel behoorlijk met de EQ en FX in de weer geweest om er toch nog het beste van te maken... 4 verschillende galmen zijn gebruikt voor de muziek, plus nog een op de zang.

iig bedankt voor jullie aandacht:mega:
 
Dank voor de reacties :)

De zang is van mezelf.

Ik zie als rode draad in de aanmerkingen/tips dat het " te clean, te net of afgewerkt" klinkt (ben qua produceren nog maar een noobje... ehm....)
Heeft dit betrekking op de geluidskeuze, of is de eindmix te hi-fi/steriel??
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de reacties, duidelijk nu dus dat het aan de geluiden ligt (was er al bang voor)

Wordt nog wel een hele klus, instrumentarium om te gooien.. heb gelukkig de midi-data nog :)
 
het gevoel van zo'n synth-demo song heeft

hahaha zoiezo!

vind het een heerlijke track.. het enige punt voor mij is dat de vocalen minder hadden gemogen.. (wat meer instrumentale stukken.. en de vocalen liggen een beetje buiten de mix ofzo..
vocalen zelf klinken heel lekker..
 
Bedankt voor de feedback. 't is idd ooit een beetje bedoeld als demo voor die geluidskaarten.. alleen gok ik dat niemand deze kaarten nu nog ooit gaat kopen :D

Anyway.. heb behoorlijk gesleuteld vandaag.. de songstructuur is ongewijzigd.. 't is nu eenmaal een beetje een popliedje met de nodige zang :) maar de mix is her en der wel gewijzigd.

Heb op aanraden van TFHats bijna alle synth partijen vervangen voor analoge klanken..
De bas wordt nu gedaan door de Andy, voor de rest.. wat partijtjes Juno 60 en veel Prophet 5.
 

Attachments

  • Undestined love song (analog versie).mp3
    7,7 MB · Bekeken: 147
Gaaf trackje dit! Ik vind dat cleane juist erg leuk (weet niet of dat bedoeld was, kan ook vanwege de soundbanks van de oude soundkaartjes komen?) maar vind het de gimmick van je nummer. Vind dan ook de track bovenaan beter klinken dan de laatste mix...

Is die Terratec niet nog zo'n oude ISA kaart? ;) Heb ik ooit veel plezier van gehad zo'n ding!
 
wow klinkt goed man :) mooie warme sound, goede zangpartijen. het enige wat je misschien nog kan proberen is wat meer diepte in het geheel door sommige partijen wat meer naar voren te laten komen daar er minder FX op te zetten. Bijvoorbeeld dat ritmische synthpartijtje waar je mee begint zou wat minder delay kunnen hebben.

Very nice indeed :)
 
Thanks voor de reacties :)

Vergat er nog bij te vermelden dat ik de Prophet 5 (Pad en Brassgeluid, wat de EP vervangt) door een Boss CE-3 analoge chorus heb gehaald..
Het Pad geluid uit de "geluidskaart versie" komt uit de Oasys PCI en heeft geen chorus als fx in de mix.

@Almeros: de klanken zijn bij het onstaan bewust gekozen destijds. vond het EP klankje ook wel wat hebben in de compositie.. beetje 80's - 90's popsoundje.
Maar of het in de buurt van een echte Rhodes komt is natuurlijk de vraag :D
De Terratec is idd een ISA kaart. Het begin geluid (stab-achtig) is een gesampelde Juno 60.. die ik in de analoge versie ook daarvoor gebruik.
Natuurlijk op de Terratec geen echte tweak mogelijkheden.. maar idd een superkaart...
Was in die tijd dat het uitkwam samen met de SW1000xg een duo wat ik altijd nogeens wilde hebben... je eigen Pentium productie-workstation... wat is er toch een hoop veranderd :)

@P8: Heb eigenlijk de meeste audio in "geluidskaart versie" vervangen voor analoge klanken.. wel de EQ instellingen gewijzigd maar het fx gebeuren een beetje zo gelaten.. niet teveel werk aan besteed..
Als een gear-experiment is het nu wel een mooie vergelijking tussen 2 totaal verschillende klankbronnen ;)
 
Ik vind de geluiden van de 2e versie veel interessanter, maar de 1e versie past veel beter bij de song. Er zit zo'n late 80's/early 90's pop soundje aan, die de vocals en het arrangement ook uitstralen.

Beetje te clean voor mijn smaak, maar zeker niet slecht.
 
die tweede versie is fijner, maar persoonlijk (en dat is alleen mijn smaak hè) vind ik het nog iets te glad en te melodieus. De vocaal levert hier al de melodie en is je basis. Met mijn opmerking bedoelde ik eigenlijk ook om al dat om de vocaal heen gebeurt, meer 'rauwer' te maken. Zeg maar meer repetitief/techno-achtig.

Ik moet nu wel meteen aan Sydney Youngblood denken.
 
Ik vind de tweede versie het beste.

Ik zat te denken over je stem, het klinkt erg á la Luther Vandross, tenminste de grondtoon. Soort of R'n'B met electronica. I dig this!
 
Back
Top