TFHats - I am the gentle autumn rain [electro/80's synthpop]

Lekker sfeertje.. ik weet nog niet helemaal wat ik van die kick moet vinden.. hij geeft me een vervelende druk op de oren.. lol..

Het nummer is verder erg fijn om naar te luisteren. Doet me denken aan wat je je voorstelt van hoe Kraftwerk heden ten dage zou kunnen klinken (en ik vind het ook beter dan veel kraftwerk-producties, btw). goeie sounds, goeie sfeer, opbouw etc.. i lurv it!
 
De Kraftwerk vergelijking (of zelfs verbetering) is wel een heel erg groot compliment.

Ik ben zelf wel een fan van een volle 808 kick, Payt.

Gebruikte gear:

pads, baslijn, sequence en hihats: Juno 60
snare en kick (gelayerd met een 808 sample): SH101
Lead: MS2000 gelayerd met Minimonstra
Filtered sequence: MS2000
Vocaal: sample van sampleswap.org
 
Lekker trackie! Kende 'm van een van je podcasts :)

Mis een beeeetje een vies randje..klinkt nogal steriel imho, maar ach..
 
Ik vind hem cool. Lekkere geluiden en effects. Die vocal sample klinkt ook wel een beetje Duits om het kraftwerk gevoel te verhogen :D

Compliment!
 
Klinkt wel aardig !
Ik vind de click op de kick alleen erg storend.
 
Er zit veel potentie in!

het komt bij mij wel erg dun over.....
ik heb heel goed zitten luisteren en bestuderen en volgens mij is dit aan de hand: je hebt heel veel sublaag maar weinig laag en heel weinig mid-laag, waardoor er weinig body in zit.
Verder zitten er een paar klanken in die voornamelijk in het top-hoog zitten...deze zitten de rest in de weg. nemen te veel plek in beslag t.o.v. het gehele freq.gebied.

dus zo komt bij mij de mix over: extremen in sublaag en tophoog...weinig midden. vooral niet in het laag.
Ik heb een nieuwe mastering (amateur-poging) gedaan om te kijken of het een beetje klopt, en sub en top hoog verminderd. wat meer bas op 100 Hz en beetje middenlaag gebied omhooggehaald. en verder lichte compressie er op.
wat mij betreft komt de track een stuk meer tot zijn recht nu.

dus master dit anders en voila! (en niet bij mij, want ik ben geen prof)
 
Hé dank jullie wel. Ik zal jouw tips nog eens 'bekijken' MarsMusica. Het masteren doe ik ook maar amateuristisch zelf, maar begrijp wel wat je bedoelt. Dat is de 'pest' als je je eigen track te vaak zelf beluisterd hebt, je hoort niet meer waar het kan verbeteren.
 
Dat is de 'pest' als je je eigen track te vaak zelf beluisterd hebt, je hoort niet meer waar het kan verbeteren.


ja, dat blijft lastig. onze oren worden nu eenmaal heel snel moe.
en misschien in het ene frequentiegebied eerder en/ of erger......en dan kan je mixen en masteren wel vergeten.
 
k weet nog niet helemaal wat ik van die kick moet vinden

Mee eens. verder heerlijke track met heerlijke sounds. denk dat door de kick het nogal eentonig overkomt terwijl de track dat eigenlijk niet is.. snare/clap vind ik ook niet heel denderend. de vocaal samples liggen er ook heel lekker in..
wel veel hoog in je mix geloof ik.. maar luister op een niet heel betrouwbare headphone dus daar kan het ook aan liggen. maar als ik het zo hoor kan der flink wat hoog af..

Maar lekkere track verder!
 
klinkt best oke! vindt de snare wel lekker. de vocals ben ik niet helemaal zeker van..
 
nog steeds vind ik de balans over het hele frequentiespectrum helemaal scheef:
heel veel sublaag, en heel erg weinig mid laag en mid hoog.

laag is voor een goede bodem maar kan niet een track leiden. hetzelfde is het met de hogere frequenties.
muziek en body speelt zich af in het middengebied.

je kan met highpass filter het laag temmen, en met met een lowpass filter het hoog afsnijden.

eventueel een groot middengebied met piekfilter met hoge Q-factor iets opkirkken en bij 100 Hz de bas wat meer diepte geven...zoiets.......


:bekdicht:
 
Back
Top