Rub A Dub Selection

Fles

THEMATIC
Lid sinds
18 januari 2004
Berichten
3.426
Locatie
Hoogeloon
Deze track heb ik om de vocals heen gebouwd. Om een poging te wagen het rub a dub gevoel van, zeg, 1984 te benaderen heb ik deze track incl. mix etc. in minder dan 1 weekend in elkaar gedraaid, wat voor mijn doen extreem snel is.

Enjoy! (of niet, heb nogal uiteenlopende reacties gehad op deze track)

:peukie:
 

Attachments

  • THEMATIC_-_Rub_A_Dub_Selection_feat._Raggatack.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 134
Of het authentiek is weet ik niet omdat ik niet veel naar dub geluisterd heb. Op zich klinkt het wel als het soort werk wat ik nogal eens in koffieshops voorbij heb horen komen. De toeters tetteren wel een beetje erg voor mijn smaak, en misschien kan je hier en daar wat galm/delay reduceren. Ik denk dat je opzet verder goed gelukt is.
 
nice... delay en verb is prima zo. Ik heb 2 dingetjes... synthblazers... kan echt niet (is mijn makke)
De vocal is mij te duidelijk fake patois... wederom mijn makke.
Ik had hem liever instrumental gehoord.
Wahgitaartje zelf gedaan ????
 
Dank voor het luisteren en de comments. :okdan:

@dubcreator, Ik vind echte blazers ook wel vet maar het was deze keer te veel gedoe zeg maar om iedereen weer te bellen enzo... :D Buiten dat kan ik ook prima leven met synth, of in dit geval sample blazers. Een synth brass section; ook helemaal vet als het mooi is toegepast en zeker thuis in Reggae. Ja Toch!
Fake patois.. idd obvious maar ik stoor me er wederom niet aan. De tekst an sich vind ik wel erg leuk..
Wahgitaartje zelf gedaan ja. Met een gitaar en wah pedaal. Dat dan weer wel.
 
ik wou er direkt al ene gaan rollen, volgens mij een teken dat de track geslaagd is ;-)
 
Hehehehe, lekker ritme, maar ik word dol van die reverb!
Had van mij wel wat droger gemogen allemaal.
 
Als je die blazers vervangt door een simpel brommend orgeltje, en het hele nummer zich wat trager ontwikkelt gedurende een minuut of 5, wordt het wat authentieker, denk ik. Nu vind ik het een beetje Volendamse dub. :-)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top