Learn To feel

woodstock

Ouwe rot
Lid sinds
24 juni 2009
Berichten
737
Locatie
Oss
Learn to feel

By Claudia Conrado (lady Lago } and Robert Brands
 

Attachments

  • Learn to feel Master4.mp3
    4 MB · Bekeken: 166
Voorop gesteld: dit is een erg goed nummer... toch wel een van de betere die ik heb beluisterd tot zo ver in de contest.

Maar.. ik vraag me af hoe het zou klinjken als de drums wat minder 'roomy' zouden zijn.. ze lijken een beetje focus te missen. De rest van de de gebruikte sounds zijn wat substantieler (als je begrijpt wat ik bedoel), dus ik denk dat de boel wat beter in elkaar smelt als de drums ook wat meer body hebben.

En nog een klien ding: die synth aan het einde vind ik een beetje stijlbreuk.. hij voegt weinig toe, behalve dat ik dacht: wat doet dat trance-arpje daar ineens?. Ik denk dat het mooier is als je die synth er uit gooit.. dat orgel kan de taak van het ondersteunen makkelijk in z'n eentje aan :)

En nog een laatste detail: rond de 45 seconden haalt de zangeres even uit, en gaat er iets over z'n nek. Op zich niet erg, misschien zelfs wel mooi, maar aan de andere kant misschien ook wel de moeite van het corrigeren waard.

Verder vind ik de tone van de gitaarsolo erg mooi.. hoewel ik me afvraag of die gitaar nog iets voller kan ;)

Ok een hoop geleuter.. eigenlijk is't gewoon een erg lekker nummer :)
 
Beste Payt,

dankjewel voor je reactie en opbouwende kritiek, na een tijdje mixen van dit nummer houd ik zoals ik gebruikelijk doe een mix siesta en laat vaak de stukken even rijpen. Na een aantal maanden begin ik dan weer met mixen om de dingen te finetunen. Dus ik ga zeker wat doen met de door jou vermelde punten. Alvast bedankt.

Robert
 
Contest 2010

Contest 2010

Graag wat feedback op op mijn inzending" Learn to feel" in de SF contest 2010.

Mijn dank is groot :halleluja:engel:
 
tsja het is nutuulk een thread en die is per definitie bedoeld om in te staan commentaren maar aan de andere kant zijn die threads toch in 1e instantie bedoeld als een parkeerplaats aangezien er geen andere submit mogelijkheid bestaat binnen SF dan alleen via threads...

ik persoonlijk vind commentaar op een ingezonden SF track (welke dan ook) een beetje onzinnig verder...
de track moet spreken, niet de woordjes in de posts er onder.... maar goed...
 
Beste 6 trak, voor mij betekend gewoon commentaar op mijn producties wel iets, omdat ik hier wel waarde aan hecht!.
 
Klinkt lekker poppy !
Naar mijn mening mag de zang iets zachter, de guitaar iets minder schel, en ik mis de kickdrum een beetje.
 
er puike track!! klinkt goed, denk wel dat je de stem er beter uit krijgt door subtiel reverb/delay te gebruiken. de basslijn vind ik wel wat zacht in de mix liggen.

vet vet vet!!!!!
 
Dankje Flyweighy, Ik beschik helaas niet meer over een paar goede eindcompressors helaas omdat ik deze van de hand heb moeten doen. maar ik denk als ik weer de beschikking heb tot goede spullen, ik deze mix wel tot een goed resultaat kan brengen, en nogmaals dank voor je input!!!!!!:halleluja
Mochten er mensen zijn hier op het forum die mij willen helpen met goede apparatuur voor deze mix dan hoor ik die altijd graag natuurlijk! :okdan:8)
 
Leuke track

Ik zou bas en drums wat zwaarder aanzetten, gitaar wordt daardoor ook minder prominent
gitaarsolo wat extra distortion geven, mag wat vuiler klinken
zang beetje chorus en/of reverb, klinkt mij te dun

Maar. een van de beste die ik tot nu toe gehoord heb.
 
Graag wat feedback op op mijn inzending" Learn to feel" in de SF contest 2010.

Mijn dank is groot :halleluja:engel:

Wat 'n stuk bagger zeg.. kan er niks mee :duivels:
 
Wat zou het het leuk zijn als dit nummer ook maar enige synthetische geluiden zou bevatten ben ik bang qua feedback
Ik als liefhebber van een vet geluid enz ... kan hier (hoewel dat niets zegt) chocolade van maken srry
 
Of je hebt niet geluisterd, of oer kapput denk ik.
 
Ik ben inmiddels aan het remixen geslagen met dit nummer, en ik ga zeker alle bovengenoemde aandachtspunten meenemen in de nieuwe mix.
maar jullie feedback geeft mij weer kracht om weer verder te gaan met dit nummer, en dus is alle input nog steeds welkom!
 
ik hed vandaag opruim dag gehouden in de studio, en vond daar een hardeschijf met deze oude opname uit denk ik 2001? ben benieuwd naar jullie mening?
 

Attachments

  • finalmix1with fade2 2011.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 146
Back
Top