Akikaze - Trance dance

Akikaze

Hardware only
Lid sinds
26 oktober 2004
Berichten
2.518
Locatie
Midden Nederland
Vocale muziek (zang en rap), iets heel anders dan wat ik op cd uitbreng. En kort genoeg om mee te mogen doen met de Contest. Gemaakt met een paar andere tracks - met soortgelijke geluidssketches ervoor - na voor de zoveelste maal gehoord te hebben: "Wanneer ga je nou eens iets commercieels maken, dan kun je eens geld verdienen met je muziek". Om te bewijzen dat ik dit ook kan. Aan de luisteraars het oordeel of dat inderdaad zo is.
 

Attachments

  • Trance dance.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 162
Ik krijg iig wel een glimlach op mijn gezicht. Tijden van 2 Unlimited schieten weer voorbij in me gedachten...en wauw een echt 538 trance lead.....maar wanneer begint het nummer nou? Ik mis de stampende beat die erover heen knalt.
Doet me ook erg denken Accapella of 2 Brothers on the 4th Floor. Dus je opzet om een commerciel nummer te maken is geslaagt. Luister eens naar mijn inzending ben benieuwd wat jij daarvan vindt.
 
Ik vind het erg slecht....sorry. Waar is de beat? Waar is de samenhang?

grtzels Bruce
 
Ik waan me hiero gewoon in de fucking zoo! ;)

Maarre... klinkt idd lekker commercieel, alleen de echte beat ontbreekt wat mij betreft ook. De melodietjes zijn simpel maar doeltreffend in zon nummer.. Wel cheesy teksten, maar ook dat past bij het genre..

Nu nog een lekkere beat erin! Moet ik er ff een overheen gooien? ;)
 
Die beat is er toch echt wel, maar het is meer a la Kraftwerk, dan de standaard 909 die je zou verwachten.
Vanballen, ga je gang!
 
Tja, Kraftwerk heeft wel laag en dat mis ik hier echt wel. Dance is energie en dit is futloos.


grtzz BRuce
 
Ik had, zoals TS omschrijft, een commercieele knaller verwacht en dat is het niet......
Kan dan wel zeggen dat het dat wel is o.i.d. maar wat mij betreft is de opzet niet geslaagt.
Niet dat ik zit te wachten op de volgende 538 troep, liever Kraftwerk dan 2 unlimited...

grtzels Bruce
 
Dit nummer had wel leuk kunnen zijn als die vocalen er niet in hadden gezeten, die maken het naar nr naar mijn mening heel erg dance-ejay / magix musicmaker achtig.
 
Nou jij maakt van je hart geen moordkuil.....8>
Tja, dat kun je verwachten als je je muziek op een forum zet met allemaal mede-muzikanten.
Ik kan er wel tegen hoor. Zeker omdat ik normaal heel andere muziek maak.
 
Tja, dat kun je verwachten als je je muziek op een forum zet met allemaal mede-muzikanten.
Ik kan er wel tegen hoor. Zeker omdat ik normaal heel andere muziek maak.

Dat siert je integenstelling tot andere inzenders. :W
 
Niet mijn ding, maar zeker wel commmercieel en er is zeker wel samenhang.
Precies bij het einde dacht ik...nou knalt ie erin..stop:( Begin wat inkorten dus en nummer paar maten langer maken.
Flinke basskick had het nummer wel wat volwassener laten klinken, gemiste kans
 
Dit soort nummers valt of staat met een goede Dancebassdrum en die ontbreekt. Als je een nummer had gecomponeerd, zoals je dat normaal doet, had je zeker mijn stem gehad. Wel leuk geprobeerd trouwens :D
 
Ik vind het stuk vanaf 1:55 tot 2:22 het beste. Als je dat stuk loopt en er een dikke kick en baslijn over zet ben ik verkocht! Daar kan ik wel 5 minuten naar luisteren :)
Vocals vind ik te standaard, sorry.
Ik mis ook de opbouw een beetje en de kick zoals al eerder genoemd is.
Maar geen slecht begin om iets commercieels proberen te maken!
 
lekker oldskool jaren '90 house nummer :) Maar teveel losse stukjes.
 
Back
Top