Unic - Inside Joy

He Arnaud,

ik had deze van je nog niet gehoord.. Ik vind hem erg mooi!!
De intro duurt me wat lang, maar daardoor is het verlangen/aandacht wel gewekt voor als die los gaat.
 
He Arnaud,

ik had deze van je nog niet gehoord.. Ik vind hem erg mooi!!
De intro duurt me wat lang, maar daardoor is het verlangen/aandacht wel gewekt voor als die los gaat.

dank!

Dat de intro wat lang is komt uiteindelijk doordat ik er een rustig nummer van wilde maken:) Maar ja, het bloed kroop waar het heen wilde:D en zo bouwt hij uiteindelijk ook op:)

@gijs ik maak je de 20 euro zo over:peukie:
 
Mooi nummer! Zit lekkere opbouw in :)

Mis alleen een beetje laag in het nummer, zou wat voller klinken dan; met een beetje mooi masteren wordt/is 't een erg mooi nummer! :okdan:
 
hehe ik hoor daar lead vocals van duran duran of aha bij, kan er ook niets aan doen: dat zou echt zo'n jaren 80 hit kunnen zijn.
 
Voorop gesteld: ik vind het een goede track.. Maar:

De drums klinken iets te veel als een 90's drumcomputer.. Kijk eens of je daar iets betere sounds voor kan vinden.. Voor acoustisch klinkende drums zou ik dan aanraden om zoiets als Addictive Drums te nemen.. en als je voor electronisch wilt gaan, doe dan maar een 808-909 of iets dergelijks. Dit gaat vooral over de drums in het intro.

Verder zou kunnen proberen iets meer diepte in de mix te creeeren. Dat kan je doen door wat meer geluiden naar de voorgrond te halen door ze wat minder door de hgalm/delay te halen, door EQ en ze een wat prominentere plaats in de mix te geven. Daarnast kan je dan andere geluiden wat meer op de achtergrond houden door ze wat meer effect te geven, ze iets meer links en rechts in het stereobeeld te pannen (sommige mensen zijn daar nogal extreem in.. neem bijvoorbeeld Trevor Horn), etc.

Ook de bas had iets dikker gemogen, met iets steviger (is niet het zelfde als harder) drums, en dan vooral die kick die er nog bij komt.

ik denk dat je zo een wat solidere mix krijgt, iets wat opener klinkt, en waar meer diepte in zit..

Maar nogmaals, ik vind het wel een sterk nummer al :)
 
Voorop gesteld: ik vind het een goede track.. Maar:

De drums klinken iets te veel als een 90's drumcomputer.. Kijk eens of je daar iets betere sounds voor kan vinden.. Voor acoustisch klinkende drums zou ik dan aanraden om zoiets als Addictive Drums te nemen.. en als je voor electronisch wilt gaan, doe dan maar een 808-909 of iets dergelijks. Dit gaat vooral over de drums in het intro.

Verder zou kunnen proberen iets meer diepte in de mix te creeeren. Dat kan je doen door wat meer geluiden naar de voorgrond te halen door ze wat minder door de hgalm/delay te halen, door EQ en ze een wat prominentere plaats in de mix te geven. Daarnast kan je dan andere geluiden wat meer op de achtergrond houden door ze wat meer effect te geven, ze iets meer links en rechts in het stereobeeld te pannen (sommige mensen zijn daar nogal extreem in.. neem bijvoorbeeld Trevor Horn), etc.

Ook de bas had iets dikker gemogen, met iets steviger (is niet het zelfde als harder) drums, en dan vooral die kick die er nog bij komt.

ik denk dat je zo een wat solidere mix krijgt, iets wat opener klinkt, en waar meer diepte in zit..

Maar nogmaals, ik vind het wel een sterk nummer al :)

Hey bedankt voor je uitgebreide kritieken, gebeurd niet altijd meer:okdan:

Ik ben het niet met je eens over de drums, die zijn zo gekozen, dus andere drums zouden mijn idee vernielen. Panning is ook niet echt bedoeld in dit nummer. Ben een goed voorbeeld van iemand die dat vaak wel doet. Hier ook btw. maar op een andere manier. Bas had idd dikker gemogen.

De diepte is wat moelijker omdat ik zeer veel geluiden gebruik. Dat zijn zaken waar ik met een nieuw systeem (computer) wat meer mee uit de voeten kan. Dit nummer trekt mijn systeem niet in 1 keer. Dat maakt het werken wat lastig.

Greets!
 
Heb zeer genoten van deze track. Via via had ik deze eerst ontdekt op Youtube, en dankzij een tip van de maker ;) ben ik hier toch geraakt.

Het einde is een fade-out wat ik een beetje jammer vind. Wat je hier ook nog kan doen, is de drums op het einde weghalen en de melodielijn uitfaden of uitspelen, zo dezelfde noten trager spelen tot deze zogezegd stilvallen.

Hoe dan ook, prachtige inzending en mijn stem heb je alvast. :okdan:
 
Heb zeer genoten van deze track. Via via had ik deze eerst ontdekt op Youtube, en dankzij een tip van de maker ;) ben ik hier toch geraakt.

Het einde is een fade-out wat ik een beetje jammer vind. Wat je hier ook nog kan doen, is de drums op het einde weghalen en de melodielijn uitfaden of uitspelen, zo dezelfde noten trager spelen tot deze zogezegd stilvallen.

Hoe dan ook, prachtige inzending en mijn stem heb je alvast. :okdan:

haha wel grappig hoe je via omwegen gewoon op hetzelfde foprum zit;) En tnxxx! En je hebt wel gelijk met het einde. Dat had mooier gekund 8)
 
Back
Top