MarsMusica - 'Spookhond'

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
creatief geknutsel aan het einde van het jaar 2009 met zelfgemaakte samples waarop mijn nichtje van 8 jaar drums, clarinet en zang speelt.


'Spookhond'


8o)
 

Attachments

  • spookhond2.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 167
mijn uitleg is al weird geloof ik :-)

ze speelt het op stemband
 
haha.. beetje mysterieus wel. I like it :).
 
Klinkt erg leuk, en ook goed dat je je eigen samples maakt,
das altijd beter dan die voorverpakte rommel.
alleen zou ik dat "één twee drie" veranderen in "one two three"
maar kortom, lekker nummertje, fijn om naar te luisteren. :)
 
bedankt voor het luisteren en de reacties! ! :okdan:

even wat uitleg over hoe deze trek is ontstaan, dat verklaard een hoop:

voor haar verjaardag December 2009 kreeg mijn tante van mij een audio CD waarop haar dochter (8 jaar) (kinder)liedjes zingt en speelt (klarinet).
Ik heb mijn nichtje hier bij mij thuis voor een microfoon gezet, en opnames gemaakt van haar zingen, klarinetspel en haar ook bijvoorbeeld laten trommelen op een echt drumstel.

Daaruit kwamen 15 liedjes die ik heb bewerkt en van instrumenten en arrangementen heb voorzien.
Het was niet mijn bedoeling om nu 2 maanden lang hier aan te werken, het hoefde geen mega-prof productie te worden met veel verschillende instrumenten. verder is mijn studio ook net ingericht met nieuwe spullen die ik niet goed ken,... Dus heb ik gekozen voor een paar instrumenten die ik consequent in elk nummer heb gebruikt: piano, akoestische bas, xylofoon, brass en drums.
en dat allemaal uit een General Midi bankje van de Roland JV-1010 (!!!). :stupid

het ging om mijn nichtje, en ik wou haar (soms valse zang) niet wegblazen met een virtuoze orkest, en het moest ook een beetje een kinderliedjes-CD klank krijgen.
De eindtracks zijn wel op analoge tape opgenomen voor wat meer analoge klank, warmte en volheid. :P

aan het einde heb ik uit alle nummers wat aardige/grappige stukjes zang, klarinet en drums geknipt. Deze snippers heb ik bewerkt ( pitchshift, tempo/ timing aangepast, mooie beat kunnen maken), en daarmee heb ik een nieuw nummer geprobeerd te maken, en dat werd uiteindelijk 'spookhond'.

het begon met de 1 2 3 loop en de verknipte drumsample......en niet veel later had ik al die andere midi-partijen, harmonieen en melodieen erbij verzonnen. :eureka:

ik (on)balanceer met mijn muziek heel vaak tussen bloedserieus en humor.
zal wel aan mijn karakter liggen!
8o) 8>
 
Dit doet mij denken aan dur dur d'etre bebe maar dan nog "intelligenter" en meer jazzy :) hehe het is net omdat het niet te klasseren valt dat het juist zo interessant is.
 
Prima gedaan. Origineel. Mag van mij op nr 1. Verrassend die link naar hounddog. Een mix van kind zijn en grote mensen jazz.
 
A man dit is helemaal in mijn straatje :okdan: Het doet me op de een of andere manier aan Spinvis denken. :)
 
Back
Top