[Progressive-Trance] JJE - Answers (Original Mix)

Etienne

JJE
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
28
Bij deze mijn inzending voor dit jaar, enjoy (of niet)!
 

Attachments

  • JJE - Answers (Original Mix).mp3
    6,6 MB · Bekeken: 125
Moeilijk om hierbij stil te blijven zitten. ;) Ik weet niet of het nog strakker kan, maar strak is deze inzending alvast. :P Kan alvast niet wachten om m'n stem uit te brengen. :mega:
 
Tja.. na 1 minuut heb je alle elementen gehoord, en dan gaat het nog 6 minuten door.. lol. Wel knap dat je zulke simpele elementen zo lang kan uitsmeren op zich.
 
cool ritme en melodie, zeer onopvallend nummer, zeer interessant luisteren op, thanks!:okdan:
 
leuk trancy trackje. Doet erg denken aan sommige tracks van Adam K & Soha. De melodie en akkoordenprogressie vind ik erg goed gedaan. De kick zou van mij iets harder mogen en misschien iets meer een klik kunnen hebben in het hoog om door de mix te breken, nu verdwijnt 'ie een beetje naar de achtergrond. Misschien nog een beetje zo'n sidechaincompressor op die synthmelodieen om het nog wat meer te laten pompen.
 
Er gebeurt niet zo veel in het nummer maar dat is geen ramp. Het klinkt prima en de akkoordenprogressie is leuk. Het is een soort aangenaam klankbehang. Ik vind alleen die terugkerende dubbele kick een beetje storend worden.
 
Dank voor de reacties/stemmen! Scheelt dat er op Synthforum meer serieuze feedback wordt geleverd, zodat je jezelf kunt verbeteren.

Betreft de sound/klank, die kan idd misschien nog wel wat fijner. De kick heb ik expres niet teveel naar voren geschoven, aangezien (mijn gedachtegang) de nadruk meer op de klank en akkoordenprogressie moest liggen in deze track.

Ter info: de track zelf lag al een paar jaar op de plank, maar in 2009 werkelijk wat meegedaan. Kortom een soort van "beginnerswerk".
 
je kick vind ik niet mooi, dat rare staartje... ik lees iets over adam k, heeft wel een beetje
adam k/deadmau5 sausje idd maar dat is vaak toch wel iets spannender en dikkere sounds. Het is niet mijn smaak verder. wel leuk gedaan hoor!
 
hihat loopje wordt ERG irritant na zo'n 1.30 misschien zelf nog wat percussie programmeren? verder wel een lekkere track
 
Back
Top