C-Klein - Denk jij vannacht aan mij?

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Hierbij op de valreep mijn bijdrage voor de Contest 2008. Ik kan niet zo goed zingen en omdat mijn ouders altijd klagen dat ik dat dan ook nog te hoog doe, is dit nummer omlaag getransponeerd. Of het daarmee opeens beter wordt ... Hoe dan ook, dit is mijn eerste track hier op Synthforum en ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat jullie er van vinden.

 
hee, ik vind dit ga 86 elektronikatrips, leuk om te luisteren, een kollega liedjesmaker! Welkom! Bij dit soort muziek is de boodschap het belangrijkst,belangrijker dan de muziek zelf. En, overkomen doet ie. Een paar techniekdingen die misschien helpen

- zoals ik het uit de mp3 kan opmaken, zing je (veel) te laag. naar boven transponeren, zodat je in het bereik komt waar je gas kunt geven met je stem, want die is vast goed (denk ik zo te horen!). Als je daar zingt, geef dan ook meer power, schaam je voor niks en niemand en ga ervoor

- overdrijf alles. muziek is emotie, en verandering van sfeer, stijl en intonatie komt aan. In de popmuziek zijn de emoties vrijwel altijd "larger than life". Probeer uit hoever je kunt gaan met melancholie, vrolijkheid, of verliefdheid

- vermijd al-te-standaard harmonien..probeer eens initieel onpassende akkoorden aan elkaar te schrijven

keep going! veel geluk voor 2009

Roald
 
Hé Roald,

Dank voor je opbouwende commentaar. Ik merkte dat het inderdaad moeilijk was hem goed in te zingen, dus een volgende keer moet ik inderdaad meer in m'n eigen bereik blijven. Eerst te hoog, nu te laag ... drie keer is scheepsrecht. Ook met de andere tips ga ik in 2009 aan de gang.:)
 
stel je neemt deze tekst en muziek en zet er een clip bij met Xander van Volumia achter de piano en diens stem en je hebt een knaller van een zwijmelhitsong.

dus mijn complimenten! zoals Stage73 en jezelf al aangeven, nog even aan het inzingen werken en dan heb je een goede meezinger voor de late uurtjes in de (studenten)kroeg!!
 
Back
Top