Vanheckis - Is it a Waltz?

VanHeckis

Vintage Garbage
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
541
Locatie
Baarn
Mijn bijdrage voor dit jaar is de track

Is it a Waltz?

nog net op tijd om mee te doen hehe...

reacties altijd welkom uiteraard.

Fijne dagen allemaal,
Antoine

 
De titel van de track is meteen een leuke vraag. Het is in ieder geval niet volledig drie kwart maar het orgeltje walst wel heerlijk door een paar mooie thema's heen. Ik vind het een hele muzikale en sfeervolle track met in de 4e minuut een prachtige wending :kroon:
 
What the Heck!

What the Heck!

Van die zachte fluit geluidjes word ik week :)

1. Duidelijk verhaal
2. één brok emotie
3. Alles op zijn plek
4. Aan hand meegenomen op reis
5. Film Score
6. Drums missen jus over de biefstuk
7. 4:16 Ouwe Beethoven :)
8. Klaar ... niks meer aan doen.
 
Ik zeg hetzelfde.

Het doet me een beetje denken aan die muziek van bepaalde Franse films uit de jaren 70 ergens. Weet niet meer precies wat.
Knap.

bij mij doet het ook herinneringen oproepen aan de soundtrack van een film die in zich in frankrijk afspeelde: Frantic met Harrison Ford en soundtrack van Ennio Morricone.

prachtig gedaan en dat stuk klassiek in de 4e minuut echt mooi erin geweven!
 
Lekker weer meneer VanHeckis :) Mooie sfeer, mijn stem heeft u!
 
Heej Antoine,

Dit is een uitzonderlijk mooi lied. Bij zoiets let ik niet eens op productie of kwaliteit. Ik denk hier: muziek en emotie. En daar draait het om. Weet je wat me erg mooi lijkt hierin? De sound alsof je van een LP afspeelt. Een beetje gekraak erin zo hier en daar. Eigenlijk krijg ik vele ideeën bij het horen van dit werk. Ik hoorde er zelfs al een licht bluesgitaartje in. En een vette Hammond zie hier en daar. Je kunt er alle kanten mee op. De luisteraar is vrij en kan lekker afdwalen; eigen invulling geven.

Zelf proef ik nostalgie; hoor ik iets uit oude vervlogen tijden. Ik zie de duiven die langs de kerktoren cirkelen. Ik woonde daar 10 meter vanaf ofzo en kon daar uren heen kijken vanuit onze tuin. Ik zie mezelf als jong jongetje weer "melkplanten" plukken met mijn wijlen pa. Heerlijk door het bos. De zomerse zondagmiddagen waar we gelukkig waren in het gezin zoals dat toen bestond. En zo kan ik nog wel doorgaan :).

Een goed stuk. Welgemeende complimenten :)
 
Back
Top