Hit'n run Lover - Tom Thomas

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
1.240
Club/House versie van een oud disconummer.
Opnieuw ingezongen en geproduceerd. (Geen sampels of iets dergelijks van de oude versie gebruikt)

Hier het origineel uit 1981 voor de geinteresseerden:


Gr. Tom

 
Dank je Soul.

Overigens is de zangeres Yuli Miguel. Zij werd 10e bij de allereerste editie van Idols.
In mijn ogen (oren:D) de beste zangeres van de 10 finalisten maar volgens meneer Henk Jan Smit:r 'zag ze er niet uit' en kon daarom niet een idol worden.

Aretha Franklin 'ziet er ook niet uit' maar kan wel lekker brullen en heeft daarmee aardig wat plaatjes verkocht... .


Gr. Tom
 
ik vind het wel lekker.

dat reversed snaredrum (?) soundje dat er af en toe in zit geeft echt swing eraan.

Alleen die vuurwerk sample (zo heet die bij mij iig), dat sweepende kermisgeluidje, vind eerlijk gezegd echt heel lelijk. ik zou iets doen in de richting van noise met een sweeping filter.

maar dat kan ook persoonlijke smaak zijn.
 
hoi Tom Thomas,

ik heb een suggestie/ tip/ reactie:

veel minder galm gebruiken op al die instrumenten. ik denk dat door een droge mix het nummer veel meer tot zijn recht komt.....of op zijn minst de galm een stuk zachter zetten. of alleen op de zang ( met echo) en hier en daar op een instrument, als het geluid daar echt om vraagt.
Nu klinkt het alsof het nummer wordt afgespeeld in een ruimte in een ruimte in nog een ruimte (mijn kamer)...! :-)
weinig galm klinkt misschien erg droog en saai, maar dat kan juist het nummer sterker maken.

wie weet heb je er wat aan!

doei :-)
 
Doorgaans niet mijn stijl, maar toch erg lekkere groove, en verrassende leuke dingen en sounds erin. Zangeres heeft een dijk van een stem, past goed in het geheel vind ik. Nummer is uiteindelijk te lang, maar vind het geheel toch nog wel een stem waard.
 
vind het lekker grooven maar de 2000ies supersaw stabs niet echt passen bij de 70ies disco feel die de groove heeft.

de kleine bijgeluidjes links en rechts in het stereobeeld zijn trouwens erg gaaf en lekker 70ies disco!
 
hoi Tom Thomas,

ik heb een suggestie/ tip/ reactie:

veel minder galm gebruiken op al die instrumenten. ik denk dat door een droge mix het nummer veel meer tot zijn recht komt.....of op zijn minst de galm een stuk zachter zetten. of alleen op de zang ( met echo) en hier en daar op een instrument, als het geluid daar echt om vraagt.
Nu klinkt het alsof het nummer wordt afgespeeld in een ruimte in een ruimte in nog een ruimte (mijn kamer)...! :-)
weinig galm klinkt misschien erg droog en saai, maar dat kan juist het nummer sterker maken.

wie weet heb je er wat aan!

doei :-)


Dankje wel voor je reactie Mars.

Het gebruik van hoeveelheid 'galm' of andere effecten is natuurlijk erg persoonlijk gebonden, vooral met dit soort tracks.

Ik ben het met je eens dat een nummer niet te veel galm moet hebben omdat het er anders in verzuipt.
Ik gebruik daarom ook nauwelijks 'galm' (zoals jij het noemt:) Reverb is de betere term)
Wat je hoort zijn delays. Delays geven je veel meer vrijheid om te spelen met ruimtelijke effecten dan reverb zonder dat je track erin verzuipt. En dat is soms juist wat tracks die bepaalde sound geeft.


Gr. Tom
 
reverb is engels voor galm (Nederlands). is weer een afkorting van reverberation. (Reverb is trouwens niets anders als delay (echo)....maar dan heel veel delays door elkaar.)

Reverb mag je dus best galm noemen! :-)

toch ben ik heel erg benieuwd hoe je nummer zou klinken als je het gortdroog houd. niet als betere mix maar als een andere mix!

succes met de contest!!

groeten van Mars :)
 
Klinkt lekker!

Ik vind de zang denk het minste van de track. Hit 'n run lover is 1 van mijn meest favoriete dancetracks allertijden. Je hebt hem misschien te bewust "anders gemaakt". Het is een compleet nieuwe track, dus waarom dan een cover? Ik zou met de instrumentale versie een nieuwe track opbouwen met een andere zangeres. Ze kan goed zingen, maar vind het te overdreven gezongen. Schreeuwen om het schreeuwen en niet zozeer om er meer passie in te leggen. Henk-Jan Smits had gelijk ben ik bang.

Complimenten voor de produktie! Hij klinkt lekker vol. Ik zou dat fase drumgeluidje aan het begin iets minder ruimtelijk houden. :okdan:
 
Back
Top