Stage73 / Roald - ZERO

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
zow...kerCHING! hier is 'ie, mijn bijdrage voor het contest

een beetje funk, een beetje songwriting, een beetje symfo zelfs, en een 80s sausje:

Zero

(zie attachment...of download op http://homepage.hispeed.ch/chromelegs/mp3s/Roald_Zero.mp3 )


instrumentariums >>>

piano's: Yamaha CP70 door NI ACbox
bas en stringpad: Novation Vstation
lead: ARP Prosoloist door Kjaerhus flanger (hoi Tony!)
drums: NI Battery3 "pop" door alles wat God na de jaren 80 verboden heeft (hoi Phil!)

mixen & opnemen >>>
EMU 1212m
Mackie VLZpro
Rode Nt3
PSP Easyverb en Kjaerhus reverbs
Kjaerhus Mastercomp
ADAM A7 moni's en AKG K240

veel plezier en vrolijke kerst!
Roald

 
stonden hier al geen comments bij??? kan me herrinneren dit al gehoord te hebben, en iets (on)zinnigs over heb gezegd :S

Iig, klinkt goed! ik kan dit erg waarderen! Verfrissend om naar te luisteren voor mij. Goede productie, mooie harmonieën, goede zanglijn. Alleen mist het was variatie, dat vin ik jammer, ik denk dat er veeeeel meer in had gezeten. Tis nu eigenlijk een loop die herhaalt wordt.
 
hi Jelle, dat klopt, ik heb er ondertussen nog wat aan versleuteld, de ietwat synthetische drums door ietwat natuurlijkere vervangen, die ik dan geheel 80s stijl, tegen de wand gecomprimeerd heb, gegated, bereverbed en alles wat verder nog verboden is :D Het arrangement is ook iets anders, en er zitten nu fills in om je tegen de slaap te behoeden.
 
Dit is een apart nummer. Doet me denken aan de John Wetton van UK manier van zingen.
Ik had het nummer toch wel anders geproduceerd.
De zang had nog dikker met een korte delay en een flanger eroverheen geklonken. De drums hadden wat gevarieerder gekund met wat fills hier en daar. De piano partij had je kunnen afwisselen met wat "statements" tussendoor en/of vervangingsaccoorden.
En je had naar een climax kunnen bouwen naar het eind door de zang meer drama en passie te geven op het eind, zodat je laatste refrein met nadruk eruit komt; laatste refrein had dan met vervangsaccoorden en een variatie op de zangmelodielijn veel meer aan het nummer gegeven. Nu lijkt het of het nummer op het einde doodbloedt.

Nu nog de positieve kanten aan het nummer: de Prosoloist solo is erg eenvoudig en erg mooi.
De melodie van de synthpartij in het refrein is heel mooi gevonden. Ik weet niet of je daar de Prosoloist dubt met de CP70.:okdan: Ik ben er :luv: op.

Over het geheel, geen slecht nummer. Het had gewoon wat beter geproduceerd kunnen worden.
Ga zo door.:okdan:
 
zeker niet slecht hoor! ... maar ik mis wat variatie in de drums en baspartij en hier en daar zijn er momenten waarbij er aanvullende instrumenten bijgevoegd kunnen worden tussendoor voor de variatie. maar de sound is OK!
 
Mooi nummer, vooral mooie akkoordprogressie en vrij goeie spanningsopbouw. Ik had gehoopt op een spannende bridge met climax; de solo doet al een hoop goed, maar vooraf gegaan door een te gekke bridge zou ie nog beter uit de verf komen. Anyway, erg lekker nummer :okdan:
 
vond dit al een lekkere track toen ie gewoon in de Tracks werd gepost. en nu kan ik erop stemmen!!
 
Back
Top