Olivier Mouton - Theme For Major Milestones

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.465
Locatie
Bij Herentals, België
(omdat hij de vorige contest dankzij een slechte hostingsite de volle 1 keer gedownload is, hier nog een keer...)

Deze track is een uitgewerkte wall-of-soundversie van wat gefröbel dat destijds door een forumlid als "twin-peaky" bestempeld werd.

Gebruikte instrumenten: Korg MS-2000 incl vocoder, Philips Philicorda, en wat soundfontklankjes; als ik het goed heb komen de meeste uit de Titanic bank.

 
Ik denk dat je de bassen van de philicorda doorheen een ensemble-effect bedoelt, want (virtuele of echte) doedelzakken heb ik niet gebruikt. Als ik een doedelzak had liggen, had ik hem waarschijnlijk wel ergens erin gemixt, want ik heb geen remmingen. ;)
 
Hoi Nicolas 2000,

Heb je avonturen met het restaureren van de Philicordia gelezen en er eelijk gezegd niet weinig van genoten.

Aanleiding was een advertentie op marktplaats.

Uit een mailtje naar een broer van mij het onderstaande:
Kijk maar eens naar deze prachtige vintage http://www.marktplaats.nl/index.php...phillips-philicorda-gm-751-vintage-orgel.html waarvoor ik even gesurfd heb op internet en de volgende linkjes vond http://www.ondeachei.com/Philicorda-tipovideo.html (hoe bedoel je veel mogelijkheden nodig om goed te klinken) en https://www.synthforum.nl/forums/printthread.php?t=73929&pp=20.

Veel plezier met de Philicorda!

Bert!
 
Als mijn studio terug af is, zal ik een nieuwe versie van de Mike Oldfield medley opnemen, dan met direct recording. Ik zal er wat externe effecten doorgooien, dan hoor je pas hoe bruikbaar zo'n corda is. Je kan er zelfs lekkere "oude" acid mee maken, ook zonder externe effecten. De huidige video van de medley is qua opname maar belabberd (camera microfoon...), en ondertussen kan ik ook Moonlight Shadow en een stuk TB3 spelen op de philicorda.

Hier is overigens een clip die ik bij Theme... heb gemaakt, maar de geluidskwaliteit bij de clip is belabberd (de hoge synthbliebjes hoor je simpelweg niet meer...):


Theme For Major Milestones clip
 
Ik merk nu dat deze track op de gemiddelde installatie veel te dof klinkt (en daarmee gaat de helft van de opbouw van de track ook verloren), doordat hij op een set met veel hoog is afgemixt. Ik ga een neutralere set zoeken, en de track daarop opnieuw afmixen. Hopelijk zijn de individuele sporen goed genoeg om er een aanvaardbare mix van te maken.
 
Dat is iets wat ik ook tegenkom. Ik mix de dingen die ik op m'n weblog plaats voor PC speakers, op mijn stereotoren zou het erg dof of zwaar klinken. Ik zoek nog naar de gulden middenweg.
 
Ik heb ondertussen een paar Sony SS-G1, daar komt normaal gezien een Elektuur 150 aan. Dat lijkt me behoorlijk "gemiddeld" en dus goed om een mix op te maken die zowat overal aanvaardbaar op klinkt.
 
Dat moet ik dan eens goed herbekijken, want ik kan me daar niks van herinneren in de originele wav sporen en mix. Het is wel een jaar geleden dat ik hem gemixt heb, maar ik herinner me niet dat clipdetectie toen van zijn oren maakte of dat ik zelf ergens een clipprobleem merkte. Maar de track wordt sowieso opnieuw gemixt, dus als het ergens misgaat dan wordt dat ter zijner tijd gecorrigeerd. Ik zal alle sporen afzonderlijk bestuderen, zodat er niks doorglipt zonder dat ik er weet van heb.

Nu kan ik het niet checken, omdat mijn "studioPC" nog steeds op zijn OS wacht. En in Windows Geluidsrecorder ga ik clipping niet zo snel zien. :)

Zijn er specifieke punten/tracks waarbij je clippen/distortion opmerkt?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top