Vangelis is nog niet dood: binnenkort een nieuw album "Juno to Jupiter".

Vangelis is nog niet dood: binnenkort een nieuw album "Juno to Jupiter".

18 Tracks.
Ik vraag me af met welke instrumenten hij het heeft opgenomen... :D

https://www.musicmeter.nl/album/793620
 

Attachments

  • 2020-11-11 16_27_00-bol.com _ Juno To Jupiter, Vangelis _ CD (album) _ Muziek.png
    2020-11-11 16_27_00-bol.com _ Juno To Jupiter, Vangelis _ CD (album) _ Muziek.png
    357,1 KB · Bekeken: 946
Het album was al uitgelekt d.w.z. te vroeg online gezet, maar die fout werd snel hersteld. Geen verrassingen maar wel de kwaliteit die we gewend zijn.
 
Ik hoop weer op een mooi album.
Het laatste album dat ik heb aangeschaft was Rosetta en dat vond ik niet slecht, maar ook zeker niet geweldig.
Het piano album heb ik aan mij voorbij laten gaan.

From Juno to Jupiter klinkt wel veelbelovend, dus ik ben zeer benieuwd.
 
72' is behoorlijk lang voor een Vangelis album. Hopelijk is het niet zijn laatste, maar gezien z'n gezegende leeftijd zou het zomaar kunnen...
 
"Universal releases Vangelis’ latest recording inspired by the ground-breaking mission of NASA’s Juno space probe and its ongoing exploration of Jupiter. “Juno to Jupiter” is a special and unique in its own way multi-dimensional classical musical journey. The recording by Vangelis features Angela Gheorghiu."

Een voorproefje:

https://www.youtube.com/watch?v=tq_6DClZ0Ns
 
Gaaf hoor... een echte vintage Vangelis tear-jerker. Zonder vintage synths, zo op het eerste gehoor.. :yamaha:
 
(satire mode aan) Wat een na-apers zijn dat joh :D maar tof hoor:okdan:

Uit 2016
 
Laatst gewijzigd:
Leuk om weer 's van deze oude synth-rot te horen. Naja heb meer vertrouwen in Vangelis dan in Klaus Schulze die volgens mij al 30 jaar hetzelfde "genoodle" doet (ok, enkele uitzonderingen daargelaten, Dark Side of the Moog is een gave reeks, ook al is dat grotendeels aan Pete Namlook te danken).
 
Het zal misschien niet verkeerd klinken of eo, maar het niveau en creatief genie uit zijn Nemo periode heeft hij mijns inziens toch nooit meer gehaald. Direct en 1492 waren ook nog super maar het merendeel van daarna komt minder met mijn smaak overeen.
maar ik denk niet dat de brave man daar wakker zal van liggen 8).

Ik voel wel een toevalligheid met mijn huidige Solar System project waar Jupiter (en de Juno sonde) in beschreven wordt :engel:.

:doei:
Danny
 
Ik ben even zwaar verbaasd dat er een nieuw Vangelis album uitkomt, ik denk al vele jaren (zeker 20) dat Vangelis niet meer leeft. Hoe kan dat nou weer ? :?

Na wat rond zoeken blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn. 8o)

Nou, mooi. Benieuwd naar zijn album. :okdan:
 
(satire mode aan) Wat een na-apers zijn dat joh :D maar tof hoor:okdan:

Uit 2016

Dit ook maar ik ben een fan van het eerste uur van Lasedance, dus wat maakt het uit? :okdan:
 
Vangelis is zeker dikke vrienden met de NASA.
Ik vond het eerdere NASA project Mythodea wel een topper. Tijd om die dvd weer op te snorren.
 
'Vangelis is nog niet dood' ...

Bedoel je dat het in de planning staat en het ieder moment kan gebeuren, of bedoel je dat je er ongeduldig op zit te wachten en het gebeurt maar niet ?
Of ben je net als Demian verrast dat ie nog leeft ?
Zijn er nog meer manieren om dit zinnetje te interpreteren? Ik hoor het graag :)
Sorry dat ik de draad hier even voor kaap, maar ik vind het wel grappig.
 
Back
Top