Cubase 11

Men dacht bij Steinberg als Ableton met versie 11 komt doen wij dat ook!
Zitten wel wat leuke verbeteringen in!

https://new.steinberg.net/cubase/new-features/

104846-large.jpg
​​​​​​​
 
Last edited by a moderator:
even een maal https// uit de url halen
 
LET OP:
De licensing server van Steinberg is plat. En ze hebben in de licenseer methode iets aangepast. Als je een bestaande Cubase licentie wilt upgraden zou ik het nog maar even niet doen. Door de issues bij Steinberg werkt je huidige licentie dan ook niet meer. Veel Cubase gebruikers hebben daar vandaag (dag van de release last van). Ik adviseer daarom iedereen nog even niet te upgraden. Dan bespaar je je een hoop ellende.
 
Ik ben benieuwd naar de nieuwe features. Er zitten veel handige aanpassingen in, maar helaas is de server down. Wat een shitshow. Note to self: pas upgraden na een maand of wat.
 
Ja, echt even oppassen hoor! Ik had mazzel en 10.5 doet het gewoon nog na een installatie van 11 (en die werkt dus niet ivm de servers), maar ik lees op steinberg forum legio berichten van mensen die dus echt niet meer kunnen werken. Geen licentie voor 11 en in het mislukte update proces is de licentie voor 10.5 op mysterieuze wijze verdwenen! Vooral nog even wachten met updaten dus!!!!!!!!!
 
Ja, ik heb ook de update kunnen doen. Cubase 11 Pro is nu aan het downloaden terwijl ik mijn bed op ga zoeken :-D
 
Ik ben benieuwd naar de nieuwe features. Er zitten veel handige aanpassingen in, maar helaas is de server down. Wat een shitshow. Note to self: pas upgraden na een maand of wat.

Wat zijn voor jullie nu belangrijke upgrades die echt het verschil maken?

zelf vind ik met name het slicen in de Sample track een goede toevoeging. Voor de rest vind ik het wel meevallen met de nieuwe dingen tov van 10.5. Deze heb ik pas drie maanden geleden gekocht. Mijn broer heeft net een maand geleden 10.5 gekocht.
 
Hola
het is soms het geld niet waard:D
zeker als je dure plugins bezit.
dus ik blijf bij 10.
cubase is zo'n beetje af en verzinnen ze wat om de boel draaiende te houden.

groeten Andreos :)
 
Hola
het is soms het geld niet waard:D
zeker als je dure plugins bezit.
dus ik blijf bij 10.
cubase is zo'n beetje af en verzinnen ze wat om de boel draaiende te houden.

groeten Andreos :)

Traploze MIDI edits net zoals de automation is anders wel mooi. Dat ging altijd (MIDI-max 127 stappen) getrapt en nu traploos.
En ze moeten natuurlijk blijven kijken naar wat concurrenten doen, om daar weer een antwoord op te geven. Als je niet mee vernieuwt met de concurrentie verlies je anders een keer de slag. Dat is helaas gewoon zo tegenwoordig (of eigenlijk altijd al).

Maar het is voor iedereen persoonlijk of je wilt/moet upgraden of niet.
Zelf geef ik cursussen Cubase, dus tsja, dan moet je wel :D
Ik heb trouwens dit jaar zelf ook cursisten gehad die nu nog met Cubase 6.5 werken. En waarom niet? Als dat voor jou werkt, en doet wat je wilt, is het goed.
 
Hola
het is soms het geld niet waard:D
zeker als je dure plugins bezit.
dus ik blijf bij 10.
cubase is zo'n beetje af en verzinnen ze wat om de boel draaiende te houden.

groeten Andreos :)


Hier haak ik even op in. :D
Ten eerste ben ik het wel met je eens dat deze update aanvoelt alsof ze er wat random functionaliteit bij hebben gedaan om zo weer de jaarlijkse contributie te kunnen innen. Ik snap ook dat het geld moet (blijven) kosten enzo, niets mis mee.

Maar Cubase is niet af.
Cubase voelt voor mij vanaf versie 7 steeds minder “af” eigenlijk. Sinds v7 is deze daw een zooitje wat betreft GUI, onnodig diep weggestopte functionaliteit, en verouderde functionaliteit. Elke keer hoop ik weer dat er in de volgende versie eens echt iets ten goede veranderd maar ik geef het zo langzamerhand op. Ik heb 3 Daws (Cubase, live, logic) waarvan Cubase veruit het langst maar er is werkelijk niets nieuws waarom ik deze update zou willen hebben.
 
Wat ik kan zien zijn de ‘oude menus” nu opgelost alles is in de nieuwe vormgeving, ook zou er betere multicore support moeten zijn voor +8 core processoren en is er betere DPI support voor monitoren met extreem hoge resolutie, zodat je niet meer zo hoeft te turen op je 32” Ultra Wide panel. Voor mij zijn alleen dit al zaken die de €99,00 bovenop 10.5 al wel weer waard zijn. Maar natuurlijk is dat voor iedereen verschillend.
 
Back
Top