X

Cubase 11

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Cubase 11

Men dacht bij Steinberg als Ableton met versie 11 komt doen wij dat ook!
    Zitten wel wat leuke verbeteringen in!

https://new.steinberg.net/cubase/new-features/

Click image for larger version

Name:	104846-large.jpg
Views:	4303
Size:	72,9 KB
ID:	3794260 ​​​​​​​
    Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg , 13 november 2020, 16:07.
    Van TB303, SH101, JUNO 106, EMAX II, TR909, TR808, KORG MONO/POLY naar volledig digitaal..... wat een ruimte......

even een maal https// uit de url halen
    3630 Compressor|Arion SOD-1|Tube MP|DT 770 Pro|DS1|GX700|ME-50|GT-6|FX57|Xboard25|Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe|M8U|Compounder|UE400|Rokit RP-5|MPX1|JH-1 Jackhammer|MOTU 1224|Impact LX61|NYS-SPP-L1|Central Station|MWR-01 MetalWorker|Cubase Pro|Soft synths|Voiceworks|TH MPS

Comment

https://new.steinberg.net/cubase/new-features/
      i7-6700k, 32GB, 3xssd, hd; win 10 pro; Cubase Pro 11; Wavelab 10 Pro; Spectralayers Pro 7; Motu Ultralite MK3 hybrid; Roland MMP-2; MCU; Novation Zero SL MKII & 49SL MKII; Nektar Panorama P1; Arturia Spark CDM; Maschine MK3 + Jam; Push 2 (+live 10 suite); Behringer FCB 1010; Rode NT1-A; Shure SM-58; studiomonitors: Mission 761i op H/K PM640vxi.

https://soundcloud.com/sada-exposada

https://www.platformplee.nl/author/sada_exposada/

Comment

Videootje met de belangrijkste changes

Frank

Comment

LET OP:
          De licensing server van Steinberg is plat. En ze hebben in de licenseer methode iets aangepast. Als je een bestaande Cubase licentie wilt upgraden zou ik het nog maar even niet doen. Door de issues bij Steinberg werkt je huidige licentie dan ook niet meer. Veel Cubase gebruikers hebben daar vandaag (dag van de release last van). Ik adviseer daarom iedereen nog even niet te upgraden. Dan bespaar je je een hoop ellende.
          Arno
          Rise to yourself

Synths: Alesis QS8.1, Yamaha CS6x, Roland XV-5050 + R-70, Korg Wavestation SR + NS5R
          Software: Windows 10 64-bit, Cubase Pro 9.5, WaveLab Pro 9.5, div. VSTi's
          PC: i7-980 6-core,, 24GB RAM, 2xSSD, 3xHDD
          Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
          Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport
          Mixer: Soundtracs Topaz Project 8 32ch inline
          De complete setup: www.amps-recordings.nl.

Cursussen Cubase en studio advies, ook op locatie
          Facebook

Comment

Ik ben benieuwd naar de nieuwe features. Er zitten veel handige aanpassingen in, maar helaas is de server down. Wat een shitshow. Note to self: pas upgraden na een maand of wat.

Comment

Ja, echt even oppassen hoor! Ik had mazzel en 10.5 doet het gewoon nog na een installatie van 11 (en die werkt dus niet ivm de servers), maar ik lees op steinberg forum legio berichten van mensen die dus echt niet meer kunnen werken. Geen licentie voor 11 en in het mislukte update proces is de licentie voor 10.5 op mysterieuze wijze verdwenen! Vooral nog even wachten met updaten dus!!!!!!!!!

Comment

Inmiddels draait het bij mij alweer als een zonnetje. Problemen hebben even geduurd. Ik denk iets van 8 uren in totaal met de servers van Steinberg, maar bij mij werkt het nu dus prima!
                Arno
                Rise to yourself

Synths: Alesis QS8.1, Yamaha CS6x, Roland XV-5050 + R-70, Korg Wavestation SR + NS5R

Facebook

Comment

Ja, ik heb ook de update kunnen doen. Cubase 11 Pro is nu aan het downloaden terwijl ik mijn bed op ga zoeken :-D

Comment

Ik volg al een tijdje Guy Michelmore en die maakt heel veel YT video's met interessante info.
                    Is blijkbaar ook een gekende componist van allerlei in the UK.

Zijn snelle uitleg ivm Cubase 11 : https://www.youtube.com/watch?v=kGvv6ELX4EA
                    Met muzikale groeten,

Paulogic

Comment

Ziet er leuk uit allemaal, maar wacht nog even. De overstap die ik toedertijd van 7.5 naar 9.5 maakt was groot voor mij. De dingen die ze er nu bijgevoegd hebben voor mij niet de meerwaarde om up te graden.
                      Software...

Comment

Originally posted by Subatomic View Post
                        Ik ben benieuwd naar de nieuwe features. Er zitten veel handige aanpassingen in, maar helaas is de server down. Wat een shitshow. Note to self: pas upgraden na een maand of wat.
                        Wat zijn voor jullie nu belangrijke upgrades die echt het verschil maken?

zelf vind ik met name het slicen in de Sample track een goede toevoeging. Voor de rest vind ik het wel meevallen met de nieuwe dingen tov van 10.5. Deze heb ik pas drie maanden geleden gekocht. Mijn broer heeft net een maand geleden 10.5 gekocht.
                        http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
                        https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Ik denk dat voor jullie beiden dan de upgrade gratis is... grace period ?
                          Met muzikale groeten,

Paulogic

Comment

Hola
                            het is soms het geld niet waard
                            zeker als je dure plugins bezit.
                            dus ik blijf bij 10.
                            cubase is zo'n beetje af en verzinnen ze wat om de boel draaiende te houden.

groeten Andreos

Comment

Originally posted by 3ddie View Post
                              Ja, ik heb ook de update kunnen doen. Cubase 11 Pro is nu aan het downloaden terwijl ik mijn bed op ga zoeken :-D
                              Is dat zo? Geen idee hoe lang die grace period is...
                              http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
                              https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Originally posted by andreos View Post
                                Hola
                                dus ik blijf bij 10.

groeten Andreos
                                Traploze MIDI edits net zoals de automation is anders wel mooi. Dat ging altijd (MIDI-max 127 stappen) getrapt en nu traploos.
                                En ze moeten natuurlijk blijven kijken naar wat concurrenten doen, om daar weer een antwoord op te geven. Als je niet mee vernieuwt met de concurrentie verlies je anders een keer de slag. Dat is helaas gewoon zo tegenwoordig (of eigenlijk altijd al).

Maar het is voor iedereen persoonlijk of je wilt/moet upgraden of niet.
                                Zelf geef ik cursussen Cubase, dus tsja, dan moet je wel
                                Ik heb trouwens dit jaar zelf ook cursisten gehad die nu nog met Cubase 6.5 werken. En waarom niet? Als dat voor jou werkt, en doet wat je wilt, is het goed.
                                Arno
                                Rise to yourself

Facebook

Comment

Originally posted by Paulogic View Post
                                  Ik denk dat voor jullie beiden dan de upgrade gratis is... grace period ?
                                  Afhankelijk van wat je gekocht hebt blijkbaar 4 tot 6 weken vanaf je moment van registratie (dus niet aankoop!).
                                  https://helpcenter.steinberg.de/hc/e...Period-update-
                                  Arno
                                  Rise to yourself

Facebook

Comment

Originally posted by arnomusicman View Post

Afhankelijk van wat je gekocht hebt blijkbaar 4 tot 6 weken vanaf je moment van registratie (dus niet aankoop!).
                                    https://helpcenter.steinberg.de/hc/e...Period-update-
                                    Ah daar staat het op hun site. Ik had zelf ingelogd maar zag niet direct iets om na te kijken. Enkel zag ik 149 euro voor de upgrade van 10 nr 11.
                                    Met muzikale groeten,

Paulogic

Comment

Originally posted by andreos View Post
                                      Hola
                                      dus ik blijf bij 10.

groeten Andreos

Hier haak ik even op in.
                                      Ten eerste ben ik het wel met je eens dat deze update aanvoelt alsof ze er wat random functionaliteit bij hebben gedaan om zo weer de jaarlijkse contributie te kunnen innen. Ik snap ook dat het geld moet (blijven) kosten enzo, niets mis mee.

Maar Cubase is niet af.
                                      Cubase voelt voor mij vanaf versie 7 steeds minder “af” eigenlijk. Sinds v7 is deze daw een zooitje wat betreft GUI, onnodig diep weggestopte functionaliteit, en verouderde functionaliteit. Elke keer hoop ik weer dat er in de volgende versie eens echt iets ten goede veranderd maar ik geef het zo langzamerhand op. Ik heb 3 Daws (Cubase, live, logic) waarvan Cubase veruit het langst maar er is werkelijk niets nieuws waarom ik deze update zou willen hebben.

IIIone love

SNDCLD

Comment

Wat ik kan zien zijn de ‘oude menus” nu opgelost alles is in de nieuwe vormgeving, ook zou er betere multicore support moeten zijn voor +8 core processoren en is er betere DPI support voor monitoren met extreem hoge resolutie, zodat je niet meer zo hoeft te turen op je 32” Ultra Wide panel. Voor mij zijn alleen dit al zaken die de €99,00 bovenop 10.5 al wel weer waard zijn. Maar natuurlijk is dat voor iedereen verschillend.

Comment

Working...
                                        X