[Access] TI

Het was al uitgelekt maar vandaag zal access de TI serie bevestigen op hun site. Via gearjunkies.com viel vorige week al te lezen dat access een nieuwe serie synths op de markt zal gaan brengen met diepe functies als het om synthese gaat.

Het gaat om 3 synths. Een keyboard versie zoals de Virus C, een Desktopversie en een Frosted Indigo versie.

synthforum_virus_ti.jpg


zie ook hier
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door cloudman
Ik ben persoonlijk zeer blij dat die nieuwe virus serie er is, en ga beginnen sparen voor een tweedehandse virus A voor ergens volgend jaar aan te schaffen :D

Ooh ja, zijn er eigenlijk al veel mensen die nu hun tracks maken met enkel en alleen een virus? (en een sequencer)?
dan worden die 88 stemmen wel handig idd.

maar als je alles uit 1 doos haalt... dan klinkt het toch ook als die ene doos???

Da's helemaal waar dat het wellicht als uit een doos klinkt.. maar is dat nu soms juist net de bedoeling?
Als ik allerlei verschillende bakken aan het werk zet heb ik de grootste moeite om ze 'samen' te brengen...als uit 1 doos zeg maar :) kan goed of slecht uitpakken zo'n doos :D
 
Origineel geplaatst door Sander02
Als ik allerlei verschillende bakken aan het werk zet heb ik de grootste moeite om ze 'samen' te brengen...

Ik gebruik de meeste van mijn synths monotimbraal... Juíst omdat ik de verschillende karakters van de synths wil horen... Soms is het niet makkelijk om die samen te brengen, maar dat is toch een beetje de uitdaging... Soort multi-culturele samenleving in de mix zeg maar... =)
 
ik begrijp alle ophef niet.....lijkt me typisch zo'n produkt wat eerst een paar jaar nodig heeft om alle kinderziektes er uit te krijgen en dan bedoel ik vooral de samenwerking met sequencer en asio,lijkt me een aardig driver-problemen-veroorzakend gedoe...en Access heeft nou niet echt een goede naam als het gaat om snelle updates en accurate helpdesk...

en laten we eerst maar eens afwachten hoe ie klinkt....vind de C bijvoorbeeld al minder goed klinken als mn A,vooral als je de overdaad aan (vaak slechte) fx eraf haalt...veel mensen die ik ken die een Virus C of B hebben gebruiken toch externe fx omdat die beter klinken...
en voor dat geld koop je ook bijv. een TC Powercore met Virus synth,en dan kun je zoveel reverbs en delays op je geluid zetten als je wilt en ook nog op andere synths....en heb je echt totale integratie....

wavetables zitten ook al in de A (maar 64 waves,maar goed)....88 stemmen gebruik je nooit (alhoewel ik wel benieuwd ben of er dan ook 88-stemmen unison op zit...)

als je het mij vraagt begint Access nu echt een beetje met Roland praktijken....;)
 
Om maar even in te haken op het commentaar van dione. Persoonlijk vind ik de virus een synth waar echt goede en bruikbare geluiden uit komen. Maar, om er fatsoenlijk mee te werken (synthese) gooi ik vaak eerst alle effecten eraf. Dan maak ik mijn geluid en ga ik er weer effecten op gooien. Eigenlijk doe ik er niet veel andere dingen mee dan met m'n andere synths en is het ook niet veel meer.
Over de kwaliteit van de effecten wil ik niet teveel kwijt, ik vind ze wel lekker klinken.

Het enige wat deze synth echt onderscheid van anderen is gewoon de presets. Erg bruikbaar (hoewel ze wel getweakt moeten worden om ze in de mix te passen) en gewoon ook erg op dance gericht (dat is bij andere synths wel vaak anders).

Persoonlijk denk ik dat dit gewoon het lanceren is van hetzelfde produkt, maar dan met iets meer opties. Het is veel te duur om iedere keer een nieuwe synth te ontwerpen. Kijk maar bijvoorbeeld naar de clavia nordrack en de korg ms2000. Hoelang zijn die er al niet. Het lijkt me meer dat ze het nieuwe model uitbrengen om weer een nieuwe 'hype' te creeeren en de verkoopcijfers te verbeteren.
 
is hij nou eigenlijk al?
heb net mn salaris binnen, huur betaald en heb zin in een nieuwe synth :X


bij feedback website issie er iig al
 
Origineel geplaatst door dione
ik begrijp alle ophef niet.....lijkt me typisch zo'n produkt wat eerst een paar jaar nodig heeft om alle kinderziektes er uit te krijgen en dan bedoel ik vooral de samenwerking met sequencer en asio,lijkt me een aardig driver-problemen-veroorzakend gedoe...en Access heeft nou niet echt een goede naam als het gaat om snelle updates en accurate helpdesk...

mag ik vragen waar je dat op steunt ? persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met hun support en er worden regelmatig OS updates vrijgegeven, die soms zelfs extra funcionaliteit aan je virus geven, extra presetgeheugen geven, je krijgt een editor, gratis patches op hun site. komaan, als ik nu 1 merk moet noemen dat gebruiksvriendelijkheid en goeie service uitstraalt is het Access wel. Heb je zelf slechte ervaringen misschien ?
 
Back
Top