[Access] TI

Het was al uitgelekt maar vandaag zal access de TI serie bevestigen op hun site. Via gearjunkies.com viel vorige week al te lezen dat access een nieuwe serie synths op de markt zal gaan brengen met diepe functies als het om synthese gaat.

Het gaat om 3 synths. Een keyboard versie zoals de Virus C, een Desktopversie en een Frosted Indigo versie.

synthforum_virus_ti.jpg


zie ook hier
 
Last edited by a moderator:
Damn wat een fucking vette shit!!! Dag virus C, WELKOM VIRUS TI !!!! :D

deze mot ik echt hebbe.... :{

damn gewoon total recal via je pc...

wat mot ie koste? 2000 euri zekerz?
 
Ik snap niks van die flowchart. De Audio Ins/Outs en midi moeten toch ook aan de Sound Engine gekoppeld zijn? Zo als het hier staat kan hij niet als stand-alone gebruikt worden.:confused: Neh zal wel niet.
Maar als ik het goed begrijp kan de virus TI dus ook als USB soundcard gebruikt worden.:halleluja
 
:verkoght: :verkoght: :verkoght: :verkoght: :verkoght: :verkoght: :verkoght: :verkoght:


HAHAHA ik zie al die virussen opeens verschijnen voor hoge 2e hands prijzen: jongens ik hoop dat je ze snel kan verkopen, al vrees ik het ergste voor jullie...paar maanden doorsparen kan je deze Turbo Injection kopen, dus wie wil er dan een virus C voor 1250 of meer euro..
Mooiste van alles is, nu kan ik eindelijk rustig wachten op een Virus C of XL voor zo'n 400 a 500 euro 8o)
 
Re: [Access] TI

Origineel geplaatst door Slipperman
Het was al uitgelekt maar vandaag zal access de TI serie bevestigen op hun site. Via gearjunkies.com viel vorige week al te lezen dat access een nieuwe serie synths op de markt zal gaan brengen met diepe functies als het om synthese gaat.
Weer een mooi staaltje marketing dit. Diepe functies van synthese? Ik zie niet echt hoor! Die supersaw en wavetable noem ik nu niet echt dieper ingaan op synthese. Gewoon een logisch vervolg op de C. Qua synthese kun je het beter gewoon de virus D noemen, maar ja, de 'TI serie' klinkt natuurlijk weer veel duurder...

Het enige echte 'revolutionaire' is de total integration. En dat is wel goed nieuws! Eindelijk echt goeie communicatie tussen pc en synth. Ook de digital out geeft veel extra mogelijkheden.

owja, kan iemand me es uitleggen waarom die indigo's duzend keer duurder moeten zijn terwijl je er minder voor krijgt...??
 
Re: Re: [Access] TI

Re: Re: [Access] TI

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Weer een mooi staaltje marketing dit. Diepe functies van synthese? Ik zie niet echt hoor! Die supersaw en wavetable noem ik nu niet echt dieper ingaan op synthese. Gewoon een logisch vervolg op de C. Qua synthese kun je het beter gewoon de virus D noemen, maar ja, de 'TI serie' klinkt natuurlijk weer veel duurder...

Het enige echte 'revolutionaire' is de total integration. En dat is wel goed nieuws! Eindelijk echt goeie communicatie tussen pc en synth. Ook de digital out geeft veel extra mogelijkheden.

owja, kan iemand me es uitleggen waarom die indigo's duzend keer duurder moeten zijn terwijl je er minder voor krijgt...??

Ja en ik heb het idee dat deze synthese makkelijk in de C te bouwen is door een OS update. Dan is het innovatieve wat ze hebben gedaan een stukje software schrijven en snellere DSP's op het PCB solderen.

De delay en reverb per part is ook gewoon een gevolg van de extra DSP rekenkracht die in de TI serie aanwezig is. De Virus C heeft blijkbaar niet genoeg rekenkracht om voor elke part delay en reverb te berekenen.

Programmeerbare Arpegio is ook puur software. De innovatie is dus de interfave met de PC. De VST plugin snap ik wel....kan erg handig zijn als je met VSTi's werkt. Maar al doe je dat niet gaat het om de Digitale i/o.

Tja.....als je het zo bekijkt is het toch wel jammer......ze konder i.p.v. sounddiver vast wel een betere remote control tool maken (zoals ze met deze nieuwe versie met USB doen).

Heb er nu toch een raar gevoel over moet ik zeggen.
 
GELUKKKIG!!!!

Wéééér een nieuwe Virus hype!
en alwéééér een synth die véél te veel opties biedt: 80stemmen??? Wat moet je ermee???

Maar goed... hij ziet er in elk geval sexy uit...
 
http://www.virus-ti.com/ :)

Ja en ik heb het idee dat deze synthese makkelijk in de C te bouwen is door een OS update. Dan is het innovatieve wat ze hebben gedaan een stukje software schrijven en snellere DSP's op het PCB solderen.

Ja, daaahaaag. Een audio interface, sample precieze playback enkel door snellere DSP's? Een complete dynamische voice allocatie structuur, met practisch dezelfde software? FYI: De Virus C heeft een microcontroller die je ook in wasmachine's vind. Dit is, qua architectuur gezien, een hele grote stap.

Dik genaaid, dat noem ik het! Vette bak hoor, dat bedoel ik niet maar als je een Virus C hebt gekocht dan zit je na zoveel tijd nog steeds met OS 6.5. Ben je lekker mee.......Moog filters.....dat is de nieuwe functionaliteit die we kregen.

Bovendien, je koopt een synth, en je klaagt dat je later alleen een compleet nieuw filtertype gekregen hebt? En duizenden sounds? Nouja :) Ik weet niet, maar mijn Korg Z1, Triton, Yamaha AN1x en EX5 hebben nog *nooit* nieuwe functionaliteit gekregen.

Al deze nieuwe specs zijn natuurlijk erg vet maar 1 of 2 zaken kunnen ze makkelijk ook in de C bouwen.

Hoe?

De specs van deze bak zijn wel echt super zeg, als de C niet wordt geupdate zal ik denk ik moeten overwegen de C weg te doen en deze aan te schaffen.

Ik snap niet dat je een product van dezelfde firma koopt als je zo ontevreden bent over hun eerdere product, wat je aangeschaft hebt. Zou ik nooit doen, iniedergeval.
 
Origineel geplaatst door GREENSKiN
http://www.virus-ti.com/ :)

Ja, daaahaaag. Een audio interface, sample precieze playback enkel door snellere DSP's? Een complete dynamische voice allocatie structuur, met practisch dezelfde software? FYI: De Virus C heeft een microcontroller die je ook in wasmachine's vind. Dit is, qua architectuur gezien, een hele grote stap.

Daar heb je 100% gelijk in....dit gedeelte is wel degelijk helemaal nieuw.

Bovendien, je koopt een synth, en je klaagt dat je later alleen een compleet nieuw filtertype gekregen hebt? En duizenden sounds? Nouja :) Ik weet niet, maar mijn Korg Z1, Triton, Yamaha AN1x en EX5 hebben nog *nooit* nieuwe functionaliteit gekregen.[/B]

Toen ik mijn virus kocht stond OS 6.5 er al op. Niks nieuws dus!

Hoe?
[/B]
OS update? Hypersaw is gewoon een algoritme, Wavetables zijn gewoon een paar golfjes in het geheugen. Vraag is of er ruimte voor is.

Bovendien denk ik dat het niet onverstandig zou zijn om sounddiver sowieso te vervangen voor de nieuwe software alleen dan niet via USB maar via midi bij de huidige virus.

Ik snap niet dat je een product van dezelfde firma koopt als je zo ontevreden bent over hun eerdere product, wat je aangeschaft hebt. Zou ik nooit doen, iniedergeval. [/B]

Waar zeg ik dat ik niet tevreden ben met het eerdere product? Ik kan prima geluiden maken met mijn C...geen klachten in die richting.
 
Laatst gewijzigd:
Het scheelt dat ie zo goedkoop is! :erm:

is voor een student van z'n lang zal ze leven niet te betalen.

helaaaas......
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Wavetables zijn gewoon een paar golfjes in geheugen.

Ik heb een heel andere voorstelling van Wavetable synthese... daar heb je inderdaad een hele bult golfjes in het geheugen zitten, maar die moet je wel *precies* achter elkaar kunnen sequencen... De hele PPG en Waldorf Microwave serie is hier op gebaseerd!
Het is in elk geval geen kattepis of iets wat je met een eenvoudige OS update kunt aanpassen...
 
OS update? Hypersaw is gewoon een algoritme,

Een algoritme kan veel of weinig DSP power kosten. Ik vermoed dat die hypersaw niet triviaal is om in de C te stoppen. Zie ook....

Wavetables zijn gewoon een paar golfjes in het geheugen. Vraag is of er ruimte voor is.

Wavetables zijn inderdaad stukken geheugen met sample data, maar je moet ze ook nog afspelen. Daar heb je bepaalde algoritmes voor nodig (van lineaire interpolatie tot SINC interpolatie tot BLIT). Die kosten DSP power en program memory. Wie weet is er wel geen ruimte meer voor programmacode op de DSP chip. Bedenk dat zo'n Motorola chip ongeveer 4 kilobyte geheugen tot z'n beschikking heeft, voor het programma.

Bovendien denk ik dat het niet onverstandig zou zijn om sounddiver sowieso te vervangen voor de nieuwe software alleen dan niet via USB maar via midi bij de huidige virus.

Eens.
 
leuk bakkie.. mooi bakkie.. en zal waarschijnlijk goed klinken ook... ideaal die intergratie met pc/mac

maar inderdaad.. ook al is in ouwere versie de OS nie naar je zin.. maak er wat van met wat je hebt!!

en loop nie telkens op een weer een nieuw os update te geilen.. jeez.. zou ik een Virus al hebben.. zou ik hem echt nie 1 2 3 opruimen voor weer het laatste model

zelfde als met die kl*te pc`s.. wat je vandaag koopt.. is morgen al oud.. zal wel zo blijven ook

maar oude synths blijven leuk.. dus ook al is het een Virusje van een paar jaar oud, het ligt er maar aan wat je r mee doet.. of mee kan ;)
 
Ik hoop dat de integratie via USB2 en niet 1 gaat anders hebben ze een probleem bij Access...
 
Origineel geplaatst door Breed
Ik hoop dat de integratie via USB2 en niet 1 gaat anders hebben ze een probleem bij Access...

Het is USB 2...

Ik heb wel een vraagje....ik probeer de hele dag nou al uit te vogelen of dat ding inderdaad "maar" 2 x stereo outputs gaat hebben binnen de mixer in je sequencer........via USB bedoel ik dan....

Mijn oude (hahaha) Indigo heeft er nu 4 x stereo of 8 x mono...twee keer zo veel.... De nieuwe heeft nog wel 3 x stereo (of 6 x mono) hardware outputs + 1 spdif....

2 x stereo lijkt me wat krap aan of ligt dat aan mij?

Ik heb ook op de access mailinglist er een vraag over gesteld en kreeg dit antwoord van Marc:
------------------------------------
hi,

there is a (hopefully) self explaining diagram on our website. surf one of the TI product pages and click on "Total Integration". at the bottom of the page is a flow chart which illustrates the connections.

the illustrated setting provides 2 stereo "aux busses" from the TI to the VirusControl plug-in. there is more information to come and once we get closer to the release I will try to provide more detailed info on the access website.

best, marc
--------------------------------------

Interpreteer ik toch goed dan, dat het er twee zijn of niet? Lijkt me aan de krappe kant.....

En ik ben niet de enige want as I speak komt er weer eentje binnen per mail:

--------------------------------------
Marc,

are there considerations to extend the number of stereo busses being forwarded to the VSTi from 2 to more, say 16?
Seeing as the Ti can play back 16 full blown patches simultaneously, a higher number of busses actually arriving at the computer would be very handy, and the bandwidth of the USB 2 bus should definitely allow for that.
Also I'm curious, at what sampling rate does the Ti work internally?


thanks

Markus
--------------------------------------

Groetjes,

Hein
 
hmm, gaaaaaaf bakkie om te zien. Ben benieuwd naar de klank, e.d.

Maar ik wacht OS-update 38 wel af, dan issie helemaal goed en wellicht in de aanbieding. :D

De C is ook mooi, voorlopig!! :frons:



p.s. Je ziet de eerste C's al in de verkoop gaan!! :dubbel:
 
Back
Top