Cherry Audio lanceert CA2600 (Arp 2600 VST)

CA2600

Van hun site:

The 2600 Like Never Before

The Cherry Audio CA2600 is a powerful, self-contained duophonic synthesizer inspired by the groundbreaking ARP 2600 synthesizer. Every aspect of the original, from the quirky oscillator waves, to the powerful ladder filter, to the external audio input and preamp section was modeled with tremendous precision. Though it features similar functionality, it’s been thoughtfully updated for increased flexibility - with semi-normalled patch cabling, integrated effects, and no hidden windows or menus in the audio path, CA2600 delivers an unprecedented hands-on, “everything right in front of you, right now!,” vintage synthesis experience like no other.

Wildly flexible, capable of chunky basses, cutting leads, super-creative external audio processing, absolutely insane effects, and so much more, we believe you’ll find CA2600 to be the finest 2600 emulation ever created.


$25, geen geld maar ik hou het bij de modules.
 

Attachments

  • ca2600shot1or.jpg
    ca2600shot1or.jpg
    166,6 KB · Bekeken: 671
ik heb het feestje in de voltage modular user group wat verstoord... ik zou niet weten of ik m koop. ik blijf ook bij mijn standpunt; tevens als modules in VM.
ik heb de DCO-106 geprobeerd, mooie synth, klinkt goed, MPE is fijn (mis release velocity, wat eigenlik gewoon midi 1.x spec is...), maar is niks voor mij nu, hoe ik nu bezig ben.
kan een tijd komen dat ik denk ja, maar de arturia JUP 8 V3, analoog, dus andere klank, produceert al prachtige klanken. geen MPE dat wel, en ja ander type. maar ik vind de bass geluiden van jup-8 v3 erg goed, of is erg mooi voor bass geluiden, en andere maffe klanken die er aan kan ontlokken.

de arp 2600 is andere koek, maar ben erg vertrouwd met de arturia arp 2600 V3... dus... ik ga m wel uitproberen. ik sla eindelik heel wat introdukties, en sales over.
geef maar modules inderdaad, voor VM, veel leuker, dan een gesloten VST plugin...
(al heb ik natuurlik genoeg leuke VSTi plugins.... maar geef me maar hoe softube het doet nu... instrument + modules...)
ik weet niet of ie zoveel meer zal geven als de arturia, het gaat me niet hoe krachtig de emulatie is, maar hoe ie werkt as is, als soft synth. wie weet..
 
ik blijf ook bij mijn standpunt; tevens als modules in VM.

In VM heb je de plug-in-host module (https://store.cherryaudio.com/modules/plug-in-host) waarmee je 12 parameters in de plugin kunt aansturen middels modules in VM. Aangezien CA2600 al alles aan boord heeft heb je volgens mij genoeg aan een paar sync-signalen en misschien wat LFO, ADSR triggers enzo... ik denk dat je met 12 parameters tot een volledige VM integratie kunt komen.... plug-in-host zit in de core modules.

Ik heb 'm gekocht al is het maar om Cherry Audio te steunen. Dat ze ook deze voor slechts $25 in de markt zetten vind ik geweldig!! Zouden andere fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen. Overigens kun je 'm voor $20.99 kopen bij everyplugin.com

Ik heb ook de Arturia 2600 emulatie en ben daar zeer content mee. Deze CA2600 klinkt echter ook heel erg goed en werkt heel prettig (zoals VM ook heel prettig werkt). Jammer is dat ze wel de skins van de drie versies van de 2600 hebben geïmplementeerd maar niet de 3 verschillende modellen. M.a.w: skin is alleen een skin, aan het geluid/filters verandert er niets.

De effecten (reverb, distortion & delay) klinken erg goed en geven een leuke extra dimensie aan de 2600 emulator (Arturia heeft ook extra effecten ingebouwd overigens).

Zeer goede plugin voor een habbekrats...
 
In VM heb je de plug-in-host module (https://store.cherryaudio.com/modules/plug-in-host) waarmee je 12 parameters in de plugin kunt aansturen middels modules in VM. Aangezien CA2600 al alles aan boord heeft heb je volgens mij genoeg aan een paar sync-signalen en misschien wat LFO, ADSR triggers enzo... ik denk dat je met 12 parameters tot een volledige VM integratie kunt komen.... plug-in-host zit in de core modules.

Ik heb 'm gekocht al is het maar om Cherry Audio te steunen. Dat ze ook deze voor slechts $25 in de markt zetten vind ik geweldig!! Zouden andere fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen. Overigens kun je 'm voor $20.99 kopen bij everyplugin.com

Ik heb ook de Arturia 2600 emulatie en ben daar zeer content mee. Deze CA2600 klinkt echter ook heel erg goed en werkt heel prettig (zoals VM ook heel prettig werkt). Jammer is dat ze wel de skins van de drie versies van de 2600 hebben geïmplementeerd maar niet de 3 verschillende modellen. M.a.w: skin is alleen een skin, aan het geluid/filters verandert er niets.

De effecten (reverb, distortion & delay) klinken erg goed en geven een leuke extra dimensie aan de 2600 emulator (Arturia heeft ook extra effecten ingebouwd overigens).

Zeer goede plugin voor een habbekrats...

ik heb de module versie inderdaad, voor mij genoeg denk ik. het is inderdaad slechts $20, via resellers. maar kleine bedragen lopen op, en ik wil echt alleen echt nodige kopen, gij die bijna alles heeft..., mijn laptop en desktop, de boot drives lopen vol met plugins, editors, daw's... ik heb al zoveel, synthesis, soft modulars, soft synths, een heel arsenaal..

ja over die skins, ik dacht hee, revisies? dan had ik m wél gekocht. net als de korg odessey de 3 filters heeft, er zijn dan 2 revisies geweest, en die 3 filters geven een heel ander karakter, en maakt de korg odessey in mijn ogen ook zeer goed, klinkt ook gewoon goed, maar fijn dat je 3 filters kunt kiezen. de ms-20 had ook 2 filter designs... maar de plugin niet, nooit opgemerkt...
jammer dat ze dat niet hebben gedaan.

ja effekten in een synth, ik let er niet zo op, bij sommige synths vind ik het fijn, LION steunt er op b.v. zit in de workflow, de design, de visie....
ik gebruik zeker ingebouwde effekten, maar laat b.v. vaak de reverb weg, kies ik een andere reverb. en soms, werkt de ingebouwde reverb wél mooi voor een preset.
er is geen touw aan vast te knopen wanneer ik wel of niet ingebouwde effekten gebruik...

de arturia emulatie, ow een heerlik ding, monsterlikke, lekkere grommende geluiden, die heel speelbaar zijn, i like it raw.

maar: zeker: een zeer goede plugin, al heb ik m nog niet uitgeprobeerd, weet niet eens of ik dat ga doen, maar als ie net zo goed is als de DCO-106, zeker na de verbeteringen, dan zit het zeker goed. en de prijs, waarvan ik denk, dat net als bij DCO-106, ook stabiel op $25 zal blijven. dus geen rush om m aan te schaffen.
 
Ik kreeg hier ook een mailtje over, veel knoppies, draadjes en pluggies, dat is wel uitnodigend voor mij, en de prijs ook. ik heb de DCO-106 wel geprobeerd maar niet gekocht, omdat het niet in mijn workflow past. Maar deze ga ik ook eens proberen.
 
ik heb het feestje in de voltage modular user group wat verstoord... ik zou niet weten of ik m koop. ik blijf ook bij mijn standpunt; tevens als modules in VM.
...geef maar modules inderdaad, voor VM, veel leuker, dan een gesloten VST plugin...

Ik heb zo-even de vintage voice bundle gekocht. DCO-60 is gewoon leuk om er van alles aan te knopen. Dit is wel echt de kracht van VM voor mij. En dan nog een filter en chorus als extratje om aan je TB303 te knopen. :{
De arp nog niet bekeken. Maar man-o-man dit rockt. :duivels:

Of jij (@vink) het feestje hebt verstoord? Denk het niet: andere markt, andere wensen. Zodra ik de fire goed met VM kan laten praten, zie ik geen noodzaak meer tot andere vst.
 
Ik heb zo-even de vintage voice bundle gekocht. DCO-60 is gewoon leuk om er van alles aan te knopen. Dit is wel echt de kracht van VM voor mij. En dan nog een filter en chorus als extratje om aan je TB303 te knopen. :{
De arp nog niet bekeken. Maar man-o-man dit rockt. :duivels:

Of jij (@vink) het feestje hebt verstoord? Denk het niet: andere markt, andere wensen. Zodra ik de fire goed met VM kan laten praten, zie ik geen noodzaak meer tot andere vst.

the vintage voice bundle is leuker, persoonlik, natuurlik. en zelfs de grote modules, zijn modular te gebruiken, soms met een omweg... maar het werkt...

een nieuwe, is ook leuk:

https://store.cherryaudio.com/modules/ahr-generator
 
the vintage voice bundle is leuker, persoonlik, natuurlik. en zelfs de grote modules, zijn modular te gebruiken, soms met een omweg... maar het werkt...

een nieuwe, is ook leuk:

https://store.cherryaudio.com/modules/ahr-generator

Ik ben erg benieuwd naar black friday sales. Nu ik mijn drums setup “probleem” heb opgelost, raak ik geen andere vsti meer aan. Nu in plaats van bouwen, ook eens een liedje schrijven. ⚠️
 
Ik ben erg benieuwd naar black friday sales. Nu ik mijn drums setup “probleem” heb opgelost, raak ik geen andere vsti meer aan. Nu in plaats van bouwen, ook eens een liedje schrijven. ⚠️

ik zag het inderdaad, op facebook en nog ergens anders. nice! je moet ook altijd ff heel zo'n ecosysteem onder de knie, krijgen. BF sales! yeah! ik heb maar éen wens (tot nu toe), niet voor voltage modular, dat zit wel goed voorlopig..
maar je weet nooit met BF, soms gaan prijzen, of eigenlik best vaak, nog lager... na een loop van tijd... dus... het enige wat ik op het oog heb is MCompleteBundle van melda.. met de discount die ik krijg, moet dat nu zeer goedkoop zijn om aan te schaffen... maar ge wit nooit.
 
Ik ga denk ik voor de year one collection. De octagon sequencer, 16-step-seq, synced delay en die lytrix filter zijn wel erg leuk. De ms en tb heb ik al uit die bundel, maar goed... ik zie wel. De digidrums van misfit hebben ook mijn aandacht. Zou leuk zijn dat ook nog even erbij te proppen. Verder heb ik eigenlijk wel voldoende om het komende jaar mee vooruit te kunnen. Maar idd wat je zegt... Ge wit nooit.

trouwens heb jij die steinerparker filter van vult? Is die net zo vies als de arturia met die brute factor? Ik ga die eens demo-en.
 
Ik ga denk ik voor de year one collection. De octagon sequencer, 16-step-seq, synced delay en die lytrix filter zijn wel erg leuk. De ms en tb heb ik al uit die bundel, maar goed... ik zie wel. De digidrums van misfit hebben ook mijn aandacht. Zou leuk zijn dat ook nog even erbij te proppen. Verder heb ik eigenlijk wel voldoende om het komende jaar mee vooruit te kunnen. Maar idd wat je zegt... Ge wit nooit.

trouwens heb jij die steinerparker filter van vult? Is die net zo vies als de arturia met die brute factor? Ik ga die eens demo-en.

wat je al uit de bundel hebt van de one year collection, daarop krijg je een discount, wanneer dat niet goed wordt weergegeven, neem kontakt met cherry audio op. ik kreeg de one year collection ook met korting, evenals de 2 year collection..

de digidrums heb ik onlangs ook aangeschaft, toch fijne modules. de misfit euclidian module, was nooit in sale, in de laatste sale heb ik er om gevraagd, en hij kwam in sale... dus...

ik heb de vult bundels, dus ook de steinerparker filter, vult is altijd lekker vies, ik kan het niet vergeliken met de brute factor. ze klinken in ieder geval zéer goed. vult doet (nog niet) aan discounts volgens mij, wanneer je een module hebt gekocht, maar als je de developer vraagt, zoals weevil, dat zelf aangaf, maakt ie een wellicht een speciale korting voor je, bij weevil kreeg ik dat.
de vult bundles zijn in sale, vorige keer €35 ieder.. dus....

maar demo hem zelf, aangezien ik het niet kan vergelijken, en ik ken het ding wel, en klinkt lekker, maar niet zo goed om te vergelijken.

en ja, ge wit t nooit... (cubase 11, ik heb een gedeelte van de manual gekregen van iemand... ziet er wel interessant uit, niet revolutionair, maar een aantal toevoegingen, die ik miste... ik hoop dat ik kan wachten tot de sale in begin zomer, en cubase kopen, wanneer een .x of een X.0 uitkomt, is altijd een bugfest, het werkt wel... maar ik weet niet of ik me kan inhouden, er zitten een paar dingen in die al heel lang graag wilde, en verbeterde ARA2 support, goed nu gaan we wel heel erg off-topic).

naar BF sale van cherry audio. ge wit nooit, bij de laatste sale, ook meer gekocht dan ik dacht, en zit goed voorlopig. denk ik, hoop ik.. in het geval van voltage modular, met 417 modules, zit ik wel goed. er zijn er 700+.... maar een groot aantal vind ik niet interessant (of te prijzig voor wat het mij eens zou kunnen bieden, zelfs in sale).
 
over de CA2600 is veel te doen, het bezit vele imperfekties. gentleclockdivider, toch eens lid van SF (of nog??), heeft dit, wellicht, hij geeft het zelf toe, iets té passioneel, om meerdere fora duidelijk beargumenteerd, en al reageert cherry audio niet altijd, veel wat hij heeft aangedragen, is al aangepast. blijven er nog heel wat over (wat dan ook voor de module versie van VM geldt..).
gelukkig krijgt hij veel bijval, ook door mij, en heb tevens cherry audio er op aangesproken, want er ging iets niet echt netjes van hun zijde.

genteclockdivider, heeft ook positieve dingen gezegd, hij was juist geïntrigeerd door deze plugin. helaas heeft het talloze problemen, ook hetzelfde probleem dat VM nog immer heeft, SRC, wanneer je projekt niet in 48Khz staat, gaat de SRC de fout in (VM en CA2600 werken intern op 48.000Hz, audio rate, beide, zelfde framework). een probleem dat overigens al maanden bekend staat, dat laatste (ik heb er geen last van, want werk standaard in 48Khz..).

ik was om eerlijk zeggen geschokt, door hoe éen "spokesman" cherry audio, gentleclockdivider aanviel. nou ja, ik wil de pret niet bederven, en CA2600 zal hopelik verbeteren (ik bezit m niet, zelfs niet de demo, moet ik er bij zeggen).
 
vink Hey, ik ben wat verrast. Mijn ervaring is dat cherryaudio juist vrij toegankelijk is. Heb je een link naar hetgeen waar je naar verwijst (de nare spokesman). De src (wat is de afkorting eigenlijk?) snap ik niet helemaal. Is dat alleen wanneer vm standalone wordt gebruikt?
 
vink Hey, ik ben wat verrast. Mijn ervaring is dat cherryaudio juist vrij toegankelijk is. Heb je een link naar hetgeen waar je naar verwijst (de nare spokesman). De src (wat is de afkorting eigenlijk?) snap ik niet helemaal. Is dat alleen wanneer vm standalone wordt gebruikt?

Sampe Rate Conversion, wordt nu wel in de komende versie aangepakt voor VM, schijnbaar. maar dat zou al bij versie 2.0.30 moeten zijn. 2.1.12 of zoiets komt er aan, maar er is een laatste bug die veel aandacht vergt.

gearslutz (waarin mitchel ik vind het zelf niet goed nogal uithaalt, en ja mijn ervaring met cherryaudio is ook geheel anders. ik denk toch dat ze met de vst plugins, heel wat moeten inhalen. wellicht zichzelf overschat in snelheid. of zoiets);

https://www.gearslutz.com/board/new-...lable-now.html

KVR, 2 threads:

KVR ligt ff plat, gebeurt vaker, kijk er te vaak op (en ja plaats ook dingen), onder instruments -> CA2600, en de brands fora, cherry audio -> CA2600, cherry dan, reageert nog wel vriendelik, die is ook vriendelik evenals greg.

nou ja, ik wil hier absoluut cherry audio niet platbranden, je weet zelf hoe graag ik met voltage modular werk.

en op fora, vallen mensen developers, brands aan zonder enige argumentatie, of onderbouwingen, het gaat te keer, terwijl genteclockdivider eigenlik als beta tester werkt(e), door de CA2600 te gebruiken, hij bleeft wel enthousiast, maar heeft het bijltje er bij neergelegd. hij wilde het produkt zeer graag gebruiken.

goed, dit is iets kleins, maar vanwege dat het zo tegen het normale "gedrag" cherry audio ingaat, vond ik dit wel opmerkelik.

meerdere mensen, merken op dat er in CA2600 een aantal zaken niet goed werken.

EDIT: juist in standalone heb je er geen last van denk ik, weet ik niet, ook daar staat VM op 24/48000, de instelling van geluidskaart, bij mij.

goed VM blijft een goed produkt, en er is altijd wel wat aan te merken, toch laat cherry audio nu wat steken vallen, die ze bij DCO-106 niet hebben laten vallen, daar hebben ze snel, heel snel dingen verbeterd. de ARP 2600 is simpelweg komplekser.
 
en op fora, vallen mensen developers, brands aan zonder enige argumentatie, of onderbouwingen, het gaat te keer, terwijl genteclockdivider eigenlik als beta tester werkt(e), door de CA2600 te gebruiken, hij bleeft wel enthousiast, maar heeft het bijltje er bij neergelegd. hij wilde het produkt zeer graag gebruiken.

ik "citeer" mijzelf, wat een grammar! hij bleeft.. goed, zitten te wachten, afspraak, snelheid, goeie verdediging...
 
Hmm... ik heb de post ff zitten lezen. Het loopt idd wat uit de hand op die manier en dat is jammer. Ik snap gentledivider wel, het lijkt in de posts dat hij niet serieus wordt genomen en dat is gewoon niet fijn. Zeker als je een punt hebt. CA snap ik dan ook wel weer. Hun support is prima en ik heb binnen een of twee dagen altijd wel reactie. Gentledivider had het idd daar heen kunnen sturen. De issue wereldkundig maken, kan als anti-reclame gezien worden door CA en dat is - voor een bedrijf dat hard zijn best doet - vervelend. Of de issue die hij schetst heel veel impact heeft, geen idee. Ik geloof het direct, ben geen expert. Ik denk maar zo: lekker geluidjes, plezier en muziek maken.
 
Hmm... ik heb de post ff zitten lezen. Het loopt idd wat uit de hand op die manier en dat is jammer. Ik snap gentledivider wel, het lijkt in de posts dat hij niet serieus wordt genomen en dat is gewoon niet fijn. Zeker als je een punt hebt. CA snap ik dan ook wel weer. Hun support is prima en ik heb binnen een of twee dagen altijd wel reactie. Gentledivider had het idd daar heen kunnen sturen. De issue wereldkundig maken, kan als anti-reclame gezien worden door CA en dat is - voor een bedrijf dat hard zijn best doet - vervelend. Of de issue die hij schetst heel veel impact heeft, geen idee. Ik geloof het direct, ben geen expert. Ik denk maar zo: lekker geluidjes, plezier en muziek maken.

gentleclockdivider, sja, op gearslutz net een andere naam, heeft de kennis. de issue zo wereldkundig maken? ja wellicht, maar, goed, kijk naar cubase threads, op alle fora... b.v.
cherry audio doet zeker zijn best, en het is maar éen persoon die zo is uitgeschoten, de anderen van cherry audio hebben wel gereageerd, in de zin van het naar de echte dev's doorgegeven.

en och ja, inderdaad; plezier en muziek maken. maar het is fijn wanneer iemand de moeite doet om een produkt te willen verbeteren, dat was zijn inzet. en gentleclockdivider gaf al toe, dat ie wat doorschoot. maar toch, liever iemand die doorschiet, met kennis en analyses, dan lukraak gescheld op developers, brands, etc.

goed ik vond het wel de moeite waard om het te vermelden, gentleclockdivider, heeft op dit forum gezeten, ow volgens mij is ie er nog.... niet meer zo aktief dan, zoals anderen, helaas. ach nog lekker genoeg te doen, hier en ja, go for the music. (cherry audio, de sales lijken te beginnen... de developers zijn zelf verantwoordelik, dus gaat soms, wat langzamer voor bepaalde "dingen")
 
Back
Top