Teenage Engineering Releases Capcom Pocket Operator Synths

5f985c1e591537000498c68e_original.png

the Mega Man pocket operator™ is based on the playful PO–28, a live synthesizer and sequencer with parameter locks, glide control and punch-in effects. this special edition comes with 16 Mega Man sound tracks based on the original Mega Man video game by Capcom®
  • real 8-bit synthesizer engines for making live and sequenced melodies and bass lines
  • 15 sounds + micro drum
  • 3 track sequencer
  • 128 pattern chaining
  • step multiplier



https://teenage.engineering/products/po/capcom
 

Attachments

  • 5f985c15591537000498c68c_original.png
    5f985c15591537000498c68c_original.png
    136,4 KB · Bekeken: 176
Ze willen óók een tweede golf natuurlijk. Klanten, welteverstaan. Ben zelf fan van de PO-serie en hoop eigenlijk stiekem dat er nog 'n keer nieuwe uitkomen. Deze designs zijn mooi hoor, maar om er nou een paar geluidjes in te zetten en 'm dan als nieuw product op de markt te zetten... Kweenie.
 
aanvankelijk zou je zeggen dat het wat cheap is om ze zonder case te leveren; zo'n kale printplaat met wat componenten er op. Maar ik vind dat ze het mooi presenteren, ziet er gelikt uit..
 
Ik heb wel twee andere versies P-12 en 14. Eerder een leuk muziek piel ding voor op de bank en de trein. Kwaliteit van geluid is verrassend goed vind ik, maar niet echt super.Ik wil ze wel eens in mijn eurorek integreren, dat wel.
 
Laatst gewijzigd:
De po serie is blijkbaar uit ontwikkeld dat ze met dit soort versies komen :dubbel:
 
Iemand hier de PO33 heeft? Zijn het nu leuke hebbedingetjes voor op de bank mee te pielen of echt serieuze tools om hele tracks mee te maken? Voegt het iets toe als je ook een 'echte' sampler hebt? Het lijkt me wel leuk maar ook vrij beperkt. Ben benieuwd.

Ok (review mode aan) : Ik heb de PO33 en vind 'm heel leuk om mee te pielen. Zo ontdek je juist de leukste nieuwe dingen. Merk dat ik 'm er elke keer weer makkelijk bij pak, de drempel is heel laag. Lekker klooien met geluid. De geluidskwaliteit is 8 bit, maar verrassend goed, ook die van de ingebouwde mic. Dus gooi er een paar geluiden in en ga los met de effecten. Het mooie is dat alles dat subtiele 8-bit sausje krijgt, waardoor alles weer echt een geheel wordt. Het smelt de geluiden samen. Ik gebruik 'm vooral om er loops mee te maken die ik in mn muziek kan stoppen (heb er nog niks van online staan helaas). Enige nadeel so far: je hebt twee handen nodig om een sample op te nemen, dus bijv je gitaar samplen is een uitdaging. Hebben ze niet goed over nagedacht. Verder fijn ding voor weinig geld. (review mode uit).
 
Back
Top