X

Teenage Engineering Releases Capcom Pocket Operator Synths

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Teenage Engineering Releases Capcom Pocket Operator Synths

Click image for larger version

Name:	5f985c15591537000498c68c_original.png
Views:	7473
Size:	136,4 KB
ID:	3790792
    the Street Fighter pocket operator™ is based on the ultra popular PO–33, a micro sampler with 40 seconds sample memory and built-in microphone for instant sampling. this special edition comes with 16 Street Fighter sound tracks and genuine samples from the original Street Fighter arcade game by Capcom«
    • microphone for sampling
    • 8 melodic sample slots
    • 8 drum slots
    • 40 second sample memory
    • 15 punch-in effects
    • step multiplier

Click image for larger version

Name:	5f985c1e591537000498c68e_original.png
Views:	396
Size:	137,2 KB
ID:	3790793
    the Mega Man pocket operator™ is based on the playful PO–28, a live synthesizer and sequencer with parameter locks, glide control and punch-in effects. this special edition comes with 16 Mega Man sound tracks based on the original Mega Man video game by Capcom«
    • real 8-bit synthesizer engines for making live and sequenced melodies and bass lines
    • 15 sounds + micro drum
    • 3 track sequencer
    • 128 pattern chaining
    • step multiplier

https://teenage.engineering/products/po/capcom

Ze willen ˇˇk een tweede golf natuurlijk. Klanten, welteverstaan. Ben zelf fan van de PO-serie en hoop eigenlijk stiekem dat er nog 'n keer nieuwe uitkomen. Deze designs zijn mooi hoor, maar om er nou een paar geluidjes in te zetten en 'm dan als nieuw product op de markt te zetten... Kweenie.
    C:\

Comment

aanvankelijk zou je zeggen dat het wat cheap is om ze zonder case te leveren; zo'n kale printplaat met wat componenten er op. Maar ik vind dat ze het mooi presenteren, ziet er gelikt uit..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
      'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Iemand hier de PO33 heeft? Zijn het nu leuke hebbedingetjes voor op de bank mee te pielen of echt serieuze tools om hele tracks mee te maken? Voegt het iets toe als je ook een 'echte' sampler hebt? Het lijkt me wel leuk maar ook vrij beperkt. Ben benieuwd.
        http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
        https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Ik heb wel twee andere versies P-12 en 14. Eerder een leuk muziek piel ding voor op de bank en de trein. Kwaliteit van geluid is verrassend goed vind ik, maar niet echt super.Ik wil ze wel eens in mijn eurorek integreren, dat wel.
          Laatst gewijzigd door Pojo_del_Klojo , 30 oktober 2020, 12:36.

Comment

De po serie is blijkbaar uit ontwikkeld dat ze met dit soort versies komen
            To each his own.

Comment

Indien archeologen uit de toekomst deze terugvinden, gaan ze toch niets verstaan van onze Westerse cultuur (buiten dat we knettergek werden).

Comment

Originally posted by barend View Post
                Iemand hier de PO33 heeft? Zijn het nu leuke hebbedingetjes voor op de bank mee te pielen of echt serieuze tools om hele tracks mee te maken? Voegt het iets toe als je ook een 'echte' sampler hebt? Het lijkt me wel leuk maar ook vrij beperkt. Ben benieuwd.
                Ok (review mode aan) : Ik heb de PO33 en vind 'm heel leuk om mee te pielen. Zo ontdek je juist de leukste nieuwe dingen. Merk dat ik 'm er elke keer weer makkelijk bij pak, de drempel is heel laag. Lekker klooien met geluid. De geluidskwaliteit is 8 bit, maar verrassend goed, ook die van de ingebouwde mic. Dus gooi er een paar geluiden in en ga los met de effecten. Het mooie is dat alles dat subtiele 8-bit sausje krijgt, waardoor alles weer echt een geheel wordt. Het smelt de geluiden samen. Ik gebruik 'm vooral om er loops mee te maken die ik in mn muziek kan stoppen (heb er nog niks van online staan helaas). Enige nadeel so far: je hebt twee handen nodig om een sample op te nemen, dus bijv je gitaar samplen is een uitdaging. Hebben ze niet goed over nagedacht. Verder fijn ding voor weinig geld. (review mode uit).
                C:\

Comment

Working...
                X