Novation Aphex Twin 20-10-2020

Attachments

  • Ki37w9sqBdmuzebfMy8jff-970-80.jpg
    Ki37w9sqBdmuzebfMy8jff-970-80.jpg
    210,2 KB · Bekeken: 664
Last edited by a moderator:
Ziet er strak uit!
Maar tja, weer een mono synth....voegt dat nog iets toe aan wat we al hebben?

Je bedoelt: weer een BassStationII

En tjah, BS2 is ook gewoon een goed product, maar daar is al deze heisa niet echt voor nodig.
"Limited Edition" voordat alle BS2 productie helemaal stopt?
 
OK... Toch minder spannend dan gemiddelde teaser van Behringer.

SmartBits , Beste moderator, zou de titel aangepast mogen worden. 2010 moet 2020 zijn. Sorry voor de typo...
 
Is deze update ook voor huidige bass station 2 gebruikers of vergis ik me geen update is te snel te gepost ?

 
AFX Station ships with 128 new synth patches and seven new overlay banks from Noyze Lab, Perplex On, Richard Devine, r beny and Lightbath, which channel the creative vision of Aphex Twin and provides you with lots of sound design inspiration.

Ik heb verder geen mening over de Bass Station of dit ding, maar ik vond het wat merkwaardig dat de presets van de AFX Station door zo ongeveer iedereen gemaakt zijn behalve Aphex Twin zelf.
 
Maar wat is hier zo afx aan? Iedere noot ineen octaaf gebruikt een eigen preset, idee.

En uitgebreidere sub mogelijkheden ... wat dit dan ook mag zijn.

Dit is het dan :?
 
De AFX update is er al een jaar voor de normale BSII, dit is alleen een limited edition met de AFX update al voorgeïnstalleerd. De subosc kan nu bijv ook los getuned worden. Dus eigenlijk is het een soort van sh101 on steroïds. Persoonlijk vind ik hem mooier ogen dan t origineel. Klankmatig geen verschil voor zover ik weet.
 
Ik had gehoopt op meer in betrekking tot afx.
meer toevoeging zeg maar.

lijkt mij een prima synth, zo’n bs2
 
Zoals verwacht, dus alleen een ander kleurtje. Vind hem wel mooier dan het origineel (behalve dan dat AFX logo :p)

Mja om nu het origineel te verkopen om deze er voor weer te kopen, waarsch met flink bijbetalen, denk ik niet dat het waard is..
 
De AFX update is er al een jaar voor de normale BSII, dit is alleen een limited edition met de AFX update al voorgeïnstalleerd. De subosc kan nu bijv ook los getuned worden. Dus eigenlijk is het een soort van sh101 on steroïds. Persoonlijk vind ik hem mooier ogen dan t origineel. Klankmatig geen verschil voor zover ik weet.

Is dit een hardwarematige aanpassing of kan je dit met firmware update ook de bestaande bass station 2 gebruikers er ook van profiteren.
Ik vermoeden dat een hardwarematige aanpassing is helaas!
 
Is dit een hardwarematige aanpassing of kan je dit met firmware update ook de bestaande bass station 2 gebruikers er ook van profiteren.

Bij de video van perfect circuit staat

You can put the firmware with these features on any Bass Station 2, but this special edition has a purple bottom, [...]
 
Is dit een hardwarematige aanpassing of kan je dit met firmware update ook de bestaande bass station 2 gebruikers er ook van profiteren.
Ik vermoeden dat een hardwarematige aanpassing is helaas!

Dit is er als firmware, dus software. Mocht je al een happy camper zijn met een BSII, dan kun je al een jaar van deze update gebruik maken :-)
 
Had iets meer verwacht, zeker met dat teasen. Wel toffe look.

bij OS Compatibility staat als meest recente OS voor mac macOS 10.12 Sierra? Dat klinkt oud.
 
Gek hoe iedereen verbaasd is, terwijl we dit allang hadden besproken mensen!

Denk wel dat ik ooit een BS2 wil, moet iemand er al vanaf? :P
 
Back
Top