Isla instruments S2400 mega prijsstijging op komst!

Moest t iemand boeien... Isla gaat de prijs met 500 dollar verhogen vanaf maandag voor hun sp2400 omdat ze anders totaal niet uit de kosten komen. Dat gaat dan naar 1500 dollar... just so you know. :maffia:
 

Attachments

  • download.jpg
    download.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 765
Het maken van een beat door handmatig samples te choppen, tunen en flippen is ook gewoon leuk en een reden om voor een ouderwets werkend apparaat te gaan.
 
Dat het trager gaat hoeft inderdaad geen slecht punt te zijn. Hiphop beats maken kost toch tijd.. door je muziekkennis op de hoogte zijn van goed samplemateriaal.. choppen.. etc. Het is misschien ook wel lekker, even onthaasten en met muziek bezig zijn. Ik vind die splice.com of sounds.com intergratie op nieuwe machines met die regenboog-kleuren pads maar niks.. De kunst van samplen is juist op zoek gaan en moeite doen ipv ff wat samplepacks downloaden… Die gemakzucht hoor ik terug in de 13-in-een-dozijn trap beats van dit moment..

Helaas is door dreiging van rechtszaken de tijd voorbij van samples jatten uit oude platen maar als boom-bap fan is hiphop voor mij veel minder interessant geworden. De ‘soul’ is uit de muziek met al die cleane Fruityloop samplepack beats..
 
Dat het trager gaat hoeft inderdaad geen slecht punt te zijn. Hiphop beats maken kost toch tijd.. door je muziekkennis op de hoogte zijn van goed samplemateriaal.. choppen.. etc. Het is misschien ook wel lekker, even onthaasten en met muziek bezig zijn. Ik vind die splice.com of sounds.com intergratie op nieuwe machines met die regenboog-kleuren pads maar niks.. De kunst van samplen is juist op zoek gaan en moeite doen ipv ff wat samplepacks downloaden… Die gemakzucht hoor ik terug in de 13-in-een-dozijn trap beats van dit moment..

Helaas is door dreiging van rechtszaken de tijd voorbij van samples jatten uit oude platen maar als boom-bap fan is hiphop voor mij veel minder interessant geworden. De ‘soul’ is uit de muziek met al die cleane Fruityloop samplepack beats..

Nee jo, goede beats en muziek word nog steeds gemaakt. Gewoon de grote massa negeren.
Tja over sampling en rechtzaken. Idd "digging in the crates" hoort bij het beat maken.
Daar is de S2400 juist voor gemaakt.
Ja kan nog steeds choppen als het maar korte stukjes zijn. Of je kunt je eigen matariaal choppen.
 

Kan mij de opmerking van deze gast nog goed voor de geest halen. Loladamusica? Mooi stukje jeugd zonde.

Zij iets in de trant van dat hiphop niet de disco kant op moest gaan, zoals bepaalde rock muziek.

vet :okdan:
 
Kan mij de opmerking van deze gast nog goed voor de geest halen. Loladamusica? Mooi stukje jeugd zonde.

Zij iets in de trant van dat hiphop niet de disco kant op moest gaan, zoals bepaalde rock muziek.

vet :okdan:

yep, da's Schoolly D in de docu 'Big Fun In The Big Town' - van de VPRO, gemaakt in de tijd toen hiphop nieuw was. Rauw, rebels.. en niet mainstream braaf en lief.. Dat was waar hij bang voor was, en wat dus ook is gebeurd.
 
Laatst gewijzigd:
yep, da's Schoolly D in de docu 'Big Fun In The Big Town' - van de VPRO, gemaakt in de tijd toen hiphop nieuw was. Rauw, rebels.. en niet mainstream braaf en lief.. Dat was waar hij bang voor was, en wat dus ook is gebeurd.

Ja, dat is het lot van elke muziekstroming als er geld mee te verdienen valt, hoe rebels en rauw het ook in het begin was. Echte rauwe underground boombap uit begin jaren 90 vind ik supertof.

Hoewel erg belangrijk, is het natuurlijk niet alleen het geluid van de SP1200 dat daar bepalend voor was, er was ook het talent en rauwheid van de rappers en producers. Het eerste kan je dus nu bij benadering kopen bij Isla, het tweede is een ander verhaal, misschien een beetje een lost art.
 
Dit klinkt btw lekker en rauw. Qua lyrics en zang kan het zo doorgaan voor rap. Goede rauwe attitude.. dit wil ik horen in hiphop..

 
Paar keer meer gespeeld nu maar is geld meer dan waard imo. Specs vergelijken met de concurrentie is één maar damn wat heb je snel een groove met single shot samples hiermee. Zo snel spot on qua swing, groove en feel als je ff iets in klopt. Soundwise ook erg lekker en punchy.
Sequence je volledige drum loops dan zijn er goedkope alternatieven maar ouderwets beats maken…
 
Back
Top