Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

• Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.559
Laatst gewijzigd:
Ik vind het vooral vrij zinloos om een specs/partslist te ontleden en daar 1 op 1 een prijskaartje aan te hangen. Zeker als je daar 25 lange minuten voor nodig hebt, gevuld met tenenkrommende pogingen tot humor en zelfingenomenheid. Bij instrumenten betaal je voor het geheel, van wat ie kan tot hoe hij klinkt tot hoe hij eruit ziet en zelfs wat voor gevoel je erbij krijgt. In een Stradivarius zit tenslotte ook niet veel meer hout dan in een instapviooltje van een paar tientjes. Als je puur value for money zoekt, moet je een power-softsynth kopen of een Deepmind 12 ofzo. Daar kan niets tegenop als het gaat om features vs prijs.

Volgens mij haalt de videomaker ook Deepmind 12 aan als alternatief in de "lower cost" range. ik vond zelf de video niet storend, het is maar een mening van iemand die iets "value for money" vind of niet. Zijn manier om het te berekenen is prijs per oscillator. En dan is de Moog One verhoudingsgewijs een stuk goedkoper. Je kan natuurlijk ook zeggen dat je value criteria niet oscillators zijn maar bijv. ervaring, geluid, usability etc. etc. En dan kan de Prophet 5/10 misschien wel de beste value for money ooit zijn.

Mij lijkt de nieuwe Prophet 5/10 in ieder geval super mooi. Hopen dat ik mijn GAS kan beheersen :-)

Wat betreft de leverbaarheid. Bij Thomann staat de P-10 nu op 2-3 weken. Bij Bax inmiddels op 26 weken..

Een lust voor het oog, zonder meer!
Maar ik hoor in de demo's ook meteen weer wat mij in de DSI instrumenten die ik zelf heb gehad ging staan tegenstaan.
Mooi spul, zonder meer, maar niet voor mij.

Ik ben wel benieuwd wat jou er in tegen staat. Ik vind het geweldig klinken ;)

Ik ben wel benieuwd wat jou er in tegen staat. Ik vind het geweldig klinken

Daar heb ik eerder al enige uitleg over gegeven en een ander forumlid heeft dat nog beter onder woorden gebracht.
Laten we het erop houden dat het voornamelijk met smaak en voorkeur te maken heeft en dat is nogal persoonlijk.

Release 20 november, US prijzen (nog niet kunnen checken):
- 5 Voice $3499 (£3,299.00 UK incl BTW)
- 10 Voice $4299 (£3,999.00 UK incl BTW)

Raar prijsverschil, of ligt dat nou aan mij?

Blijkbaar zit het merendeel van de kosten dus niet in het voice-board (hoewel 700gbp natuurlijk geen peuleschil is). Of de 5-voice is relatief hoger geprijsd omdat ze liever zien dat mensen een 10-voice halen?

Who knows.

Het prijsverschil is bij de Prophets 1.22x (5 voice vs 10 voice), bij de Rev2 1.25x (8 voice vs 16 voice) en bij de Moog One was het bij introductie 1.3x (8 voice vs 16 voice). Lijkt redelijk in lijn.

Blijkbaar zit het merendeel van de kosten dus niet in het voice-board (hoewel 700gbp natuurlijk geen peuleschil is). Of de 5-voice is relatief hoger geprijsd omdat ze liever zien dat mensen een 10-voice halen?

Who knows.

Bekasting/hout/zorg voor afwerking kost meer als zo een voiceboard natuurlijk.

Maar het is afwachten als ze met een desktop 10v versie afkomen wat die gaat kosten dan...

Bekasting/hout/zorg voor afwerking kost meer als zo een voiceboard natuurlijk.

Maar het is afwachten als ze met een desktop 10v versie afkomen wat die gaat kosten dan...

Die zal ik nooit gaan kopen

Op Gearslutz loopt sinds het weekend een discussie over problemen rond de filters in de P5/10. Sequential heeft dit snel opgepakt en Dave Smith kwam net met een verklaring:

​​

Prophet 5 / Prophet 10 hardware tweak

"As some users have noticed, there is a drop in high frequencies on the current units in the field. I checked into it yesterday, and I’m highly embarrassed to say that we screwed up. Short story is there are some capacitors that were not meant to be installed, but did in fact get installed, causing the frequency drop.

A fair question would be “how did we not notice this?” This turns out to be due to my ears lacking any high end; too many Yardbirds, Who, Cream etc. concerts in the ‘60s. I picked up serial #1 on October 1st, and it sounded great to me! Since then, we’ve shipped every unit we’ve made because we have a huge backlog. And, with everyone working at home due to the pandemic, no one else played a production unit except me.

Those are just excuses; the real issue is that units in the field need to be corrected. Fortunately, it’s a fairly easy mod if you have access to a soldering iron, or a service center nearby. Two capacitors need to be removed; that’s it.
We will happily swap boards if that is preferred, or swap entire units. We will do whatever is required to make things right.

This affects serial numbers 1 to 195 on Prophet 5s, and 1 to 159 on Prophet 10s.
I owe everyone a deep apology for this; it’s not how we normally work, and I’m really sorry this fell through the cracks. Thank you for your understanding.

Sincerely,
Dave Smith"

Afsluitend commentaar van één van de engineers:

"I would like to also apologize for any inconvenience and frustration this has caused any of you. While yesterday was stressful, hectic, and overwhelming, I'm glad that we could all work together to better qualify the described problem.

Rest assured that we will make sure to make this right at no cost to owners whom purchased any units within the noted serial ranges."

En dit is hoe je zelf deze fix uitvoert:

"We'll have documentation available to those who feel comfortable removing the caps themselves. It's really quite easy and takes less than a minute to perform with a SMT hot air gun.

To get into the synth, unscrew the wood ends, unscrew the 3 screws in each end which connect to the top panel metal work, and lift the top panel up. It is hinged at the rear with a lanyard so it will stay open on its own.

Images of the capacitors to remove from the main board are attached."

Attachments

• photo140264.jpg
    photo140264.jpg
    10,1 KB · Bekeken: 114
  • photo140265.jpg
    photo140265.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 116
Op Gearslutz loopt sinds het weekend een discussie over problemen rond de filters in de P5/10. Sequential heeft dit snel opgepakt en Dave Smith kwam net met een verklaring:

​​

Prophet 5 / Prophet 10 hardware tweak

"As some users have noticed, there is a drop in high frequencies on the current units in the field. I checked into it yesterday, and I’m highly embarrassed to say that we screwed up. Short story is there are some capacitors that were not meant to be installed, but did in fact get installed, causing the frequency drop.

A fair question would be “how did we not notice this?” This turns out to be due to my ears lacking any high end; too many Yardbirds, Who, Cream etc. concerts in the ‘60s. I picked up serial #1 on October 1st, and it sounded great to me! Since then, we’ve shipped every unit we’ve made because we have a huge backlog. And, with everyone working at home due to the pandemic, no one else played a production unit except me.

Those are just excuses; the real issue is that units in the field need to be corrected. Fortunately, it’s a fairly easy mod if you have access to a soldering iron, or a service center nearby. Two capacitors need to be removed; that’s it.
We will happily swap boards if that is preferred, or swap entire units. We will do whatever is required to make things right.

This affects serial numbers 1 to 195 on Prophet 5s, and 1 to 159 on Prophet 10s.
I owe everyone a deep apology for this; it’s not how we normally work, and I’m really sorry this fell through the cracks. Thank you for your understanding.

Sincerely,
Dave Smith"

Afsluitend commentaar van één van de engineers:

"I would like to also apologize for any inconvenience and frustration this has caused any of you. While yesterday was stressful, hectic, and overwhelming, I'm glad that we could all work together to better qualify the described problem.

Rest assured that we will make sure to make this right at no cost to owners whom purchased any units within the noted serial ranges."

:stupid :stupid :erm: :erm: :doei:

Ach, ik heb ivm #EncoderGate 2x nieuwe borden in mijn Prophet 08 moeten zetten destijds dus ik ben wel wat gewend :frons:

Slordig. Als Behringer zoiets zou flikken zou het internet te klein zijn

Wie weet over 20 jaar of zo heeft Uli net zoveel krediet opgebouwd als Dave alszijnde de man die synths voor iedereen betaalbaar maakte, uiteindelijk gaat het hier over sentiment.

Back