Roland tr-6s

ziet eruit als een mc-101. Lijkt inhoudelijk meer op een tr-8(s) op eerste gezicht.

 

Attachments

  • img_products_02.jpg
    img_products_02.jpg
    139,8 KB · Bekeken: 751
wow, 6 tracks maar liefst?

Dan lijkt me de Model:Samples een beter keuze, ook met 6 tracks. maar die heeft sample locks dus zit je niet aan 6 sounds vast..
 
Wat bedoel je met in theorie?
kun je op de TR6s en 06 maar 6 klanken/instrumenten in hetzelfde patroon gebruiken?

De klank "Ik vraag me trouwens af of die exact hetzelfde klinkt als de boutique TR06. Zijn beide ACB"
Dus dezelfde ACB models. Ik heb het niet over de hoeveelheid, die zal mij roesten.
 
Ik heb mijn tr8s verkocht omdat ik mc707 had gekocht. Op zich vind ik die tr6s wel een leuke aanvulling voor bij die mc707. Heb die behringer transparant groene :) 606 gekocht. Ondanks dat hij minder features heeft is het qua klank toch meer 606 dan die boutique. Ze kunnen die hihats niet namaken bij Roland. Die snare van de digi Roland lijkt ook niet op de 606. Dat was in de tr8 ook al zo.
 
Heb onlangs m'n tr8s weg gedaan omdat deze me destijds vooral in de weg stond. Vond 'm altijd erg handzaam maar het geluid was het net niet helemaal voor mij. Het hele FM verhaal eigenlijk nooit een kans gegeven. Benieuwd wat deze tr6s kan, maar voor deze prijs zou ik momenteel denk ik toch voor de Model:Samples gaan. Die tr6s ziet er allemaal net teveel als een grote compromis uit, juist het gebruiksgemak trok me destijds naar de tr8s.
 
Ik vind de prijs eigenlijk wat hoog. Ietwat scheef gepositioneerd. Een wat gimmicky gevoel geeft het mee ook. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dag je wat weinig krijgt voor t geld. Voor wat meer heb je een tr8s of een digitakt, voor wat minder een circuit (die ook nog eens interessanter is).
 
Ik vind de prijs eigenlijk wat hoog. Ietwat scheef gepositioneerd. Een wat gimmicky gevoel geeft het mee ook. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dag je wat weinig krijgt voor t geld. Voor wat meer heb je een tr8s of een digitakt, voor wat minder een circuit (die ook nog eens interessanter is).

Je betaalt hetzelfde voor een TR-06 en die is een nog veel beperkter.
 
Ik heb mijn tr8s verkocht omdat ik mc707 had gekocht. Op zich vind ik die tr6s wel een leuke aanvulling voor bij die mc707. Heb die behringer transparant groene :) 606 gekocht. Ondanks dat hij minder features heeft is het qua klank toch meer 606 dan die boutique. Ze kunnen die hihats niet namaken bij Roland. Die snare van de digi Roland lijkt ook niet op de 606. Dat was in de tr8 ook al zo.

Het is overduidelijk dat de "beancounters" bij Roland nu in control zijn. Hun strategie is slim en effectief: RolandCloud met ZenCore en ABM voor het ecosystem, dan hardware devices die ABM via ZenCore supporten zodat je je sounds op zowel hardware als software kunt gebruiken, en een aantal andere devices die ACB doen. En al die apparaten doen net een aantal dingen niet of minder dan de andere, zodat er een beetje overlap is, maar niet teveel, en je uiteindelijk (als ze het goed doen) met een Roland Cloud full lifetime package abonnement zit, Zencore Pro, een ABM "player" en 1 of meer ACB devices. En dan gaan ze knallen met soundpacks en expansions.

Smart thinking.
 
Goede ontcijfering :D​​​​​​

Nu maar afwachten hoe lang Roland dit blijft ondersteunen.

Voor je het weet komen ze weer met iets nieuws. Zoals xyz mondeling... totaal nieuwe techniek... gebaseerd op La synthese van 30 jaar terug.

Maar toch anders.... koop nu!
 
xyz mondeling... totaal nieuwe techniek... gebaseerd op La synthese van 30 jaar terug.

Maar toch anders.... koop nu!

TAKE MY MONEY !!:verkoght:
 
Gratis, maar je zit wel weer aan de cloud vast. :(
Dus linksom of rechtsom, eens moet je een cloud account maken....
 
aan de cloud vast.
Alleen voor het downloaden denk ik. De editor start standalone, dwz zonder RolandCloudManager, en zelfs zonder internet.
Mee eens hoor, al die aanboodjes in de cloud blijven spannend als daar iemand zn keutel intrekt. Ik kan me wel voorstellen dat het helpdesk kosten scheelt in vergelijking met native applicaties op iedere lokale PC. Ik had eigenlijk ook een browser app verwacht met web-midi, zoals bij Novations Circuits.

Nouja, in ieder geval valt nu misschien wel de sysex te reverse-engineeren :P
 
De rcmservice wordt wel aangezet als je de editor opstart (staat normaal automatisch aan). Die zit toch vast aan de cloud manager tool ?!
 
Hoezo eindelijk?
Waarom koop je dan hardware als je zo blij bent met een software editor?
Of mis ik iets?
Persoonlijk zie ik die boxen toch meer als performance tools. Editen is voor mij beperkt tot 'tweaken'.
Dieper sound editen werkt (voro mij) prettiger op een scherm met dedicated knoppen en visuele feedback.
Teveel opties om dat allemaal hands on te maken in de beperkte fysieke ruimte die zo'n box biedt.
 
Hoezo eindelijk?
Waarom koop je dan hardware als je zo blij bent met een software editor?
Of mis ik iets?
Complete tracks maken met een DAW is niet mijn workflow (lang verhaal), de latency en bijbehorende ergernis i.c.m. externe synths en drumcomputers nog maar even terzijde. Voor degene die dat wel aan de praat krijgen en daar plezier aan beleven: proficiat en veel plezier ermee.

Het is ook niet zo dat ik hardware koop met de hoop om er ooit nog een software editor voor te krijgen. De TR-6S voldoet voor mij in de vorm zoals hij is gekocht. Vanuit eindgebruikers bestond wel al sinds lange tijd de vraag voor een software editor/librarian, dus het is heel fijn dat Roland hiernaar heeft geluisterd en het ook daadwerkelijk heeft opgeleverd. Volledig gratis welteverstaan. De nieuwe software bied mogelijkheden om kopietjes te maken van patterns en settings, en die vervolgens te delen met anderen. Denk daarbij ook aan het maken van screenshots van patterns, zodat anderen de patterns eventueel zelf handmatig kunnen overnemen op andere instrumenten/drumcomputers. Pattern en sound design zien er overzichtelijk uit in de software, wat ook handig is als mensen video's maken met tekst en uitleg over wat allemaal mogelijk is met de TR-6S.
 
Vanochtend erop gezet en vind het erg fijn werken om kleine tweaks te maken en snel je geluiden samen te stellen. Enige minpuntje tot nu toe is dat wanneer ik een pattern opsla het volume van track 1 en 2 naar maximaal springen. Prima verjaardagcadeau van Roland! Het zijn fijne weken eerste die dikke update op de Wavestate incl. editor en nu voor de TR-8S. Kerst komt vroeg dit jaar.
 
Back
Top