X

Roland tr-6s

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

wow, 6 tracks maar liefst?

Dan lijkt me de Model:Samples een beter keuze, ook met 6 tracks. maar die heeft sample locks dus zit je niet aan 6 sounds vast..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
    'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Originally posted by barend View Post

Wat bedoel je met in theorie?
      kun je op de TR6s en 06 maar 6 klanken/instrumenten in hetzelfde patroon gebruiken?
      De klank "Ik vraag me trouwens af of die exact hetzelfde klinkt als de boutique TR06. Zijn beide ACB"
      Dus dezelfde ACB models. Ik heb het niet over de hoeveelheid, die zal mij roesten.
      DRé: "Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten. "
      Analogic: "Wel als je er een oscar mee kan winnen"

Comment

Ik heb mijn tr8s verkocht omdat ik mc707 had gekocht. Op zich vind ik die tr6s wel een leuke aanvulling voor bij die mc707. Heb die behringer transparant groene 606 gekocht. Ondanks dat hij minder features heeft is het qua klank toch meer 606 dan die boutique. Ze kunnen die hihats niet namaken bij Roland. Die snare van de digi Roland lijkt ook niet op de 606. Dat was in de tr8 ook al zo.

Comment

Heb onlangs m'n tr8s weg gedaan omdat deze me destijds vooral in de weg stond. Vond 'm altijd erg handzaam maar het geluid was het net niet helemaal voor mij. Het hele FM verhaal eigenlijk nooit een kans gegeven. Benieuwd wat deze tr6s kan, maar voor deze prijs zou ik momenteel denk ik toch voor de Model:Samples gaan. Die tr6s ziet er allemaal net teveel als een grote compromis uit, juist het gebruiksgemak trok me destijds naar de tr8s.

Comment

Ik vind de prijs eigenlijk wat hoog. Ietwat scheef gepositioneerd. Een wat gimmicky gevoel geeft het mee ook. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dag je wat weinig krijgt voor t geld. Voor wat meer heb je een tr8s of een digitakt, voor wat minder een circuit (die ook nog eens interessanter is).
            Fear the beard!

Comment

Originally posted by Depressoptimist View Post
              Ik vind de prijs eigenlijk wat hoog. Ietwat scheef gepositioneerd. Een wat gimmicky gevoel geeft het mee ook. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dag je wat weinig krijgt voor t geld. Voor wat meer heb je een tr8s of een digitakt, voor wat minder een circuit (die ook nog eens interessanter is).
              Je betaalt hetzelfde voor een TR-06 en die is een nog veel beperkter.
              http://strinoz.wixsite.com/barendtromp
              https://soundcloud.com/bodde/sets/barend-tromp

Comment

Originally posted by dextah View Post
                Ik heb mijn tr8s verkocht omdat ik mc707 had gekocht. Op zich vind ik die tr6s wel een leuke aanvulling voor bij die mc707. Heb die behringer transparant groene 606 gekocht. Ondanks dat hij minder features heeft is het qua klank toch meer 606 dan die boutique. Ze kunnen die hihats niet namaken bij Roland. Die snare van de digi Roland lijkt ook niet op de 606. Dat was in de tr8 ook al zo.
                Het is overduidelijk dat de "beancounters" bij Roland nu in control zijn. Hun strategie is slim en effectief: RolandCloud met ZenCore en ABM voor het ecosystem, dan hardware devices die ABM via ZenCore supporten zodat je je sounds op zowel hardware als software kunt gebruiken, en een aantal andere devices die ACB doen. En al die apparaten doen net een aantal dingen niet of minder dan de andere, zodat er een beetje overlap is, maar niet teveel, en je uiteindelijk (als ze het goed doen) met een Roland Cloud full lifetime package abonnement zit, Zencore Pro, een ABM "player" en 1 of meer ACB devices. En dan gaan ze knallen met soundpacks en expansions.

Smart thinking.
                [SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
                www.springcollective.com || www.expansions.nl

Comment

Goede ontcijfering ​​​​​​

Nu maar afwachten hoe lang Roland dit blijft ondersteunen.

Voor je het weet komen ze weer met iets nieuws. Zoals xyz mondeling... totaal nieuwe techniek... gebaseerd op La synthese van 30 jaar terug.

Maar toch anders.... koop nu!
                  To each his own.

Comment

Originally posted by Der_Mantie View Post
                    xyz mondeling... totaal nieuwe techniek... gebaseerd op La synthese van 30 jaar terug.

Maar toch anders.... koop nu!
                    TAKE MY MONEY !!
                    DRé: "Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten. "
                    Analogic: "Wel als je er een oscar mee kan winnen"

Comment

Working...
                    X