Arturia PolyBrute Synthesizer gelekt door Sound On Sound.

Arturia-PolyBrute-Leak.001-1024x576.jpeg

https://www.gearnews.com/leak-arturia-are-about-to-release-a-polybrute/
 
Nu is analoge morphing nog nieuw en dat maakt muzikanten nieuwsgierig en enthousiast maar ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen wanneer het stof is neergedwarreld. Kunnen we met crossfading niet eenzelfde beleving hebben? Ik hoor in de demo's soms overgangen die ik muzikaal niet wenselijk vind. Waarmee ik maar wil zeggen: laat je niet meeslepen omdat het nieuw is, maar beoordeel wat deze bruut voor je aan waarde toevoegt en of je daar ongeveer twee en een half duizend eurootjes voor over hebt.

Nee crossfading is wat anders.
Bij morphing heb je 2 patches en in het midden is een parameter van patch A half zichzelf en half de parameter van patch B.
Ik ben gek op parameter morphing maar dan in het digitale domein met Camel Audio Alchemy.

Het moeilijke eraan is juist dat je eerst 2 patches moet hebben en dan de controlle tussen de 2 wat eigenlijk een 3e patch is.
Vandaar dat morphen tussen patch A en B meer dan voldoende is.
Ik denk dat die glitches eruit kunnen worden geprogrameerd.

Analoog morphen is echt wel een engineering prestatie!
 
Vind Arturia op een eigenwijze manier wel leuk aan de weg timmeren alleen die hele Brute factor hype heb ik nooit begrepen, regelbare feedback loop is niet echt een super technisch hoogstandje om je marketing aan op de hangen. Maar ja vernieuwde shampoo is ook niet weg te denken:D

Ik snap je punt. Ik vind de Brute lijn soms een beetje ver gezocht en de naam wordt iets te veel uitgemolken. Wat heeft het nog met de Brute te maken, behalve die ene Brute knop? Dat is te weinig om een hele naam aan op de hangen. Van de MiniBrute begrijp ik wel. Ik vind de originele MiniBrute nog steeds een hele fijne mono synth trouwens, maar dat terzijde.

Maar wel een toffe synth lijkt me. 2500 euro vind ik wat aan de hoge kant en in die prijsklasse is er vrij veel concurrentie, maar hij zal het vast waard zijn. Misschien dat ik Arturia nog te veel met budget synths associeer (MiniBrite en Microfreak). Sommige kenmerken zie je wel weer terug op deze synth trouwens.
 
Misschien dat ik Arturia nog te veel met budget synths associeer (MiniBrite en Microfreak).

Daar moeten ze ook niet mijlenver van afdwalen. Mooi deze PolyBrute, voor de liefhebber die wat te besteden heeft, maar persoonlijk zie ik veel liever een PolyFreak. Niet al te duur en vol met digitale toverkunsten. Laat het beetje analoge dat de MicroFreak heeft maar helemaal zitten, want digital is dope, en gooi er ook wat effecten in. :okdan:

Wel allemaal met redelijk bug-vrije firmware, uiteraard. :D
 
Daar moeten ze ook niet mijlenver van afdwalen. Mooi deze PolyBrute, voor de liefhebber die wat te besteden heeft, maar persoonlijk zie ik veel liever een PolyFreak. Niet al te duur en vol met digitale toverkunsten. Laat het beetje analoge dat de MicroFreak heeft maar helemaal zitten, want digital is dope, en gooi er ook wat effecten in. :okdan:

Wel allemaal met redelijk bug-vrije firmware, uiteraard. :D

Goed plan. Ik ben helemaal voor die PolyFreak. Of MacroFreak. Gelukkig lezen ze mee! :)
 
Haha.. de influencers doen hun werk goed. Ik ben ook overstag. Vergeet vooral de 10% kortingscode niet.. :D
 
Daar moeten ze ook niet mijlenver van afdwalen. Mooi deze PolyBrute, voor de liefhebber die wat te besteden heeft, maar persoonlijk zie ik veel liever een PolyFreak. Niet al te duur en vol met digitale toverkunsten. Laat het beetje analoge dat de MicroFreak heeft maar helemaal zitten, want digital is dope, en gooi er ook wat effecten in. :okdan:

Wel allemaal met redelijk bug-vrije firmware, uiteraard. :D

Strak plan :P
 
PolyFreak = Prologue :D

Die zit in een andere prijsklasse, denk ik. Een eventuele PolyFreak moet wat dat betreft ook niet te veel afstaan van z'n voorganger, de MicroFreak. Ik zou zeggen, leuk als Arturia zoiets zou kunnen verkopen voor ca. 400 - 500 euro. Als het bedrag aan de bovenkant zit, het is misschien mogelijk dat het features krijgt zodat het ook interessant voor iemand die bv. een Argon8 op het oog heeft. Het zou ook daarmee kunnen concurreren, als Arturia met iets bijzonders komt.
 
Even off topic: Hoe komt het dat er geen nieuwsitem is over de Prophet 800 van Behringer? Niet dat die meteen vergelijkbaar is met deze Arturia, natuurlijk.
 
Net binnen. Bevalt goed.. herkenbare klanken als je de Matrixbrute kent. Tot zover in ieder geval zeer geschikt gebleken voor CEI.. :D
 
Back
Top