Arturia PolyBrute Synthesizer gelekt door Sound On Sound.

Arturia-PolyBrute-Leak.001-1024x576.jpeg

https://www.gearnews.com/leak-arturia-are-about-to-release-a-polybrute/
 
Aan de ene kant vind ik 2500 euro niet heel veel voor wat je krijgt. Je betaalt vooral voor de programmeerbaarheid met de knoppenmatrix en het uitgebreide bedieningspaneel. En ik vind de ribbon controller en dat rare ding links ook wel gaaf, dat komt niet gratis. De knoppen aan de buitenkant zijn meestal duurder dan de electronica aan de binnenkant.

Aan de andere kant vind ik het dan jammer dat ze er niet voor nog 750 euro 12 of 16 stemmen in hebben gestopt. Misschien later als optie?
En het ding is ook een stuk beperkter per stem dan de matrixbrute. Minder oscillatoren, minder grote matrix, minder modulatiemogelijkheiden. Waarom niet een 8 stemmige matrixbrute voor 4500?
 
Tja ik ben het daar niet mee eens. Deze bak lijkt mijn genoeg modulatie mogelijkhen te bieden. Natuurlijk is hij beperkter. De MB betreed modular gebied. Maar de sounds zijn echt vet. Ook mooie organische geluiden ala CS80 en ook mooie percusieve sounds.
Alleen af en toe wat rommelig in het laag. Jammer dat er niet een simpel Juno106/deepmind highpass filter op zit.
Dit is een serieuze synth zeg. over een aantal jaar pik ik er wel 1 voor 1600e op :)
Zit volgens mij geen ringmod op.
 
ik heb nog geen sound gehoord waarvan ik dacht WAUW. beetje identiteitsloos ding imho
 
Vind Arturia op een eigenwijze manier wel leuk aan de weg timmeren alleen die hele Brute factor hype heb ik nooit begrepen, regelbare feedback loop is niet echt een super technisch hoogstandje om je marketing aan op de hangen. Maar ja vernieuwde shampoo is ook niet weg te denken:D
 
Ik vind het een mooi ding met interessante mogelijkheden, maar ik hoor net te vaak het 'brute-randje' waar ik niet van hou.
Voor dat geld zou ik eerder kiezen voor een Summit.

Wie weet wat komende demo's nog laten horen.
Ik vond de Hydrasynth in eerste instantie ook niet overtuigend en die gaat hier niet meer weg.
 
Mooi, vind die Morph functie wel vet.. zeker met live gig's, kan je exact de grenzen aangeven waarbinnen het mag morphen.
Had er nog meer morphs op gedaan wat dat betreft, G2 heeft er 8 :P mwoah
 
Dat brute randje kun je er wel uithalen. Dat kan met de MatrixBrute ook. Gisteren heb ik de video van Loopop bekeken. De MatrixBrute is hiermee niet overbodig want op bepaalde belangrijke punten uitgebreider. Morphing tussen presets is op papier een interessante functionaliteit. Gehoormatig ben ik er nog niet van onder de indruk. Er zijn andere dynamische synthesevormen, vector- en wavetablesynthese, die wel vloeiende overgangen kunnen bieden.

Ik denk dat Arturia het succes afwacht en dan met een duurder instrument komt met meer mogelijkheden. Zo is de ontwikkeling van de lijn der Bruten tot nu toe gegaan.

Sequential zal ook niet still zitten. Die komen met polyfone versie van de Rev 3, wat ik jullie brom. Mijn kristallen bol draait overuren. :D
 
Ik heb de loopop video bekeken. Hij klinkt wel goed, maar springt er niet direct uit ten opzichte van de concurrentie. Het leukste vind ik die morphfunctie eigenlijk, dat biedt wel creatieve mogelijkheden die je op de meeste andere synths niet ziet.
 
Ja, jee zeg... ik zat net ook naar Mylarmelodies te luisteren en moet toegeven dat ik nu toch wel warm begin te worden.. :D
 
IDD echt een master die Mylarmelodies.
Snap wel dat andere minder warm zijn geworden door looppop zijn spel maar dis wel de beste demo so far.
Deze synth kan super aggresief klinken maar ook zwoel. Hij kan ook een soort van wavetable scan, igg het geluid wat daar op lijkt.
Ben eigenlijk benieuwd wat die niet kan.

Ik heb nooit wat gehad met de kleine brute's maar de Matrix en Poly brute zijn uhhhh bruuut.
De Matrixbrute klonk trouwens ook voor geen meter in de online demo's.
Pas na jaren poste iemand een mooie demo.
 
Goede demo van Mylarmelodies. Ik kende hem nog niet. Er zitten een paar juweeltjes van geluiden tussen a la Polymoog, Oberheim en PPG. Met het geluid zit het wel goed. Daar heb ik niet over getwijfeld gezien de architectuur. Dat geklets van Loopop kan ik meestal niet bijhouden, dus het is fijn dat er wat goeds gespeeld wordt om het goede geluid te bevestigen.

Nu is analoge morphing nog nieuw en dat maakt muzikanten nieuwsgierig en enthousiast maar ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen wanneer het stof is neergedwarreld. Kunnen we met crossfading niet eenzelfde beleving hebben? Ik hoor in de demo's soms overgangen die ik muzikaal niet wenselijk vind. Waarmee ik maar wil zeggen: laat je niet meeslepen omdat het nieuw is, maar beoordeel wat deze bruut voor je aan waarde toevoegt en of je daar ongeveer twee en een half duizend eurootjes voor over hebt.
 
Back
Top