Arturia PolyBrute Synthesizer gelekt door Sound On Sound.

Arturia-PolyBrute-Leak.001-1024x576.jpeg

https://www.gearnews.com/leak-arturia-are-about-to-release-a-polybrute/
 
Ah!,Ik dacht dat het een hamerblok was om met je vuist op te slaan..

Zonde van de Matrixbute look over te hebben gemomen,echt een misbaksel nu,die fransen denken natuurlijk nog steeds dat ze alles beter kunnen lol
 
Ik vind hem er wel cool uitzien, alleen die witte MatrixBrute knopjes lijken me wel heel erg klein. Ben benieuwd hoe 'ie klinkt. De specs zullen wel niet misselijk zijn.
 
Hij zat eraan te komen! Hij zal menige polysynth wegblazen. Met een beetje handigheid kun je dat houten blok en een wiel tegelijk bedienen of zit het blok juist in de weg? Ik ben benieuwd naar de mening van Gordon Reid hierover. Ik vermoed dat ze een ringmodulator hebben toegevoegd want die werd op de Matrix door een aantal recensenten en gebruikers gemist. Het opklapbare paneel is jammer genoeg afgeschaft. Daardoor zit het scherm te hoog (voor mij).

Voor ons Matrixgebruikers is dit waarschijnlijk slecht nieuws omdat Arturia vermoedelijk haar aandacht gaat richten op deze krachtpatser en de ondersteuning van de MatrixBrute op een lager pitje zal zetten (net als bij de Origin). Midi moet echt veel beter en transparanter. De MatrixBrute en de Akai MPC-X zijn geen gelukkig stel. Ik heb tijdens de opnames van het laatste album zo veel vastlopers gehad dat ik ben teruggegaan naar de MPC-2500. Nog steeds vastlopers, maar minder. Arturia heeft geen ouderwetse midi implementation chart en datadump via sysex is onmogelijk. Je zit vast aan de software.
 
Benieuwd of dit MPE ondersteuning heeft. Zal wel niet...
 
6 voice las ik, 8 kan ik mee leven maar 6 dan moet ie wel heel goed klinken om deze beperking goed te maken.

звезда, 6 kan wat mij betreft wel - ik heb ook een OB-6 - omdat ik twee zestienstemmige analoge poly's heb. Maar het is wel het absolute minimum. Dit wordt een late concurrent voor de OB-6 en Prophet 6. Niet dat ik hem ga kopen want qua analoog polyfoon heb ik alleen nog een :yamaha: CS-80-kloon op mijn verlanglijstje staan.
 
6 voices en $2500 ... dan mag het charisma er wel vanaf druipen. En dat is nu net waar Arturia meestal de plank misslaat.
 
звезда, 6 kan wat mij betreft wel - ik heb ook een OB-6 - omdat ik twee zestienstemmige analoge poly's heb. Maar het is wel het absolute minimum. Dit wordt een late concurrent voor de OB-6 en Prophet 6. Niet dat ik hem ga kopen want qua analoog polyfoon heb ik alleen nog een :yamaha: CS-80-kloon op mijn verlanglijstje staan.

Als je interesse hebt in de Deckard's Dream moet je ook maar eens naar de Xerxes luisteren. Maar let op: er staan een paar gruwelijk slechte video's van de Xerxes online die het toestel bepaald geen eer aan doen...
 
6 voices en $2500 ... dan mag het charisma er wel vanaf druipen. En dat is nu net waar Arturia meestal de plank misslaat.

Nou ik heb de Matrix Brute een tijdje hier gehad en vind dat dat ding echt karakter heeft.
Mits je niet de OSC volumes te hard zet en uit kijkt met feedback (bruutfuctor).
In mijn ogen is de Matrixbrute een klassieker.
Ter referentie heb ik bv dees wat uren in het echt gehoord: Juno6/106/60, Expander Matrix 12, CS70, Moog Model D, Arp2600, PRO1. en de MB kan er prima tussen.

Was bijna opgelicht met een MB op markplaats overigens.

Het ook een Matrix 6 en 6 stemmen is goed te doen. Gewoon 2x tracken voor 12 voices :) Maar goed hoe meer stemmen hoe beter.
 
Als je interesse hebt in de Deckard's Dream moet je ook maar eens naar de Xerxes luisteren. Maar let op: er staan een paar gruwelijk slechte video's van de Xerxes online die het toestel bepaald geen eer aan doen...

Dank je. Het is een ander onderwerp maar ik wacht eerst af wat Behringer doet. Het schermpje, de menu's en de niet programmeerbare ringmodulatie van Deckard's dream brachten mij tot deze beslissing. Met de klank is niets mis. De Xerxes is gebaseerd op de Synthex en die viel me tegen toen ik hem ook zonder chorus probeerde in de tijd dat hij nog betaalbaar was.

Ik ben het met Flyweight eens dat de MatrixBrute wel karakter heeft en mee kan doen met de grote jongens. Op het nieuwe album - waarover binnenkort meer - doe ik een soort wedstrijdje of zo men wil vraag-en-antwoordspel tussen de solerende MatrixBrute en de Moog One. De luisteraar mag beslissen het met me eens te zijn of niet. Je moet die bruut wel onder controle houden. Onze onvolprezen SCD heeft laten horen hoe dat moet.
Polyfoon kan het wel eens iets te vet worden als je alle registers inclusief supersaw en metalizer openzet. Dan krijg je Memorymoog-achtige toestanden. Prima voor wie ervan houdt, maar ik wil nog wat ruimte overhouden in de mix.
 
Loopop is zoals gewoonlijk weer als de kippen bij:

 
Kennelijk heeft SCD deze nieuwe synth al onder z'n handen gehad, wellicht kan hij z'n ervaringen en indrukken hier delen.
 
Back
Top