Native Instruments Maschine - standalone!

Veel gevraagd, nooit verwacht dat het zou gebeuren maar nu lijkt het toch zover: er komt een standalone versie van Maschine aan!

Maschine + is retailing for $1,399 USD. It's bascially a Maschine MK3 with sampling, recording, Ableton Link, Wifi, etc capabilities, is completely standalone if you want it to be and comes with a 64GB SD card for users to add and save their own sounds and projects.

https://ask.audio/articles/leaked-na...lone-groovebox

De stagiair die dat artikel heeft gemaakt was waarschijnlijk dronken en/of enthousiast want het rammelt van de fouten, maar het lijkt wel te kloppen.
 

Attachments

  • Maschine-Plus-angle-02.jpg
    Maschine-Plus-angle-02.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 920
Laatst gewijzigd:
Maschine Factory Library: 8GB library of high-quality sounds, drum kits, multi-sampled instruments, patterns, projects, and sliced loops, Bass Synth, and Drum Synths: 5 fully tweakable, automatable drum plug-ins.

Instruments: FM8, MASSIVE, MONARK, PRISM, REAKTOR Factory Selection R2, KONTAKT Factory Selection, RETRO MACHINES.

Best vet zeg. Wel jammer dat er niet een XLR combi met phantom power en HI - Z input op zit.
Kan me voorstellen dat je dit ding kan uitbreiden met andere NI plugins of wellicht zelfs vst's.
 
Hij staat er nog op bij Vintage King:


PRODUCT DESCRIPTION


Native Instruments Maschine+
is an immersive, standalone groovebox for production and performance. It offers a fast, intuitive workflow for control over sampling, synthesis, and effects, plus premium sounds from Native Instruments.
FEATURES:
  • Immersive standalone workflow for creating beats and melodies, sampling, arranging music, and performing on stage or in the studio
  • Includes Maschine+ Selection with industry-leading instruments, sounds, and effects, plus renowned Maschine drum and bass synth plug-ins and effects
  • Quad-core CPU and 4 GB RAM for fast, seamless creation when it counts
  • Pro-grade, 44 kHz/32-bit audio interface with 2 x ¼” TRS line outputs, 2 x ¼” TRS line inputs, ¼” dynamic mic input, stereo headphone output, 1 x MIDI In, 1 x MIDI out; 1 x Footswitch, 2 x USB ports for MIDI controllers/external HDDs
  • Robust, anodized aluminum design for years on the road and in the studio
  • Iconic Maschine features and workflow including 16 velocity-sensitive pads, Maschine effects and plugins, swing, pad link, note repeat, step sequencer, and vintage sampler emulation
  • Use standalone or with a computer – integrate with your studio workflow, and unplug for DAW-less setups or live performances
  • WiFi and Link enabled for wirelessly installing and updating products, collaborating with others, and syncing with other gear
HARDWARE SPECIFICATIONS:
  • Quad-core processor
  • 4GB dual channel DDR3L RAM
  • 32 GB internal eMMC flash storage (for OS and factory content)
  • 2x color displays (480 x 272)
  • 64GB SD card included
  • WiFi enabled
INCLUDED SOFTWARE


Maschine+ includes Maschine+ Selection, a curated package of instruments, effects, and Expansions chosen for use in both standalone and controller mode:

Maschine FACTORY LIBRARY

8GB library of high-quality sounds, drum kits, multi-sampled instruments, patterns, projects, and sliced loops, Bass Synth, and Drum Synths: 5 fully tweakable, automatable drum plug-ins.

INSTRUMENTS:

FM8, MASSIVE, MONARK, PRISM, REAKTOR Factory Selection R2, KONTAKT Factory Selection, RETRO MACHINES.

EFFECTS:

RAUM, PHASIS.

EXPANSIONS:

DEEP MATTER, LILAC GLARE, SOLAR BREEZE, TRUE SCHOOL, VELVET LOUNGE (Plus voucher for two additional Expansions).
SYSTEM REQUIREMENTS


STANDALONE MODE
:

You can use Maschine+ without a computer, but you’ll need a wireless internet connection and your Native ID to get set up.

CONTROLLER MODE:
  • macOS 10.14 or 10.15 (latest update), Intel Core i5, 4 GB RAM
  • Windows 10 (latest Service Pack, 64-bit only), Intel Core i5 or equivalent CPU, 4 GB RAM, USB 2.0 Port, 9 GB free disk space for Maschine software and Maschine Library, 24 GB free disk space for Maschine+ Selection.
 
Ok dan vet!! :okdan: Idd nooit verwacht dat dit er nog een keer van zou komen, helemaal niet na die ontslag ronde van laatst, maar dat was dus blijkbaar juist een kwestie van focus!
 
Gaaf hoor. Hier zitten veel mensen al jaren op te wachten. Pittige prijs, maar die zal snel genoeg zakken lijkt me.
enfin, ik heb sinds een weekje de Maschine MK3 en ben daar voorlopig méér dan zoet mee :)

Ik lees overigens niets over een update van de Maschine software. Zou gaaf zijn als er straks toch een V3.0 op de loer ligt. Ze blijven toch continu aan het doorontwikkelen.
 
Supervet op zich, maar is 4 gb ram niet erg weinig als je met samples en audio werkt ?
 
Supervet op zich, maar is 4 gb ram niet erg weinig als je met samples en audio werkt ?

Mwah, 4Gb is best veel (paar uur CD kwaliteit audio), vooral als je veel korte samples als beats en stabs/riffs werkt. Daarnaast zitten er synths in voor klankopwekking. Denk niet dat het bedoeld is om complete orchestrale libs of hyperrealistische multisamples in te laden voor het maken van een filmscore.
 
Oh wacht, jullie hebben ut natuurlijk over werkgeheugen, maar dan nog, wat Nap zegt, dat valt waarschijnlijk wel mee. De Digitakt moet het met 64MB doen en de Akai Force met 2GB als ik me niet vergis...

Ik loop op een laptop met 8 gb ram al heel snel tegen beperkingen aan., met 16 gaat het nog goed. Vandaar mijn vraag. De snelheid van de Ram zal ook uitmaken natuurlijk.

Oh en inderdaad, wat Dacide zegt, het besturingssysteem.. er zit natuurlijk geen windows op die ook Ram pakt.
 
Ik loop op een laptop met 8 gb ram al heel snel tegen beperkingen aan., met 16 gaat het nog goed. Vandaar mijn vraag. De snelheid van de Ram zal ook uitmaken natuurlijk.

Ik denk niet dat je dat zo moet vergelijken, ik heb 32Gb in mijn desktop en die loopt ook aardig vol als ik een wat groter Ableton project draai, maar op een computer werkt het vaak ook zo: als de software die draait genoeg geheugen kan claimen, dan gebeurt dat ook, maw het is pakken wat je pakken kan. Vergeet niet dat, ondanks dat je zelf maar 1 of 2 programma’s draait op een computer, er altijd vele achtergrond processen meedraaien, dat is niet het geval op zo’n stand-alone apparaat, die is dedicated ingericht.
 
Ik wist dat NI hier mee bezig was. Voor mezelf geen meerwaarde want ik kijk toch altijd naar t computerscherm en gebeuik de muis veel teveel. Spijtig genoeg.
Eer t uit is en bug vrij, met alle kunstjes die je er in wil, zijn we nog wat jaren verder, NI kennende.
Maar toch een mooie lang gevraagde evolutie.
 
de ontwikkling van Maschine software gaat echt rete-traag... Ik heb er een tijd mee gewerkt maar ik denk niet dat lekker gaat werken zonder monitor. De MPC workflow is echt tig-keer beter..
 
dit is nog niet bevestigd, maar het lijkt er wel op dat ie er komt.
over de trage evolutie: eindelik komen er nu de al jaren aangekondigde mogelikheden naar maschine, clips... en meer..

Ik heb net een website gezien waar ik de indruk had je m zo kon bestellen. Raar dan :)
anyway. Maar een midi out geen cv gate en een stereo audio out... dan lijkt t alsof ze gewoon de maschine 3 hebben gepimpt vanbinnen. Er komt dan vast wel een maschine studio stand-alone wed ik.
 
Nee das zeker niet weining.
Die 4GB daar gaat denk ik ook nog wat af van het OS.

een klein voorbeeldje, even een track bekeken van mezelf, 24 bits/48Khz/stereo, 4:30 = 74.1 MB. op 16 bits/441000 wordt het natuurlik al kleiner, mono nog kleiner. en dan hebben we het over een audio bestand.
samples zijn meestal niet erg "groot". behalve kontakt libraries...
met 4GB kom je vrij ver.

EDIT: ik heb de standalone vergelijken, kwa uiterlik met de mk3, die ik hier heb staan. identiek. de encoders lijken robuuster.

en 1 verschil: de PATTERN toets, heeft bij mij niet klein CLIP staan... de lang verwachte, maar wel anders uitgevoerde, je zit niet meer in patterns vast... of beter in scenes, clips kunnen vrij op de tijdlijn worden gezet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net een website gezien waar ik de indruk had je m zo kon bestellen. Raar dan :)
anyway. Maar een midi out geen cv gate en een stereo audio out... dan lijkt t alsof ze gewoon de maschine 3 hebben gepimpt vanbinnen. Er komt dan vast wel een maschine studio stand-alone wed ik.

ik bedoel door native instruments zelf, maar de website lijkt voldoende om aan te nemen, dat ie er aan komt. geen CV outs, geen ruimte voor denk ik.

ik blijf lekker hangen aan een komputer, in zekere zin blij, dat maschine mk3 niet verouderd is. al mis ik de CLIP (en het lichtje...) knop.
 
Back
Top