MicroFreak Vocoder

arturia-microfreak-vocoder-top-770x425.jpg


Die zou best eens leuk kunnen zijn!

https://www.gearnews.com/leak-arturi...freak-vocoder/
 
Hoop dat deze update ook bugs gaat oplossen, zodat het toch interessant gaat worden om wellicht eentje te kopen. Als ik kijk naar de problemen die mensen hebben (op het forum van Arturia), sommige bestaan al lang. Het lijkt dat de meeste problemen spelen als je de Microfreak gebruikt icm. andere instrumenten of een DAW.
 
Hoop dat deze update ook bugs gaat oplossen, zodat het toch interessant gaat worden om wellicht eentje te kopen. Als ik kijk naar de problemen die mensen hebben (op het forum van Arturia), sommige bestaan al lang. Het lijkt dat de meeste problemen spelen als je de Microfreak gebruikt icm. andere instrumenten of een DAW.

ik zou zeggen los eerst de bugs op voordat je wat nieuws op de markt brengt, maar kennelijk werkt het niet zo....
 
Wat dat betreft heeft Arturia een slechte reputatie.
 
die van mij hangt regelmatig gewoon bij het booten, zelfs na firmware updates.... en die adapter geeft zo knetter veel ruis en bijgeluiden.. enkel via usb te gebruiken...
ik hoop op meer engines. iets van een simpele sampling/pcm engine moet toch wel te adden zijn...
 
die van mij hangt regelmatig gewoon bij het booten, zelfs na firmware updates....
ik hoop op meer engines. iets van een simpele sampling/pcm engine moet toch wel te adden zijn...

Misschien is het geen slecht idee dat Arturia alle details van de Microfreak vrijgeeft zodat anderen betere firmware kunnen maken. Het is al mogelijk om zelf andere wavetables te creëren en te gebruiken (met een tooltje, zie hier). Dat is nu nog wat riskant, stel dat het misgaat en je bricked het ding. Je moet wel weten wat je doet. Maar weet je dat, dan moet nieuwe functionaliteit ook lukken.
 
ik zou zeggen los eerst de bugs op voordat je wat nieuws op de markt brengt, maar kennelijk werkt het niet zo....

Dat is een van de reden dat ik nu nog niet aanschaf of er moeten bugs zijn waar ik geen last van heb in zitten.
Ik sluit al mijn synths via usb(midi) aan om hem dan via daw aan te sturen.
En ik gebruik de ARP/SEQ om opnemen zo dat die midi noten op me scherm zie komen.
En via me daw al mijn knoppen aansturen via automatisering dan ben ik super blij als daar geen bugs voor zijn!
dan wil wel die microfreak aanschaffen.
 
Back
Top