Erica Synths DIY nu open source

https://www.ericasynths.lv/news/diy-kits-are-now-open-source/

As Erica Synths discontinues its legacy DIY eurorack projects, we have decided to make them open source.
Tuncis-DIY-2.jpg.840x560_q85_smart.jpg

We created Gerber files for PCB-made front panels and did slight changes in module design in order to get rid of custom and rare components, however some modules still require rare ICs which are available here.
 
Ik ging het ook net posten. Erg tof van ze hoor.

Heb een aantal kitjes gemaakt en zijn altijd top-kwaliteit. Gaat wel moeilijk zijn om de panels te evenaren.
 
het gaat om deze modules:
De delay chip kan je bij Erica kopen
  • Bassline – all in one synth voice for acid basslines and drones
  • BBD delay/flanger – all analogue effects unit based on V3205 BBD IC Delay – tape and digital delay unit with tap tempo, tempo sync, reverse, hold and add functions
  • Dual VCA – Polivoks architecture inspired dual VCA, rare Russian differential op-amps are now replaced with AS3330
  • Envelope – recreation of Polivoks envelope generator with loop and end of attack functions
  • MIDI-CV – Polivoks functionality inspired dual MIDI-CV converter with glide function
  • Mixer – simple 3 channel audio mixer
  • Modulator – Polivoks functionality inspired LFO, noise and S&H module
  • Output – Output module with headphone amplifier
  • Polivoks VCF – authentic recreation of the Polivoks VCF
  • Swamp – our take of Wogglebug module with lots of unique extras
  • VCO3 – Polivoks inspired VCO with nice extra – VCO Sync input
De panel designs zitten er ook bij. maar het kost je wel wat moeite om die naar pcb of alu design om te zetten
 
Het is misschien een gekke vraag, maar is een pcb noodzakelijk of zou je ook alles zelf met draadjes op zo'n plaat met gaatjes kunnen solderen?
 
Als je veel ervaring met electronica hebt, en een excessieve mate van masochisme, dan kan dat, maar een printplaat gebruiken heeft een grotere kans op succes als je nog niet zo veel ervaring hebt.
Doet ie trouwens wel goed, d'n Girts, eerst al die fraaie synth ic's weer laten maken, en nu ook met de universiteit samenwerken, goeie vent.
 
Als je veel ervaring met electronica hebt, en een excessieve mate van masochisme, dan kan dat, maar een printplaat gebruiken heeft een grotere kans op succes als je nog niet zo veel ervaring hebt.
Doet ie trouwens wel goed, d'n Girts, eerst al die fraaie synth ic's weer laten maken, en nu ook met de universiteit samenwerken, goeie vent.

Ik heb wel kleinere schema's gesoldeerd. Mijn ervaring was dat je eigenlijk van te voren echt alles moet gaan plannen omdat je anders al snel ruimte te kort komt :P achja ik heb nog zoveel componenten liggen dat ik allicht dan de makkelijkste uit kan zoeken
 
Het is nu zo makkelijk en goedkoop om printplaten te bestellen dat ik voor dit soort projecten niet zo snel aan gaatjesboard zou beginnen. Gewoon de gerbers bij pcbway.com of oshpark uploaden en een paar dagen later ligt er voor hooguit een paar tientjes en stapeltje pcbtjes op je deurmat. Het moeilijke werk van een pcb ontwerpen is al voor je gedaan. Dus waarom zou je het opnieuw doen op gaatjesboard?
 
Dit is leuk, ik denk dat ik gewoon bovenaan de lijst begin en ze een voor 1 ga bouwen. Hopelijk zijn mijn soldeer skills afdoende.
 
Het is nu zo makkelijk en goedkoop om printplaten te bestellen dat ik voor dit soort projecten niet zo snel aan gaatjesboard zou beginnen. Gewoon de gerbers bij pcbway.com of oshpark uploaden en een paar dagen later ligt er voor hooguit een paar tientjes en stapeltje pcbtjes op je deurmat. Het moeilijke werk van een pcb ontwerpen is al voor je gedaan. Dus waarom zou je het opnieuw doen op gaatjesboard?

ah thanks voor de link
 
https://www.ericasynths.lv/news/diy-kits-are-now-open-source/

We created Gerber files for PCB-made front panels

Frontpanels omzetten zou volgens deze omschrijving niet nodig zijn als je PCBs wil gebruiken. Maar waarom alleen de Gerbers? Deel de ontwerpbestanden liever, en dan niet Eagle maar KiCad. En dat Erica 'open sourced' vind ik het minste wat je kan doen als je je schema's baseert op bestaande ontwerpen. (Überhaupt snap ik closed source niet, en ben ik geen fan van Erica ;) ) /r
 
'open sourced' vind ik het minste wat je kan doen als je je schema's baseert op bestaande ontwerpen.
In dit gebied is alles gebaseerd op eerdere dingen, Erica Synths is vanuit Riga, Letland, goed toch?
 
Deel de ontwerpbestanden liever, en dan niet Eagle maar KiCad
Als iemand die zelf wat open source spullen deelt verbaas ik me altijd als mensen denken nog meer gratis werk te kunnen eisen. Doe het lekker zelf! Dat is hoe open source werkt! Met schemas en gerbers is het een eitje om een Kicad project te reverse engineeren.

En als het gebaseerd is op bestaand werk kan je toch gewoon dat bestaande werk gebruiken? Dat betekent helemaal niet dat het extra werk dat Erica daar bovenop heeft gedaan gratis weggegeven moet worden. Mooi dat ze dat nu doen.
 
Back
Top