Wayoutwere kondigt Arp2600 aan.

In navolging van Arturia komt ook Wayoutwere met een software versie van de Arp2600. Deze versie draagt de naamTimewARP 2600.

Zij schrijven hier onder andere op de site over:

Way Out Ware has perfected the first software synth version of the classic ARP 2600 analog synthesizer: the new TimewARP 2600.
This is the only ARP 2600 emulation product endorsed by its creator, Alan R. Pearlman.

By developing our own proprietary and optimized virtual analog oscillators and filters, WOW brings the most accurate digital reproduction of the 2600's fat analog sound to your desktop. All of the original control features from the ARP 2600 are there, and because you can now save your carefully programmed patches, the TimewARP 2600 is even better than the real thing!


attachment.php


http://www.timewarp2600.com/
 
Last edited by a moderator:
Re: Wayoutwere kondigt Arp2600 aan.

Origineel geplaatst door MOON
In navolging van Arturia komt ook Wayoutwere met een software versie van de Arp2600. Deze versie draagt de naamTimewARP 2600.
[/URL]

Je wordt bijna gek van al die clonen: het gaat hierbij om de concurentie ipv de klant, want ik zou liever een andere/nieuwe synth zien
 
Het is nou eenmaal makkelijker om een kloon van een klassieker aan de man/vrouw te brengen dan iets heel nieuws. Voor het eerste is er gegarandeerd belangstelling, voor het tweede moet je de potentiele klant eerst zien te overtuigen. Daarnaast is het ook nog 'ns een stuk moeilijker om origineel te zijn dan te kopieren.
 
Origineel geplaatst door Saskija
Het is nou eenmaal makkelijker om een kloon van een klassieker aan de man/vrouw te brengen dan iets heel nieuws. Voor het eerste is er gegarandeerd belangstelling, voor het tweede moet je potentiele de klant eerst zien te overtuigen. Daarnaast is het ook nog 'ns een stuk moeilijker om origineel te zijn dan te kopieren.

ja, maar kdoelde meer op een andere klassieker... ipv 4softwarebedrijven die al een arp gemaakt hebben.
 
deze is alleen voor RTAS
 
Way Out Ware has announced TimewARP 2600, an emulation of the classic ARP 2600 analog synthesizer. It will initially be released this month for RTAS (Win + Mac) but native VST and AU versions are planned for release in the first half of 2005.
 
Wow wat een te gek stukje nieuwe software is dat zeg!

Hiervan vind ik precies hetzelfde als die Arturia SW meuk.
 
Leuk al dat gecloon maar wanneer gaan ze de mogelijkheden van software nou eens echt benutten.
 
Origineel geplaatst door Saskija
Kan een admin dit plaatje op de frontpage krijgen?
Ik ben dan wel geen admin, maar ik heb het toch maar ff gedaan!
 
[sjaggo ochtend modus ON]

Waarom niet gewoon een linkje? Dat houdt de voorpagina schoon en snel!

[sjaggo ochtend modus OFF]
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ben dan wel geen admin, maar ik heb het toch maar ff gedaan!

Wat ben je dan wel?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Wat ben je dan wel?
Verrekte mannelijk! Ik ben moderator.. Das heel wat anders. :)

Maar nu weer terug op het onderwerp. Een virtuele Arp2600.. moet je daar perse een 49" monitor voor hebben?
 
Origineel geplaatst door 100%
Leuk al dat gecloon maar wanneer gaan ze de mogelijkheden van software nou eens echt benutten.

ja! en de mogelijkheden van hardware!!! elke keer diezelfde afgezaagde hardware synths met draaiknoppen en schuiven!
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Verrekte mannelijk! Ik ben moderator.. Das heel wat anders. :)

Maar nu weer terug op het onderwerp. Een virtuele Arp2600.. moet je daar perse een 49" monitor voor hebben?


ik dacht eerder aan een beamer met een projectie van een diagonaal van min. 3 meter...

ook handig voor bij cubase
 
Origineel geplaatst door 100%
Leuk al dat gecloon maar wanneer gaan ze de mogelijkheden van software nou eens echt benutten.

Nou ik ook maar ff dan ;) wat dacht je van Absynth??
 
Origineel geplaatst door Unic
geef eens een voorbeeld. van echt benutten?!?

Nou, het grootste voordeel van software is het scherm, dus waarom niet uitbuiten? Geen hardware emuleren maar die interface gebruiken. Knoppen en lcd'tjes werken fijn bij hardware maar niet bij software. Waarom een filterknop met je muis besturen als je 'm ook kan intekenen? Lijkt me moeilijk om dat met hardware na te maken.

Origineel geplaatst door Sander02
Nou ik ook maar ff dan wat dacht je van Absynth??

Dit bedoel ik nou. Geen emulatie maar iets origineels wat ook nog intuïtief werkt. Als ze er daar nou meer van zouden maken. Er zijn toch zoveel mogelijkheden waarom iets namaken.
Wat ik persoonlijk graag zou willen zien, is een programma waarmee je extreem kan morphen tussen geluiden. Of een programma waarmee je ingewikkelde arpeggiators kan maken.
 
Back
Top