Wayoutwere kondigt Arp2600 aan.

In navolging van Arturia komt ook Wayoutwere met een software versie van de Arp2600. Deze versie draagt de naamTimewARP 2600.

Zij schrijven hier onder andere op de site over:

Way Out Ware has perfected the first software synth version of the classic ARP 2600 analog synthesizer: the new TimewARP 2600.
This is the only ARP 2600 emulation product endorsed by its creator, Alan R. Pearlman.

By developing our own proprietary and optimized virtual analog oscillators and filters, WOW brings the most accurate digital reproduction of the 2600's fat analog sound to your desktop. All of the original control features from the ARP 2600 are there, and because you can now save your carefully programmed patches, the TimewARP 2600 is even better than the real thing!


attachment.php


http://www.timewarp2600.com/
 
Last edited by a moderator:
Tja... Na een test met de Impo-OSCar softsynth naast de echte OSCar, werd ik behoorlijk stil?!
Deze soft-synth zou best erg leuk klinken?! Maar als ik mn orginele ernaast zet? :confused:

Ok?! Da's ook geen eerlijke wedstrijd?! Het echte wint natuurlijk altijd?! Maar als voorbeeld, vond ik die Impo-OSCar tegenover de orginele OSCar iets van 1/10 van het orgineel klinken! ;)

Geldt hetzelfde voor die Prophet-5 softsynth?! Die komt gewoon echt niet in de buurt?! Da's ok!
Maar waar ik me aan erger is het feit dat als ik mensen zeg dat ik b.v. een OSCar of een Prophet-5 heb, mensen die bakken meteen afkraken omdat ze de software versie hebben?!:confused: En dat ze die sound wel mee vinden vallen?!:confused:

Ik vind het leuk dat er van dit soort Retro-imitaies op de markt komen?! Maar vergelijk het a.u.b niet met het orgineel?!

peace...
 
Nee de Prophet 5 imitatie vond ik niet realistisch. Ik zeg hiermee niet dat ik de software Pro 53 niet goed vind (!) maar als imitatie is hij slecht. Heel veel presets die ik op de Prophet 5 had, kon ik niet namaken met de Pro53 om maar wat te noemen.
 
Origineel geplaatst door 100%
Nou, het grootste voordeel van software is het scherm, dus waarom niet uitbuiten? Geen hardware emuleren maar die interface gebruiken. Knoppen en lcd'tjes werken fijn bij hardware maar niet bij software. Waarom een filterknop met je muis besturen als je 'm ook kan intekenen? Lijkt me moeilijk om dat met hardware na te maken.



Dit bedoel ik nou. Geen emulatie maar iets origineels wat ook nog intuïtief werkt. Als ze er daar nou meer van zouden maken. Er zijn toch zoveel mogelijkheden waarom iets namaken.
Wat ik persoonlijk graag zou willen zien, is een programma waarmee je extreem kan morphen tussen geluiden. Of een programma waarmee je ingewikkelde arpeggiators kan maken.

Als ik dat laatste stukje van je lees, -en ik weet niet welke hardware je heb, of uberhaupt hardware- dan is een Nord (micro)Modular echt wat voor jou. :okdan:
 
Ik hoop dat ze de yamaha psr-500 als software uitbrengen, dan kan ik mijn keyboardles op de computer doen!

133401-9863-500x375-f.jpg
 
Re: Wayoutwere kondigt Arp2600 aan.

Origineel geplaatst door MOON
In navolging van Arturia ... the TimewARP 2600 is even better than the real thing!

"even better dan the real thing" :dubbel: ik weet zelfs niet welk van de twee kakes het ergste is...
 
Las net op Harmony Central dat deze ook voor VST, RTAS en standalone versies beschikbaar komen.

Geen echte 2600 natuurlijk. Daar koop je hem ook niet voor. Eerder als een goede plugin die een goed geluid heeft.
En je kan zelfs emailen wanneer ze je moeten vertellen wanneer die andere versies beschikbaar zijn.
 
ik heb omdat ik geen echte Arp betalen kan momenteel de Arturia plugin gekocht..
ik vind hem persoonlijk best netjes klinken voor een vst.. ik zeg niet dat hij de echte na kan bootsen... maar vind het 1 van de weinige bruikebare softsynths die mij echt aanspreken..
ik gebruik hem voor hardcore.. en dan kun je vette loopjes met dat ding maken.

ik ben er igg blij mee.. niet gedacht dat ik dat ooit over een vst zou zeggen:)
 
Zelf een ARP2600 gehad , inmiddels 16 jaar geleden , en deze TimeWARP klinkt gewoon ARPish, stukken beter dan de Arturia. Beide gestest en deze is gewoon een echte aanrader.
 
Maar dan wel met dé controller

Maar dan wel met dé controller

Ik heb de demo's beluisterd en ben eigenlijk wel onder de indruk. Ik heb ooit met een 'echte' 2600 mogen stoeien en vind het een geweldig ding. Ook wel een beetje door de nostalgie ...

Natuurlijk wil ik het liefst zelf een echte 2600 maar heb er niet het bedrag voor over waar ze tegenwoordig voor over de toonbank gaan. Feit is dat zo'n software nabootser natuurlijk voordelen heeft ten op zicht van 'the real thing' (geheugen, aanlsaggevoeligheid, polyfonie, stabiliteit etc. en tuurlijk mag je hierop reageren ;)) maar we willen met zo'n ding vooral 'aan knoppen draaien'! En dat is geen feest met den muis waarmee maar een knopje tegelijkertijd kan worden bediend. Een controller dus, maar dan wel een van 'the real thing' net als de Korg MS20 legacy die ik onlangs heb aangeschaft.

Ik zou de Timewarp of Arturia 2600 zeker kopen als de 'real thing' controller erbij zou zitten. Mijn vraag aan de VSTi-enthousiastelingen: zou het jullie ook over de streep trekken? Hoe groot schatten jullie de kans in dat het idd op de markt zal komen?

:mega:
 
ik vind het filter zeer smerig digitaal. bah weer zo'n kloon. the realthing is toch wel even andere koek, met haar subliem filter.
 
:frons: Mag hopen dat ie beter klinkt dan die software-cloon gezien die 2e hands (!) prijs voor die oude bak..
 
Back
Top