Presonus komt met nieuwe Atom SQ controller en update Studio One

Op het web gaan de berichten rond dat deze week een uitgebreide update van Studio One naar versie 5 komt met oa midi 2.0 implementatie en MPE support, ook wordt clip launcing geintroduceerd.
Daarnaast komt er een nieuwe, uitgebreidere opvolger van de controller; de Atom SQ.
Je krijgt zowel Studio One Artist alswel Ableton Lite erbij dus waarschijnlijk zal ie ook goed met Live kunnen werken.


 

Attachments

  • presonus_atom_sq_hybrid_midi_1594079145_1573784.jpg
    presonus_atom_sq_hybrid_midi_1594079145_1573784.jpg
    33,9 KB · Bekeken: 496
Laatst gewijzigd:
Ik ben benieuwd waar ze allemaal mee komen. Het is een prima DAW. Hopelijk wordt hij nog beter

Het was al te voorspellen sind de update naar versie 4 toen ze pattern sequencing brachten dat ze meer en meer van old skool richting Live gingen opschuiven.
Nu met clip launching komt het nog meer in de buurt, wat dat betreft wordt het een mooie balans tussen time based en clips in ieder geval.
Ik begreep ook dat er nu ook constrain to scale in komt, handig voor als je niet zo goed keyboard speelt.
Ik ben in ieder geval zeer verguld met MPE want daar heb ik al langere tijd over lopen zeuren, kan ik eindelijk een keer een mooie mpe controller gaan kopen. :mega:
Wat ik hoop is dat ze nu 'ns een goede implementatie van nieuwe hardware hebben?
In SO moet je nieuwe hardware eerst aanmelden terwijl in Live staat het meteen in de miditrack in de lijst van inputs, ik begrijp niet waarom SO daar zo moeilijk mee doet?
 
Die Atom SQ ziet er leuk uit. Er is vraag naar DAW controllers waarmee andere dingen te bedienen zijn dan de gebruikelijke mixerfuncties en Presonus speelt daar goed op in.
 
Had wel gehoopt op een clip view ala Live en Logic 10.5. Dat zie ik er nog niet in zitten in het filmpje? Zie er verder wel heel goed en overzichtelijk uit qua GUI enzo, rustig voor de ogen lijkt me.
 
Had wel gehoopt op een clip view ala Live en Logic 10.5. Dat zie ik er nog niet in zitten in het filmpje? Zie er verder wel heel goed en overzichtelijk uit qua GUI enzo, rustig voor de ogen lijkt me.

Had ik ook gehoopt, ik had in een preview gelezen dat er een clip launch zou komen wat me wel logisch leek omdat je vanaf versie 4 ook al pattern based kan recorden.
Ik denk dat ze het over de nieuwe showpage hadden waarin je wel per instrument kan loopen wanneer je dat wilt dus je kan wel clips launchen maar het is nog geen Ableton.
Ik begreep wel dat dit het begin is met de showpage en dat er uitbreidingen in de toekomst aankomen dus ik denk dat tezamen met de nieuwe controller het in de komende updates wel zal kunnen.

Nou doe ik niets met noten maar kan me voorstellen dat de score view voor sommigen echt top is.
Voor mij zij de MPE implementatie, clip gain envelope en dat je verschillende takes kan uitproberen wel hele goede updates.
Ook dat je bijv alleen bepaalde instrumenten of alleen de vocals op je scherm ziet is wel lekker.
 
Laatst gewijzigd:
Dit clippie laat goed zien hoe je scenes kan loopen enz, handig ook voor het maken van arrangementen;

 
Heeft iemand de update al gekocht? En bevalt het?

Ik houd het voorlopig bij versie 4. Misschien dat ik ooit bij een kortingsactie upgrade.

Ik ook, ik wacht wel tot Black friday.
Leuke controller maar ik had graag gezien dat je op die screen ook je samples zou kunnen openen en editten zoals op de Push.
En dat je een visuele image van je plugins op de screen zou zien en ook dat je dan ziet wanneer je aan de knoppen draait.
Nu zit je toch op je monitor te kijken, kan ook werken maar toch.
Wie weet komen er updates die een beetje die kant opgaan, dan wordt ie voor een grote groep meteen aantrekkelijker denk ik.
 
Ik had 4 in de aanbieding gekocht na 1 april. Daarom kreeg ik de upgrade naar 5 voor nop. Eerst een kijken of mijn Mackie Onyx 1640i stabiel is met El Capitan (minimum voor 4) en dan kijken of ik naar High Sierra durf voor 5
 
Back
Top