Acid 5.0 music studio

Sony heeft eindelijk een update gemaakt van de bekende loopsequenser Acid: Acid 5.0 Pro voor het semi proffesionele werk (met midi, vst support the works)
en Acid 5.0 Music Studio voor de remixer/mashupper. dit is een wat uitgekledere versie.
APro5_FullCallouts.jpg


voor meer info: http://mediasoftware.sonypictures.com/products/acidfamily.asp
 
Laatst gewijzigd:
je hebt gelijk, bericht gewijzigd
 
Wat mij opviel is dat ze veel aandacht aan de manier van werken hebben besteed. Dus proberen ze je tools te geven om beter en gestructureerder kunnen werken. Het zal dan wel patent pending zijn maar denk dat de slimmen hier wel omheen weten te werken.

En wat dat betreft zijn ze Ableton Live nog duidelijk een stap voor.

Alleen vind ik hun marketing om Acid als mashup tool te gebruiken zwaar fout. Het kan zoveel meer dan alleen dat.
 
Origineel geplaatst door fuse
Alleen vind ik hun marketing om Acid als mashup tool te gebruiken zwaar fout. Het kan zoveel meer dan alleen dat. [/B]

Mashups is nu ff de flavor of the year (nou ja van vorig jaar dan) en ze promoten alleen music studio zo. acid pro presenteren ze daadwerkelijk als een proffesioneel pakket.
 
Ach ja...... Acid........ MIDI en Vst zat al in versie 3 of 4, alleen nog geen instruments. MIDI was in de versies nogal beperkt en vaak ook onoverzichtelijk. Ik heb veel gewerkt met een vroege versie van -toen nog- Sonic Foundry. Ooit eens gekregen omdat ik zaken met ze deed in Nederland. Nogmaals mijn dank daarvoor :halleluja

Uiteindelijk toch overgestapt op Logic en een combinatie van soft- en hardware. Toch denk ik nog weleens terug aan die good old days. Zonder Acid had ik de stap nooit naar MIDI gezet denk ik. Beperking kan ook z'n voordelen hebben. Maar teruggaan.... daar geloof ik zelf niet meer zo in. Ik mis het niet als ik in Logic werk...
 
Ik ben altijd een fanaat geweest van acid 2... lekker overzichtelijk - niet te veel bullsh*t. Ik vind 't er niet overzichtelijker op geworden. Volgens mij is het gebruik gemak niet echt hoog als ik het zo bekijk. De vorige versie heb ik even geprobeerd - na een uur of 2 al zat geworden...

Misschien een fijn programma en had ik er mer in moeten duiken maar de overstap van 2 naar 4 was mij te groot.
 
Origineel geplaatst door Alterex
Ik ben altijd een fanaat geweest van acid 2... lekker overzichtelijk - niet te veel bullsh*t. Ik vind 't er niet overzichtelijker op geworden.

Helemaal mee eens! Ik heb een paar jaartjes terug ook acid geprobeerd en dat vond ik heel overzichtelijk. Ik had echt binnen no-time door wat je moest doen, omdat de interface heerlijk simpel was (en ik was een beginner, want het was één van mijn eerste ervaringen met wat serieuze, professionele pakketten). Maar nu ik die screenshot zo bekijk van Acid 5, dan word het mij allemaal iets té priegelig.
 
Hoezo is Acid Pro 5.0 semi proffesioneel topic starter???
Ik krijg er net zulke goed '' proffesionele tracks'' uit als Cubase SX 2.0
Ik vind het een zeer goeie sequencer en prettig om mee te werken,
1 nadeel vind ik de effects (reverb ect) maar daar gebruik ik gewoon weer
plugins voor.

Dat hele Cubase en Logic is gewoon overtrokken en word overgewaardeerd.
Zelf in Magix Music Maker 1.0 kan je nog een hit maken.
Zie onderschrift!!!!!:L
 
Back
Top