Gratis Sound On Sound

Attachments

  • ps-june-spread-CEUoSxi4mGV1lgb6zd2ev2_gvchtCnGE.jpg
    ps-june-spread-CEUoSxi4mGV1lgb6zd2ev2_gvchtCnGE.jpg
    37,8 KB · Bekeken: 429
juni bezorgt me alvast geen GAS :) Heb 'm net doorbladerd
 
Niks is gratis, gewoon even wat privacy doorgeven en een tijdje ongevraagde mails van SOS ontvangen tenzij je een beetje je best doet met die cookie aan/uit schuifjes. What's nieuw?
 
Wilde gisteren naar de kapper. Hoef je allen zo'n Coronaziformulier voor in te vullen. Gelukkig had ik vorig jaar een tondeuze gewonnen in de Vriendenloterij. Kwam het toch nog goed.
 
Enige wat ik doe als ik Recaptcha zie is ze een mailtje sturen waarin ik vraag of ze die troep weg willen halen omdat:
- Ik niet gratis wil meewerken aan zelfrijdende auto's met Google software (betaal me daar voor!)
- Er mogelijk ook andere klanten van die software zijn, zoals het leger van de VS, en de website eigenaar dus de vraag moet beantwoorden of ie "kruisrakketen van Trump wil helpen slimmer te maken".
- Het in strijd is met de AVG: je kunt immers niet zonder je bij Google aan te melden slagen voor het foto-feest, dus lekt de site bezoekinfo naar Google waar je niet mee instemt.
- Er niks slims is aan Recaptcha. Het checkt helemaal niet of je als mens een computer gebruikt. Het is enorm binair en met één regel code te checken: heb je een cookie van Google van 2 weken of ouder, danwel een recente na een inlog op je Google account dan krijg je een groen vinkje, anders niet. Niemand realiseert zich hoe dom Recaptcha eigenlijk is en hoe slim/venijnig Google is. Net als met hun zoekmachine. Dat was ook al zo briljant omgedacht: je moet geen computer maken die de tekst begrijpt die op een site staat voor een zoekmachine, maar een die telt welke sites mensen klikken nadat ze random 10 sites voorgeschoteld krijgen bij een zoekterm.

Helaas heeft een of andere pipo bij Wordpress bedacht dat het leuk is om de standaardinstallatie van Wordpress ook met deze ellende uit te rusten, dus al die blije hobbysites van de gemiddelde ondernemer (lees inpitter) in Nederland hebben ook allemaal die Recaptcha tracking aan boord.

De originele Recaptcha vóór de overname van Google had nog wel iets schattigs met het nobele streven oude boeken te helpen digitaliseren, maar nu is het 100% het Google motto "Be Evil but pretend not to be Evil".

Maar back on topic: ga eens naar deze site:
www.muzines.co.uk
Héél veel gratis muziekmagazines. Zonder aanmelden.
 
Laatst gewijzigd:
vinnieq Bedankt! ik had al een account, dus ik hoefde niet nog eens mijn doopceel te lichten. Het beste blad voor ons als doelgroep. De Polyend Preset hoef ik nu zeker niet te kopen. Dat is me nu duidelijk geworden.
 
Even 5 maanden wachten,dan kun je alles gratis lezen,doe ik zo.
 
Enige wat ik doe als ik Recaptcha zie is ze een mailtje sturen waarin ik vraag of ze die troep weg willen halen omdat:
- Ik niet gratis wil meewerken aan zelfrijdende auto's met Google software (betaal me daar voor!)
- Er mogelijk ook andere klanten van die software zijn, zoals het leger van de VS, en de website eigenaar dus de vraag moet beantwoorden of ie "kruisrakketen van Trump wil helpen slimmer te maken".
- Het in strijd is met de AVG: je kunt immers niet zonder je bij Google aan te melden slagen voor het foto-feest, dus lekt de site bezoekinfo naar Google waar je niet mee instemt.
- Er niks slims is aan Recaptcha. Het checkt helemaal niet of je als mens een computer gebruikt. Het is enorm binair en met één regel code te checken: heb je een cookie van Google van 2 weken of ouder, danwel een recente na een inlog op je Google account dan krijg je een groen vinkje, anders niet. Niemand realiseert zich hoe dom Recaptcha eigenlijk is en hoe slim/venijnig Google is.

Dit wordt natuurlijk een off-topic topic. Op mijn website gebruik ik ook ReCaptcha. Kan jij aangeven hoe ik anders moet voorkomen dat mijn mailbox volstroomt met spam e.d.? (Het is helaas wel zo dat met name Russisch gerelateerde spammers er in slagen ondanks ReCaptcha mij te teisteren met spam. Ik nam tot nu toe aan dat er een of andere wezenloze Rus de hele dag spam zit te emailen en voor elke email een eurocent o.i.d. krijgt, maar kennelijk kan je ReCaptcha ook omzeilen met "iets" geautomatiseerds...)
 
Dit wordt natuurlijk een off-topic topic.
Idd. dus vanaf nu weer terug on topic.

Leuke actie! Ik heb de SOS veel gelezen, de laatste jaren wat minder. Dit is dan wel weer leuk om virtueel doorheen te bladeren.
 
Kan jij aangeven hoe ik anders moet voorkomen dat mijn mailbox volstroomt met spam e.d.?
Ik heb het gewoon met een puzzeltje opgelost: mailadres is naam van eerste arcade game @ domein.nl. Komt nooit troep doorheen. Antwoord is wel op die pagina te vinden.
 
Dit is dan wel weer leuk om virtueel doorheen te bladeren.

Ik vind digitaal tijdschriften lezen niet te doen. Je hebt ook van die Netflixen voor tijdschriften. Dan heb je voor een tientje per maand honderden titels, waaronder Future Music meen ik. Maar ik kan er helemaal niets mee op een beeldscherm. En een tablet op A4-formaat is nogal prijzig. En vast zwaar ook :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind digitaal tijdschriften lezen niet te doen. Je hebt ook van die Netflixen voor tijdschriften. Dan heb je voor een tientje per maand honderden titels, waaronder Future Music meen ik. Maar ik kan er helemaal niets mee op een beeldscherm. En een tablet op A4-formaat is nogal prijzig. En vast zwaar ook :D
Heel eerlijk, ik zou een digitaal tijdschrift ook niet kopen. Daarvoor vind ik het inderdaad ook te onhandig. In deze SOS skip ik ook meer dan ik lees, bij de papieren versie las ik bijna alles. Maar dat is voor mij idem met de krant, die heb ik de hele week digitaal en in het weekend op papier. Die lees ik (als ik tenminste tijd heb) veel uitvoeriger.
 
Back
Top