TORSO ELECTRONICS: T-1 MIDI Sequence

5ec3c51a4e742f10c4877f50_Torso_Electronics_T-1_top-p-2000.jpg - Click image for larger version  Name:	5ec3c51a4e742f10c4877f50_Torso_Electronics_T-1_top-p-2000.jpg Views:	0 Size:	23,4 KB ID:	3763373


A new approach to sequencing

T-1 uses a set of parameter driven algorithms with musical constraints that allows for dynamic hands-on control on every aspect of the composition. It lets you dive deep in musical exploration, and create ever-surprising musical structures.

By rethinking how you interact with sequencers, we’ve created an approach where the composition is sculpted with a set of parameters. Much like you would sculpt a sound on a synth. The interface enables a fluent and ever-evolving workflow of modulating melodies and rhythms.

https://www.youtube.com/watch?v=j3Ho3sKDJFg


Feature overview
  • Create euclidian rhythms, add repeating notes, make arpeggiating patterns and melodic structures
  • Add random modulation to every parameter of each track. The randomness can be locked into loops, giving you more control
  • Change the musical feel by changing the timing and accent of the notes.
  • Create chords with 24 note polyphony on each track scroll though harmonies and lock notes into musical scales.
  • T-1 has 16 banks, with 16 patterns in each bank – a total of 256 patterns are always readily available



https://www.torsoelectronics.com/

PS. Moet nog op kickstarter verschijnen.
 
Ik hoor in de loopop video dat hij verwijst naar de pyramid en dat dit die veel duurder zou zijn dan dit ding. Maar wordt er ergens genoemd hoe veel het zal kosten? Interessante sequencer, leuk dat er iets nieuws bedacht word dan de traditionele step- en note-sequencers.
 
525 euro retail, kickstarters krijgen 12% korting en betalen 470 euro
release is dec 2020
Ze hebben al meer dan voldoende geld om 't project te doen zie ik.
 
Leuk ding, maar het lijkt me dat er ook wel een iPad app is die iets vergelijkbaars doet. Interessant, maar ik wordt niet weggeblazen door de demo's, voor dat geld verwacht ik meer.
 
525 euro retail, kickstarters krijgen 12% korting en betalen 470 euro
release is dec 2020
Ze hebben al meer dan voldoende geld om 't project te doen zie ik.

525,- :dubbel::dubbel::dubbel:

vandaar dat het via Kickstarter gaat zeker?
 
Dus zo’n €70,- goedkoper dan de pyramid die mij toch heel veel interessanter.
 
Wat zouden de maak kosten zijn van de hardware? Ziet er niet heel duur uit qua mogelijkheden. Maar ja. :doei:
 
Is zeker niet voor iedereen aangezien het geen "do it all" sequencer is. Daar zijn zat goedkopere alternatieven voor.
Ik vind de prijs ook een stuk hoger uitvallen dan verwacht.
Desalniettemin vind ik hem wel interessant en uniek genoeg om een poging te wagen.
Ik vind met name het realtime manipuleren van een sequence erg interessant.
Er zijn best veel sequencers die dat op een of andere manier kunnen, maar ik heb er nog nooit een gezien die op zo'n eenvoudige wijze op zoveel manieren tegelijk kan manipuleren.
Zal in de praktijk echter moeten blijken of dat allemaal wel zo fijn werkt en werkbare resultaten oplevert.
 
software schrijft ook zichzelf niet

nee maar dat zullen de kosten in dit geval ook niet zijn. Beetje sequencing met bestaande concepten. Het is gewoon te duur voor wat het kan, is ook een probleem gerelateerd aan crowdfunding met kleine oplage.

Heeft dit bedrijf al eens eerder iets op de markt gezet en ervaring in productie?

niets voor mij helaas want ik juich iedere sequenser, die meer dan het 4/4 cliché kan altijd toe.

qua dat vind ik het alleen maar mooi.
 
Zou me verbazen als de tijd die ze er in gestopt hebben met de winst uitkomt op een minimaal uurloon, wat een gezever zeg, een idee hoeveel tijd het kost om zoiets te programmeren?
 
Dat is nog al naïef. Ja hoor dat heb ik wel, jij niet blijkbaar.
 
Cool. alles dat afwijkt van het normale moet een kans krijgen, we hebben meer innovaties als dit nodig. Ik heb al genoeg sequencers, maar ga het wel in het oog houden, als compositietool.
 
Back
Top